Ga naar inhoud

donny is er niet meer


jodie

Aanbevolen berichten

vanmorgen vroeg zat donny heel stil in een hoekje wilde niks. ik heb hem nog pijnstilling proberen te geven ging niet, hij liet zich gewoon aaien, anders niet en oppakken, ik zag dunne poep, hij werd met de minuut stiller en nu is hij er ineens niet meer....

Ben er helemaal verdrietig van en...

Wat moet ik nu doen met Emy? bedoel moet ik haar aan hem laten snuffelen ofzo, zodat ze het begrijpt?

Hannekle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat sneu Jodie !

Had je gister niets aan hem gemerkt ?

Soms kan het zò snel gaan...mijn dierenarts vertelde van de week zelfs nog dat ook zij dat pas gehad had..En dan ben je nog dierenarts, toch had ze niets gemerkt, daar voelde ze zich wel schuldig om, maar dat laat ook zien hòe snel konijntjes soms ziek kunnen worden en sterven.

Wat je met Emy moet ?

Doe wat jij denkt dat prettig is, voor Emy én voor jezelf..

Al is een konijn geen mens, toch lees je ook wel dat ze hun maatje missen...wie weet doet het haar goed om even zelf te merken dat Donny er niet meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je zaza

Nee helemaal niks gemerkt gewoon nog lekker rondgerend tot 's avonds laat. Toen nog eten gegeven en naar bed. Ik zit er met mijn neus bovenop hier letterlijk. Ik voel me niet schuldig, want ik sta bij het minste of geringste alarm bij de dierenarts op de stoep, maar ja....zelfs dan....

Pffffft raar is dat zeg, ik heb Donny even bij Emy in de kooi gelegd, leek me toch beter voor haar nu de eerste schrik van mezelf voorbij is.

Hij was nog niet zo heel lang bij ons, een paar maanden, maar ik hield al helemaal van hem en Emy was ook helemaal verliefd op hem....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze gek op elkaar waren liet de foto van hun saampjes ook zien !

Sneu hè dat dat dan ineens over is..

Je hebt ook geen reden om je schuldig te voelen..er was immers niets te merken..

Een konijn is een kwetsbaar dier, dat ervaar je nu des te meer..

Hoe is Emy nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze waren echt zo leuk saampjes, Don kwam van de opvang, het klikte meteen heel erg goed.

Emy heeft wel even aan hem gesnuffeld, likte een beetje, maar ging later een stukje vanaf liggen. Heb Donny uit de kooi gehaald en Emy wat lekkers gegeven.

Ze lijkt heel rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie allemaal, heel lief dat jullie zo meeleven!

Heb net de dierenarts gebeld, daar breng ik hem straks naar toe, ik heb geen mooie tuin ofzo...maar kan hem nog niet wegbrengen merk ik.

Het is voor mij voor het eerst dat zoiets gebeurd.

Ik vroeg nog aan de da wat het geweest kan zijn, maar ja dat kunnen ze moeilijk zeggen. Verkeerde ontlasting en vies kontje zijn slechte tekenen, maar dat haad hij gisteravond nog niet, dus moet allemaal vannacht gebeurd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel sterkte met het verlies van Donny was eg een mooi konijntje.. Emy is ook echt een schatjeee! Zij zal hem ook wel gaan missen :( echt raar hoe snel zoiets kan gebeuren.. :( maar jij hoeft je niet schuldig te voelen hoor.. sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal, doet me goed en ik mis Don heel erg, had ik niet gedacht zeg pft.

Emy mist hem ook ze was heel rustig uit de kooi beetje stil zitten in hoekjes waar hij veel zat. Heb haar veel geaaid en lekkere takjes toegestopt, ze eet wel gelukkig!

's avonds werd ze weer wat levendiger gelukkig.

Komt wel weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte! Het is denk ik ook wel logisch dat konijnen niet echt iets laten merken als ze zich niet lekker voelen, en daarna ineens doodgaan. Het zijn nu eenmaal prooidieren, en als een roofdier ziet dat jij je niet lekker voelt ben je er geweest! Wat zielig voor het andere konijntje, gelukkig krijgt ze wel veel aandacht:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lijkt goed te gaan!

Ben gisteren dus een vriendje gaan halen voor Emy, heel plotseling wel, maar ik dacht waarom langer wachten?

Het is een ex ram van 8 maandjes (jonge vent voor Emy haha) en het lijkt nu heel goed te gaan.

Hij zat helemaal in Dalfsen (wat je ver haalt is lekker) al ongeveer 5 maanden in de opvang.

Eerst was er weinig actie in de tent, denk dat ze toch even alles moesten verwerken, de reis enzo.

Heb goed contact gehad nog met dierenopvang Dalfsen: bedankt!

Werd vanmorgen wakker van ze en nu zijn ze druk bezig met achter elkaar aanjagen en rijden. Kees voornamelijk achter Emy aan zover ik nu zie.

En!! ze liggen af en toe al lekker knus tegen elkaar uit te puffen, dus ik denk dat het helemaal goedkomt!

Word ik dus heel blij van!!

:bunny3::bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .