Ga naar inhoud

Hoe leer je een konijn zelf in zijn hok te springen?


Anne_Demmi

Aanbevolen berichten

Hai!

Onze drie konijnen zitten iedere dag in een vrij grote ren, waarin ze dus ook snel kunnen wegrennen. 's avonds doen wij de konijnen dan altijd in hun hokken. Een van de konijnen is namelijk een beetje te dik en moet afvallen, en de andere twee konijnen zijn in de groei, en moeten dus voldoende eten. De konijnen krijgen dus verschillend voer, en zitten 's avonds dus ook apart. ( Ik vindt het ook een veiliger idee dat ze in de avond in een hok zitten. ) Het probleem is alleen dat het erg lang duurt om ze in hun hok krijgen. Dit doen ze meestal niet vrijwillig, dus pak ik ze en zet ze in hun hok. Ik maak ze hier alleen maar banger mee. Hoe kan ik ze leren om zelf in hun hok te springen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga naast het hok van Konijn zitten en zeg dan 'in je hok' (met wat lekkers, groente, stukjefruit, bix in mijn hand). Als ze in haar hok zit geef ik haar het lekkers en doe het deurtje dicht. Het duurde niet lang voor ik haar het had aangeleerd. Het is nu zelfs zo dat ik nu eigenlijk alleen nog maar naast het hok hoef te gaan zitten en ze weet genoeg :thumbsup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hoe ik het heb gedaan weet ik niet, maar als ik zeg: "hup, naar binnen, bedje toe!", springen Nijntje en Jumper allebei in hun hok. Meestal geef ik ze daarna nog wat lekkers, dus misschien is dat de reden dat ze zo makkelijk naar binnen gaan.

Dit doen ze overigens alleen bij mij, bij ons pap en mam en robbert blijven ze zitten waar ze zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lok Kappie met iets dat ze lust en leg dit dan op haar houten trapje in haar huisje, zodat ze "in haar huisje gaan" niet als straf ervaart.

Wanneer ze uitloopt gaat ze ook af en toe eens gaan kijken in haar huisje of er niets op haar houten trapje ligt, hehe, best wel grappig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Moeten ze omhoog springen, of is hun hok op de grond? Als dat omhoog is, zou ik er een opstapje voor maken, bijv. een trapplankje of een krukje ofzo. En ze ook zelf de kans geven om zelf uit het hok te gaan, dan leren ze dat daar verkeer mogelijk is ;). Als het gelijkvloers is, zou ik ze proberen te 'lokken' met hun voer. Dus dat je ze pas biks of groente geeft als je ze in hun hok gaat doen. Dat werkt hier als een tierelier, ook als ik een keer niet direct hun voer geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .