Ga naar inhoud

zindelijk worden lukt niet meer


Cynne

Aanbevolen berichten

Ik heb Roefel nu al even op de toilet en hij deed het erg goed maar de laatste tijd heeft hij buiten nog wat keutelen her en der opnieuw ergens anders een plasplek gemaakt en gooit hij ook de hele wc het hok rond.

Hij heeft genoeg speelgoed en kan graven naar believen. Hij heeft ook genoeg ruimte en gezelschap van ons, de hond, zijn knuffel...

Ik ruim zoals altijd elke dag de ongelukjes op en maak zijn toilet helemaal schoon.

Waarom doet hij ineens terug zo vies?

Ik ben al aan het denken de cavia's van de buurmeisjes bij Roefel proberen te zetten maar twijfel omdat ik hier geen ervaring rond heb.

Kunnen jullie mij wat advies geven hierover en me helpen met Roefel terug zindelijk te krijgen. Castreren doe ik liever niet omdat er toch geen vrouwtje bij komt en hij niet hevig sproeit of op me rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan komen door zijn hormonen hoor, dat hij niet goed zindelijk wil worden.

Misschien is er een geur van een ander dier / konijn in zijn ren gekomen en is hij daarom onzindelijk nu?

Als roefel anders alleen zit, kun je het best eens proberen met een cavia, beter dan niets. Maar cavia's zijn overigens niet zindelijk te maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kobe deed dat met periodes ook hoor, dan kreeg hij het ineens en begon hij naast de ijskast te plassen... waarom? geen idee, dat ging meestal na een dag of 2 weer over. Poets jij het toilet elke dag? Misschien herkent hij dan zijn eigen geur niet meer? Geen idee hoor, ik poetste zijn toilet normaal 1 of 2 maal per week, maar dat hangt er natuurlijk van af welke vulling je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik maak het elke dag leeg maar schrob het maar twee keer in de week uit met een ontsmettend product. Anders is het gewoon even spoelen met water dus zijn geur zit er wel degelijk nog in. Ik heb zijn toilet eens van plek veranderd eens zien wat hij nu doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .