Babbel en Ollie Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Hallo allemaal, Ik heb sinds een kleine week een klein konijntje (Ollie) bij onze Babbel gezet. Het gaat op zich echt supergoed, ze eten naast elkaar, slapen naast elkaar, wassen elkaar, kortom helemaal verliefd op elkaar. Babbel is nu 2 jaar en heeft (per ongeluk) pas een mislukt nestje gehad. Dat is nu ruim een maand geleden. Ik heb dus vorige week een nieuw konijntje van 3 maanden gekocht als maatje voor haar en daar is ze volgens mij blij mee. Ze wil nog wel regelmatig op haar rijden maar dat vind die kleine niet zo erg, als het haar te veel wordt loopt ze gewoon weg. Maar nu heeft die kleine sinds een paar dagen kleine wondjes bij de aanhechting van haar oren zitten (ze is een dwerg hangoortje), nu zag ik vanavond dat Babbel dat dus doet, ze gaan lekker naast elkaar zitten en Babbel knibbelt dan aan haar oortjes. Ze vind het helemaal niet erg maar ik wel, ze knaagt ze helemaal kapot op deze manier. Ik heb ze net ingesmeerd met Betadine zalf in de hoop dat ze er dan afblijft. HEEFT IEMAND VOOR MIJ EEN GOUDEN TIP hoe ik kan zorgen dat ze hiermee stopt. Ik wil die kleine voor geen goud meer kwijt !!Ik hoop op jullie advies ! Groetjes Martine Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 volgens mij had je dat kleine konijntje pas na 4 maanden bij je ander konijntje mogen zetten..ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft...dat laat ik aan de "deskundigen" over.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Een konijn van 3 maanden is idd te jong om bij een volwassen konijn te zetten... Dit konijntje kan zich nog helemaal niet verdedigen. Is je nieuwe konijn een ram of een voedster? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbel en Ollie Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Jee dat is ook wat, ik heb echt overal hier (bij de dierenarts, winkel etc) gevraagd of het geen probleem was en of ze nog tips hadden voor het koppelen.Wat zouden jullie in mijn geval nu doen ? Ik heb het even opgezocht en ze is van 31 maart. Ik wil ze graag bij elkaar houden !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbel en Ollie Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Het is wel een voedster gelukkig ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesah Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Ik zou ze voor de zekerheid apart in een hok zetten, gaas ertussen dat ze nog wel contact hebben en als de kleine 4 mnd is opnieuw koppelen.. denk ik.. en niet om vervelend te doen.. maar 2 voedsters kan vaak fout gaan.. ik weet niet of daar wat over gezegd is bij de dierenarts/dierenwinkel? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 hum 9 weken oud dus..................... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Xociquetzal Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 is het niet zo dat als je ze nu weer uit elkaar gaat halen en zo dat dat dan weer de nodige stress oplevert??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Babbel en Ollie Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Daar ben ik dus ook bang voor !Het zijn helemaal geen grote bloedende wonden, maar toch, ieder wondje is er 1.Ze vechten ook absoluut niet, ik heb alleen het idee dan mijn oudste een beetje knabbelt ipv likt ;-(( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 10 juni 2008 Delen Geplaatst: 10 juni 2008 (aangepast) Een konijn van 9 weken oud is echt te jong om gekoppeld te worden. Het beste kan je ze denk ik uit elkaar halen. Ik zou er geen gaas tussen zetten, het kan agressie opwekken. Je kan over een maand opnieuw proberen te koppelen (op neutraal terrein). Op deze site's zijn een hoop artikelen te vinden over koppelen.http://www.bunnybunch.nl/konijnen-informatie.html 10 juni 2008 aangepast door The Email Female Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten