Ga naar inhoud

konijnen bij elkaar zetten

Bonnie

Aanbevolen berichten

Je ram kan al vanaf 3 a 4 maanden vruchtbaar zijn. En bij ongeveer 5 a 6 maanden kan je konijn gecastreerd worden. Mijn konijn is 6 mei gecastreerd en was toen 6 maanden oud. Daarna mocht ie nog eens 6 weken niet bij onze voedster. Maar na de castratie kunnen ze heel goed bij elkaar hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ram kan gecastreerd worden vanaf dat de ballen zijn ingedaald of net daarvoor...alles hangt af van je DA. Sommige Da'en houden het idd op 5-6 maanden, maar dat is achterhaald. Mijn ram is met 12 weken al gecastreerd.

Als je al 2 voedsters hebt is het belangrijk dat de ram baas wordt in het huishouden. Een ram van 3 maanden kan dat nog niet aan. Dus minimum leeftijd bij koppelen zou ik 4 maanden aanhouden. Na castratie 2 weken wachten.

Als er een opvang in de buurt zit, kijk daar eens, daar zitten vaak gecastreerde rammen . Voordeel is dat je ze dan niet appart moet houden, je zit zelf niet met stress van castratie en vooral je kan kijken welke ram past bij je voedsters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .