Ga naar inhoud

gedrags verandering voedster

joany

Aanbevolen berichten

wij hebben een voedster van ruim een jaar oud, en die zit sind enkele weken samen met een andere voedster van ong 4jaar oud, na enkele maanden gescheiden te hebben gezeten maar dat ze elkaar wel konden zien, dit ging heel erg goed, ze waren hele dikke vriendinnen geworden, en deden nix anders als elkaar knuffelen en schoonhouden.

sind enkele is het gedrag van de 1jarige zo veranderd, dat ze het andere konijn niet meer in het hok accepteerd, en het hele hok doorjaagt. ze is ook agresief naar de cavias als ze met zijn allen in de ren zitten, dit ging juist altijd heel goed,maar ze lijkt nu ook steeds boos te zijn. als ze los loopt is ze heel lief voor me maar als ik in de buurt van haar hok kom begint ze te grommen en valt ze me aan heeft iemand een idee, wat er aan de hand zou kunnen zijn? en wat ik er aan zou kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjeetje, wat naar zeg, ik zou bijna denken dat zij schijnzwager is. Daar worden ze ook erg humeurig van.

Maar er zitten hier hele deskundige mensen die eventueel weten waar het aan zou kunnen liggen, en vast wel raad hebben voor je.

Heel veel succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet 100 % zeker.

Ik had net hetzelfde idee, toen ze begon te rijden (doet ze wel enkel s ochtens als ik haar uit haar hok haal), dus ik heb in de week nog eens goed gekeken en ik denk toch wel dat het een meisje is. Ik zag helemaal niets wat op een penis leek en had de foto's ernaast genomen. Ze is al 9 maanden oud, dus normaal zou ik toch een penis moeten zien, niet? Ze heeft ook een dikke wam en is voor de rest niet dik, en een wam komt toch vooral bij vroedsters voor, of niet? Ballen zijn ook nergens te bespeuren. Ik weet dat ze die vaak intrekken, maar ik til haar echt wel vaak op. Kan ook wel zijn dat die niet zijn ingedaald (cryptorch), of niet?

Ze is nog maar 1 keer naar de dierenarts geweest voor inentingen en toen ben ik vergeten te vragen of ze eens naar het geslacht wou kijken.

Als ik een vriendje voor haar ga zoeken, zal ik het voor de zekerheid eerst eens laten checken door iemand met ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .