Kirsten Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Hallo, ik heb een jong konijntje van 8 weken (ze is net een weekje bij mij) en ik probeer haar tam te maken. Eerst heb ik haar laten wennen aan haar hok, vervolgens ben ik ervoor gaan zitten om haar aan mij te laten wennen en nu laat ik haar op het kleed in de kamer lopen. Ze begint nu helemaal 'los' te komen, is duidelijk niet bang meer voor mij en springt regelmatig even op schoot. Ik probeer haar daarvoor te belonen met een knabbel snoepje, daar nam ze één hapje van en vervolgens was ze alleen nog geïnteresseerd in mijn vingers. Ze bleef maar achter mijn vingers aanlopen en (welliswaar voorzichting) knabbelen, waarop ik mijn handen weer moest wegtrekken. Dit is natuurlijk niet de bedoeling... Nu vraag ik me af of dit een gedragskwestie is of dat er iets met haar gezondheid aan de hand is. Als ze in haar hokje zit, zit ze ook veel te knabbelen (maar haar bakje voer is de volgende ochtend niet leeg)... Vooral hooi vindt ze lekker. Wat denken jullie ervan? En hoe moet ik omgaan met het geknabbel aan mijn vingers? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mo-tje Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Jonge konijntjes knabbelen veel aan alles om te kijken wat het is. Volgends mij kan je het vergelijken met een baby. Die stopt ook alles in zijn/haar mond. Gewoon om te kijken hoe het voelt en wat het is. Volgends mij is er geen probleem hoor met haar gezondheid. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maria Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 dat ze vooral veel hoi eet is heel goed, dus daar zou ik mij geen zorgen over maken. Dat knabbelen deden ze bij mij ook toen ze nog zo jong waren, zolang het maar niet echt hard gebeurd tot bloedens aan toe. Je kunt proberen, dat deden wij ook op het moment dat ze je zachtjes bijt even AU hard op te zeggen, daar schrok ze bij ons van een op een gegeven moment hield het wel op.Ik had dit trouwens ergens gelezen, volgens mij in een boek uit de bibliotheek. Bij ons heeft het in ieder geval wel geholpen.Ik denk dat het op dit moment alleen speelzigheid is van het konijntje.Succes ermee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laura1984 Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Onze Nijn deed dat ook in het begin, dat aan mijn vingers knagen. Hij heeft het zich vanzelf afgeleerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
handschoen Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Ik denk ook dat het inderdaad met nieuwsgierigheid heeft te maken. Niks ernstigs in ieder geval. Wel een beetje vervelend, maar het klinkt niet alsof ie het met opzet doet!Mijn konijntje beet me ook wel eens in het begin als ik hem eten gaf. Ik heb volgensmij ergens gelezen/gehoord dat dat met coördinatie te maken heeft. :baby: (bij een jong konijntje is dat nog wat minder ontwikkeld) Nouja, en soms ook met gulzigheid natuurlijk! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 gewoon testen haha en jij bent de pineut let maar op dat doet ze met meer dingen die ze ondekt een konijn grberuikt eerder haar tanden dan pootjes om iets af te tasten.Voor het zelfde geld is het een wortel toch!!Niet geschoten is mis natuurlijk gaat van zelf over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kirsten Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 O, gelukkig. Ben blij dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik zal 'ns proberen of de AU tactiek werkt... Dank jullie wel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cynthia Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Een van mn konijntjes van 3 weken doet het nu ook steeds... Dan geef ik het witlof en dan bijt hij/zij ernaast.. En ik zie hem/haar ook overal even aan "proeven" en als het geen eten is dan is het snel voorbij:p Weet iemand of 3 weken te jong is om het konijn al dingen aan te leren? Zoals in vingers bijten:p Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 In vingers bijten kun je misschien beter afleren dan aanleren Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lani_Nessa Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 hihi ik gebruik het woord ELA! :-) en dat werkt goed en kan ik ineens gebruiken voor alles dat niet mag wat ondertussen al vele is want ze worden met de dag creatiever Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterV Geplaatst: 5 juni 2008 Delen Geplaatst: 5 juni 2008 Ze moeten veel hooi eten hé! Goed voor het slijten van de tanden! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cynthia Geplaatst: 6 juni 2008 Delen Geplaatst: 6 juni 2008 In vingers bijten kun je misschien beter afleren dan aanleren Haha, ja sorry, ik bedoelde natuurlijk afleren:p Ik was laatst nog boos op mn pa.. Die gaf Otoko een snoepje door de tralies... Grrr... Als ze leren dat ze een snoepje kunnen krijgen door de tralies krijg je straks als iemand zn vingers door de tralies steekt dat ze hap zeggen... Verdorie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten