Ga naar inhoud

vraagje over koppelen...

corrina

Aanbevolen berichten

heb al eerder een toppic geopent over koppelen maar heb toch nog wat vraagjes...

Was gister met mijn konijntje bij de DA en heb toen weer wat info gevraagd over het koppelen van mijn konijnen (voedster en ram).

Mijn rammetje word 4 juli gecastreerd en dan nog een paar weken wachten en dan ga ik ze koppelen, maar nu lees ik hier bijna overal dat je s'morgens moet beginnen en dan het liefs niet meer bij elkaar vandaan halen, mijn DA zei dat ik eerst beter de kooien vlakbij elkaar te zetten zodat ze aan elkaar kunnen gaan wennen en ze dan later proberen te koppelen.

ben best een beetje bang dat t niet gaat lukken...

Mijn voedster(9 mnd) is een pittige dame en mijn rammetje is en hele lieve teddy widder, een echte goedzak zeg maar!

Van de week liep mijn teddy widder in huis en toen was ik m even uit het oog verloren en was ie aan t snuffelen aan de kooi van mijn voedster en die beet er gelijk op los (gelukkig niet raak)dus vandaar dat ik beetje bang ben dat t niet gaat lukken....

Wil heel graag raad van jullie alvast onwijs bedankt!

Je kan maar beter voorbereid zijn voor over 1,5 maand :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de opvang heb ik het volgende advies gekregen:

- eerst de kooien naast elkaar

- dan elke dag van kooi wisselen

- na een week kort op neutraal terrein bij elkaar

- steeds langer bij elkaar

- pas als het een hele tijd goed gaat samen in een hok (onder toezicht en overdag)

- als dat goed gaat ook 's nachts samen.

Maar de adviezen en de meningen over koppelen verschillen nogal... Vandaar dat je op allerlei site's andere adviezen tegenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mijn toppic niet teurg vinden onder koppelen???

Staat alleen bij laatste berichten onder BB???

Maar goed....

Dat klinkt wel goed wat je zegt en ik denk dat ik jou advies ga opvolgen want mijn DA is het wel met jou eens merk ik hihi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .