Bargje Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Het is echt waar Jip ons "vrouwtje" blijkt een mannetje te zijn :blink:. Niet zo ramp als zijn vriendje nou maar een vriendinnetje was geweest.We hebben 2 nederlandse hangoordwergen van 11 en 12 weken oud die voor voedster en ram doorgingen volgens de fokker maar nu toch allebei rammetjes zijn. Ik heb al genoeg gelezen hoe fout dit kan gaan, daarom ook voor de combi man/vrouw gekozen, maar ik weet nu niet wat te doen. Ik kan mij haast niet voorstellen dat die 2 elkaar te lijf kunnen gaan als ik zie hoe lief ze nu voor elkaar zijn. Het zijn echt dikke vrienden.Maar vanaf welke leeftijd kan ik problemen gaan verwachten.De dierenarts adviseerde vandaag om het even af te wachten en zodra er problemen ontstaan de heren te laten castereren of in ieder geval de eerste die bazig gaat worden. Heeft er iemand nog goede adviezen, ervaring genoeg denk ik zo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Met 3 maanden beginnen de hormonen behoorlijk op te spelen, en worden ze dus ook vruchtbaar. Dan moeten ze echt uit elkaar, anders kan het wel eens verkeerd gaan lopen. Maar als Jip verkeerd is gesext, misschien, met een heel klein beetje geluk, is je andere nijntje ook verkeerd gesext, en zit je toch weer met mannetje en vrouwtje. Zo ging het in ieder geval ook bij ons. Maar als het toch 2 rammen zijn: Heb je misschien de mogelijkheid ze allebei te laten helpen en een eigen vriendinnetje te geven?En anders kun je (ja, het is cru...) toch terug naar de fokker om een van de nijntjes "om te ruilen". In ieder geval is 2 rammen geen goede combinatie, dus het is te link om het toch te proberen, naar mijn idee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 De fokker heeft dus verkeerd gesext blijk baar........zodra ze geholpen kunnen worden doen is mijn advies dan heb je kans op slagen dat ze samen kunnen blijven.Gaan ze al knokken ben je al te laat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 (aangepast) wel jammer je had de fokster uit drukkelijk gevraagd om ram voedster dan is dit wel erg jammer.Ik zal het zeker even melden!!!! dit is niet netjes Heb je trouwens nog foto´s van je kanjers!!!zijn we dol op 3 juni 2008 aangepast door bunny ranch chanty Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bargje Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ja ik "baal" ook behoorlijk. En was het nou maar zo dat Woezel dan het vrouwtje was en niet het mannetje dan was er dus helemaal geen probleem. Maar vanmiddag bij de dierenarts waren bij beide nijnen duidelijke balletjes te zien. Ze zijn allebei geweldig dus één weg doen zit er niet in. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 we gaan toch niet sexen op baletjes he pffffffffff maar goed het is je eigen keuze maar de fokster is duidelijk fout en zou het zeker op kunnen lossen.Maar je moet het zelf beslissen.De nhd rammen scheid ik met 11 weken gaan ze al rijden en bijten naar elkaar............ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bargje Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Wat bedoel je met sexen op balletjes? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Als de balletjes ingedaald zijn kan je ze al laten castreren. Hoe eerder je ze allebei laat castreren hoe groter de kans dat het goed kan blijven gaan... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Wat ik bedoel met balletjes.........daar kun je simpel weg een konijn niet op sexen........Er zijn ook rammen met ballen in de buik ect.Je moet toch echt het geslacht bekijken.Veel da sexen op ballen wat dus gewoon niet hoord om zeker te zijn.Zo krijg je sex fouten en ongelukjes.Maar als de ballen er zijn kunnen ze mooi geholpen worden wil je ze samen houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bargje Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Kijk daar heb ik wat aan. Ik denk dat ik de dierenarts maar ga vragen dat te doen. Vanaf welke leeftijd is dat mogelijk? Ik hoop zo dat het een kans van slagen heeft. Heb ze gelukkig nog niet zien bijten of vechten.Het is zo'n leuk stel samen.Heb foto's in mijn profiel gezet. Hoop dat je ze kan zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Als de balletjes ingedaald zijn kan je ze al laten castreren... Nu dus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik zie ze niet in je profile.............. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bargje Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Kan je ze nu wel zien. Ik ben een beetje aan het klungelen ermee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bargje Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Bedankt allemaal voor jullie reactie.Ik heb nu een klus te klaren. Was eigenlijk meer gericht op combi man/vrouw = kleintjes dan op vechtende vrienden. Tja het is niet anders. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Nee Heb je al gezien dat je profielberichten hebt? Als je daar reageert blijft dit topic duidelijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Als je wel een voedster en een ram gehad had, wie had je dan laten castreren ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bargje Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ram laten casteren en voedster laten steriliseren Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Je vraagt nadrukkelijk om een voedster én een ram..Die krijg je niet. Het is logisch dat je aan ze gehecht bent en er geen terug wil brengen.Hou je er wel rekening mee dat als het na castratie en in de pubertijd toch niet gaat samen, je onvoorziene situaties krijgt zoals een extra hok en eventueel een vriendinnetje voor beide.Verkeerd sexen heeft dus óók op langere duur mogelijk gevolgen waar je niet om gevraagd had. Nu maakt je dat misschien niet uit, lijkt het nog ver van je bed, maar misschien toch even goed om bij stil te staan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Jip, van Janneke was trouwens ook een jongetje hè Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Kijk...dit moet geen ramp zijn... Hier (Zwitserland) wordt de combinatie ram/ram als beste combinatie beschouwd. Wel op voorwaarde dat ze ten laatste met 3 maanden gecastreerd worden. Dus VOOR de hormonen beginnen spelen. Ze redeneren hier een beetje anders...voedsters worden hier zelden of nooit geholpen en voedsters worden schijnzwanger, hebben hormonen doe spelen etc... Jij moet nu dus op zoek naar een konijnkundige DA in de buurt die ze METEEN wil castreren. Zeg erbij dat de ballen zijn ingedaald, lieg desnoods over hun leeftijd (kunnen ze toch nooit zeker weten). Waarom meteen? Er bestaat altijd een kans dat ze morgen beginnen vechten en eens dat dat gebeurt is, is het voorbij en moeten ze gescheiden worden. Ben je een vechtpartij voor, laat je ze castreren en spelen hun hormonen een verwaarloosbare rol in dominanatie, territorium etc... dan is de kans dat ze alsnog gaan vechten erg klein. Succes hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bargje Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Ik heb vandaag 2 dingen gedaan. 1. De dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt voor het castereren2. De fokker gemaild en deze geeft aan dat casteren vaak goed helpt maar dat ik er ook één mag "ruilen".En geloof het of niet de heren zijn zo juist met elkaar op de vuist gegaan.En nu weet ik het niet meer. Van ruilen komt huilen zeggen ze altijd en als ik nu naar de nijnen kijk doe ik dat al een beetje. Als die casteratie DE oplossing is dan zou dat geweldig zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Castratie als ze met elkaar op de knok zijn gegaan is te laat.De hormonen en daarmee de normale rivaliteiten tussen de rammen zijn losgebroken en ik vrees dat je dat niet meer recht kan trekken met een castratie.Zitten ze nu nog bij elkaar?Want wil je het ook maar enige kans gunnen mogen ze absoluut niet gescheiden worden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danja Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Als je zegt op de vuist gegaan, wat bedoel je dan precies? Echt hard bijten? Of jagen en plukken haar eruit trekken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bargje Geplaatst: 4 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Ik heb het niet zien gebeuren maar liep langs het hok een dat lag echt helemaal vol met plukken haar. In het beneden hok zitten ze op kranten en daar zag ik ook bloed opzitten. De heren zelf hadden denk ik al bedacht dat het beter was uitelkaar te gaan want de één zat beneden in de ren en de ander zat boven in het nachthok. Nu zitten ze weer gebroederlijk naast elkaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Dan kan je ze nu toch het beste uit elkaar halen... Ik snap echt dat je niet een ram wil omruilen voor een voedster. Maar als je dit niet doet zit je straks waarschijnlijk met 2 hokken en zitten allebei je mannetjes apart. Dan moet je er weer 2 voedsters bijhalen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten