Konijnenliefde Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Heb twee vrouwtjes uit elkaar gehaald nadat zij telkens tegen de ander aan het grommen is.Heb ze apart staan en nu wil ik ze los laten lopen kan dat wel. Ze staan naast elkaar en zien elkaar gewoon de hele dag. Had vanmorgen het hok even open om eten te geven en toen waren ze aan het snuffelen met de lipjes. Ze hebben altijd samen los gelopen.Kan ik dat nu ook gewoon nog blijven doen of moet dit nu ook apart. Groetjes Linda:bounce: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Plumeau Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik heb mijn dames op een gegeven moment ook moeten scheiden.. Ik heb ze daarna wel altijd samen buiten los laten lopen.. maarja.. ze hadden dan ook wel meer dan 100 vierkante meter om in rond te hupsen... dus ik weet niet of het zo verstandig is als je het bijvoorbeeld in een ren doet.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
noukiejj Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik heb 2 jongens en die hebbe we ook uit elkaar gezet, die hebben ook eerst een tijd gegromd naar elkaar en toen gingen ze echt vechten met elkaar.. Ik zet ze af en toe nog eens bij elkaar maar dan ook maar 5 min want anders gaan ze weer vechten, wel zet ik vaker de kooien tegen elkaar aan zodat ze wel aan elkaar kunnen snuffelen.Nu weet ik niet of jongens en meisjes konijnen verschillend hierin zijn...Succes ermee!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterV Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 (aangepast) Twee mannetjes kunnen echt niet samen hoor! Twee voedsters samen is ook dikwijls heel moeilijk. Wij hebben ook 2 voedsters en we hebben er een ex-ram moeten bij zetten om de gemoederen te bedaren en dat is fantastisch gelukt! Als je voldoende plaats hebt kan je misschien overwegen om een opvangkonijn een tweede kans te geven?Als je de details wilt lezen: http://www.bunnybunch.nl/community/gedrag-koppelen/11834-twee-voedsters-samen.htmlhttp://www.bunnybunch.nl/community/gedrag-koppelen/12057-grijsje-witje-jeff.html 3 juni 2008 aangepast door PeterV Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
L.konijn Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Je kan het proberen maar dan zou ik er zeker wel zelf bij blijven. En ik zou zorgen dat ze veel ruimte hebben zodat ze elkaar eventueel kunnen ontwijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Plumeau Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Je kan het proberen maar dan zou ik er zeker wel zelf bij blijven. En ik zou zorgen dat ze veel ruimte hebben zodat ze elkaar eventueel kunnen ontwijken. Helemaal mee eens! En Peters voorstel is ook misschien een hele mooie en goede optie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Konijnenliefde Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Heb ze nog niet losgelaten, maar dan ga ik het zo even doen en dan zie ik het wel. Bedankt allemaal voor de informatie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 als de 2 voedsters samen in een kooi niet goed gaan is toch de kans nu ze gescheiden zijn dat ze gaan vechten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik heb ook twee voedsters moeten scheiden, en samen loslaten ging niet goed!Wij hebben ervoor gekozen om de dominanste voedster te laten sterriliseren (niet alleen hierom). Na de operatie hebben we ze weer aan elkaar gekoppeld en vanaf toen waren ze dikke vriendinnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vlinder Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Hoi Allemaal,Ik heb een vraagje, wij hebben twee voedsters gekocht en die zitten al sinds hun geboorte bijelkaar.Wij hebben ze nu in een groot hok (dubbele verdieping) en dit is een aantal weken goed gegaan(elkaar likken , samen eten enz) gisteravond begonnen ze ineens te vechten, de een had de ander vast (bijtend) en de ander de een (ook bijtend) plukjes haar vlogen rond en beide konijntjes hadden wondjes. Ik heb ze uitelkaar gehaald en ze nu maar apart gezet, maar ik wil ze toch wel graag weer bijelkaar zetten. Kan ik dit nu zo maar weer doen?? Alvast bedankt als iemand een oplossing heeftgroeten Vlinder Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 ik zou ze niet meer samen zetten als er daad werkelijk wonden bij komen kijken.Je kan wel een ram geholpen voorbeeld uit de opvang er bij koppelen dan heb je nog kans dat het goed gaat komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
L.konijn Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Vlinder, 2 voedster kunnen idd weleens ruzie gaan maken. Maar het kan schelen als je er een gecastreerde ram erbij zet. Misschien is dit een oplossing als je er tenminste de ruimte ervoor hebt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten