Ga naar inhoud

koppelen 2 weken na castratie?

Senso

Aanbevolen berichten

Ik lees hier vaak dat je 2 weken na de castratie van het mannetje weer kunt koppelen.

Zijn er hier misschien mensen die dat gedaan hebben?

Ik wil mijn konijnen namelijk graag koppelen zodra ik op de 2 weken zit, want ik vind ze zo zielig alleen.

Maar als er een kans bestaat dat hij nog vruchtbaar is wacht ik nog wat langer. Ik lees ook weleens 3 tot 4 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen pas na 3 weken gekoppeld. Kreeg van de DA te horen dat er ooit een konijn is geweest die nog rond de 6 weken een voedster zwanger had gemaakt. Zal wel weinig voorkomen, maar toen ik het hoorde heb ik 3 weken gedaan. Maar er zijn hier op de site mensen met meer ervaring dan de DA.

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er ook nooit van gehoord, dus was voor mij ook nieuw. Maar zoals ik al zei er zitten mensen op de site die dit normaal ook met 2 weken doen en dat gaat helemaal goed. Ik had voor mezelf zoiets van nou ik neem de gulden middenweg. Maar net wat je zegt dan maakt het ook niet uit of je met 2 of 3 weken koppelt. Ik vond het ook niet leuk dat vosje een tijdje alleen moest zijn, maar gelukkig is dat weer voorbij. Is senso al geholpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

na 6 weken als nog zwanger is *** koek !!!dan is de castratie niet goed uitgevoerd.

en l.konijn veel opvangen koppelen ook met 2 weken zonder dat er jongen komen.Het punt is de dieren arstsen hebben er geen verstand van hun koppelen immers niet.En castreren konijnen moet hun zelf leren dat leren ze niet eens op een dieren artsen school..................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik het weet hebben rammen (althans bij Vlaamse Reuzen) reserve sperma dat 6 weken houdbaar blijft. Ons is dus dan ook aangeraden om er minstens 6 weken gaan voedster bij te doen

Ow...reservesperma nog wel...

Ik hoop maar dat die info niet van je DA komt...:blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .