Senso Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik lees hier vaak dat je 2 weken na de castratie van het mannetje weer kunt koppelen. Zijn er hier misschien mensen die dat gedaan hebben? Ik wil mijn konijnen namelijk graag koppelen zodra ik op de 2 weken zit, want ik vind ze zo zielig alleen. Maar als er een kans bestaat dat hij nog vruchtbaar is wacht ik nog wat langer. Ik lees ook weleens 3 tot 4 weken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik doe het altijd met 2 weken gemiddeld koppel ik 2 keer per maand mijn eigen dieren of voor andere mensen .Nog nooit jongen van gekomen........ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Senso Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Als dat zo is dan heb ik er wel vertrouwen in, gezien jouw vele ervaring! Dankjewel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maria Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik heb mijn konijnen pas na 3 weken gekoppeld. Kreeg van de DA te horen dat er ooit een konijn is geweest die nog rond de 6 weken een voedster zwanger had gemaakt. Zal wel weinig voorkomen, maar toen ik het hoorde heb ik 3 weken gedaan. Maar er zijn hier op de site mensen met meer ervaring dan de DA. Veel succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Senso Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Tsja, maar als het met 6 weken nog kan gebeuren dan maakt het ook niet zo bar veel uit ik ik 2 weken wacht of 3, want dan is het sowieso te kort :| Maar 6 weken lijkt me wel een uitzondering. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maria Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik had er ook nooit van gehoord, dus was voor mij ook nieuw. Maar zoals ik al zei er zitten mensen op de site die dit normaal ook met 2 weken doen en dat gaat helemaal goed. Ik had voor mezelf zoiets van nou ik neem de gulden middenweg. Maar net wat je zegt dan maakt het ook niet uit of je met 2 of 3 weken koppelt. Ik vond het ook niet leuk dat vosje een tijdje alleen moest zijn, maar gelukkig is dat weer voorbij. Is senso al geholpen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Volgens mijn dierenarts (en de opvang) is een ram na 4/6 weken na de castratie makkelijker te koppelen. Dit omdat zijn lijfje niet meer giert van de hormonen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
L.konijn Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Mijn konijn is 6 mei gecastreerd en ik kreeg het advies om ze pas na 6 weken te koppelen. Dus na 2 weken lijkt me het al helemaal niet verstandig! Gewoon even geduld hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 na 6 weken als nog zwanger is *** koek !!!dan is de castratie niet goed uitgevoerd.en l.konijn veel opvangen koppelen ook met 2 weken zonder dat er jongen komen.Het punt is de dieren arstsen hebben er geen verstand van hun koppelen immers niet.En castreren konijnen moet hun zelf leren dat leren ze niet eens op een dieren artsen school.................. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 De reden dat opvangen vaak later koppelen heeft idd niets met de vruchtbaarheid van de ex-ram te maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vlaamse ArieSyl Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Zover ik het weet hebben rammen (althans bij Vlaamse Reuzen) reserve sperma dat 6 weken houdbaar blijft. Ons is dus dan ook aangeraden om er minstens 6 weken gaan voedster bij te doen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Reserve sperma? Echt nog nooit van gehoord... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 haha dit ga je niet menen............ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Wat kan een leek een leek wijs maken pfffff Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Dat van 6 weken is allang achterhaald, maar omdat dierenartsen ooit hebben geleerd dat pas na zes weken veilig kan worden gekoppeld blijven ze dit adviseren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annetzonneveld Geplaatst: 9 juni 2008 Delen Geplaatst: 9 juni 2008 ik heb mijne pas na 3 weken gekoppeld, de dierenarts zei dat het mannetje soms vlak na de castratie nog zijn hormonen kwijt moet hebben, en dat reageert hij anders meteen op het vrouwtje af, ik zou het als ik jou was ook na 3 weken doen kusje<3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 9 juni 2008 Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Zover ik het weet hebben rammen (althans bij Vlaamse Reuzen) reserve sperma dat 6 weken houdbaar blijft. Ons is dus dan ook aangeraden om er minstens 6 weken gaan voedster bij te doen Ow...reservesperma nog wel...Ik hoop maar dat die info niet van je DA komt...:blink: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
L.konijn Geplaatst: 9 juni 2008 Delen Geplaatst: 9 juni 2008 Ik heb nog nooit eerder een konijn laten castreren dus ging uit van wat de DA zegt. Ik had al gelezen dat het na 3 weken mocht maar ja. Mijn konijnen mogen binnenkort weer samen los lopen. Ze hebben wel een eigen nachthok. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Senso Geplaatst: 10 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2008 Hoezo geef je ze dan wel allebei nog een eigen hok? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten