Ga naar inhoud

Graven in kattebak -> zou zandbak helpen?


PeterV

Aanbevolen berichten

We hebben al een tijdje dat de helft van de open kattebak tot op de bodem leeggegraven is, met gevolg dat de helft van de korrels over de rand gevlogen zijn... Daarstraks heb ik de kattebak ververst en nog terwijl ik bezig was kwam Grijsje er in gesprongen en begon te graven. Daarna heeft ze zeker 10 minuten zitten graven in die kattebak!

Ik ben van plan van vandaag een gesloten kattebak te gaan kopen, want de korrels waren weer helemaal nat van het noodweer van gisteravond, maar waarschijnlijk gaat ze dat ook in die gesloten bak doen?

Zou het helpen moest ik ook een curverbox met zand in de ren zetten zodat ze daar kan in graven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan ook zo van die langwerpige kratten op wieltjes. Die zijn groter! Dan moet je wel de wieltjes er af halen, anders ga je dikwijls die bak zien passeren! :bunny3:

Daar heb ik staan op kijken deze namiddag, maar dan zou de ren echt wel te vol gestaan hebben. Ze moeten ook nog plaats hebben om te kunnen spurten hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zo een...zonder wieltjes dan. En hier hebben ze ook de grootste plezier ervan. Punky zit nog wel eens in de kattenbak maar lang niet zoveel meer. Met veel, heel veel geduld en heel veel optillen met het woordje nee erbij, daarna in de graafbak zetten met een braaf konijn en een paar aaien, begint ze het toch te leren. Alleen snappen ze nog niet zo dat als ze alles naar een kant hebben gegraven, dat ze zich dan omkeren en alles weer terug graven.:blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lage bak (een aandaplschilbak) maar ik heb er geen zand in maar beukensnippers blijft konijn schoon. Na een graaf poging (als dat al gebeurd meneer zit er liever alleen maar in) dan ligt er wel veel naast maar dat kan je met een stoffer en blik op vegen en weer terug gooien in de bak. Maar bij mij staat hij binnen.....

groetjes

Marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mo heeft ook een graafbak. Ik heb hem met Houtsnippers. Want hij staat op mijn kamer. En zand gaat niet zo makkelijk uit vloerbedekking. Maar mo vind het helemaal geweldig. Er liggen nog wat stukjes biks in. Dus dan graaft meneer eindeloos en dan ineens heeft hij weer een stukje. Laats lag hij er ook in te slapen. Hij vind het helemaal geweldig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne vindt het heerlijk om er in te rollen. Sinds een paar dagen heeft ze ook ontdekt dat ze er in kan graven en ligt elke dag al het zand er naast :blink: En dan kijkt ze zo onschuldig van "wat? ik doe toch niets?" :baby:

Foto-EYYYGE4T.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook wel zo'n zandbak in de ren willen. Laten jullie die staan of zet je hem alleen neer als het droog is? Kan het kwaad als het zand nat wordt?

Ik probeer het speelgoed in de ren een beetje af te wisselen: wc-rolletjes, wilgentakken, kartonnen buis, voederbal, kartonnen doos... Ik vind het zo'n heerlijk gezich als er weer wat nieuws in ligt en de nijnen op onderzoek uitgaan.

jufke-2835-albums-krabbel-and-whitney-picture1798-krabbel-whitney-04.jpg

konijn in buis - als ze eenmaal door hebben dat ze erin kunnen vinden ze het vaak heerlijk om er doorheen te rennen of gewoon in te liggen.

Ik zorg er wel voor dat de buis vastligt tussen een paar stenen. Eerst lag hij gewoon los, maar toen ging konijn 2 er tegenaan duwen terwijl konijn 1 erin zat. Getuige de snelheid waarmee konijn 1 de buis verliet, vond ze dat niet zo leuk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar uur hebben die van mij ook een zandbak. Ze snappen de bedoeling nog niet zo, maar dat zal nog wel komen.

Ik hoop niet dat ze hem als wc gaan gebruiken, want dan haal ik hem denk ik maar weer weg.

Hoe vaak doen jullie er nieuw zand in? (Als ze hem niet als toilet gebruiken) En maakt het uit als het zand nat wordt? Hij staat nu in de kleine ren, die onder de kooi zit. Daarin zal het zand wel redelijk droog blijven. Maar als het niet uitmaakt als het natregent, zou ik hem liever in de ren zetten. Daar is meer ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .