nick Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 (aangepast) hallo allemaal, Ik heb buiten in een ren 4 konijnen 2 hangoor konijntjes van ongeveer 12 weken zusjes. En 2 zwarte konijnen van ongeveer 1 jaar ook zusjes deze heb ik wel pas gekopppelt want me buurjongentje had er 1 maar die bracht haar opeens weer terug omdat hij er geen tijd meer voor had. De 2 koppels zitten niet bij elkaar want ik heb de ren met gaas in 2 stukken verdeelt maar ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als ze bij elkaar in het hok zitten. kan ik gewoon het gaas weghalen en ze bij elkaar laten of gaan ze dan vechten ? 2 juni 2008 aangepast door nick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 4 vrouwen kans van slagen heel klein kan wel met geholpen ram er bij meer kans van slagen.Maar de jongste moeten dan wel 4 maanden zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Je kan niet zomaar 4 voedster bij elkaar zetten... Twee voedsters is vaak al lastig, laat staan 4... Je kan ze wel koppelen als er een gecastreerde ram bij komt te zitten. Maar deze koppeling moet je langzaam opbouwen. Als je ze zomaar bij elkaar zet kunnen ze gaan vechten met elkaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 2 juni 2008 Delen Geplaatst: 2 juni 2008 Tegelijk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nick Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 ik heb heb ook nog een ram maar die is pas 12 weken maar ik laat hem wel castreren als hij oud genoeg is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nick Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 (aangepast) Ik kwam net beneden en ging gelijk bij de konijnen kijkenmaar toen zaten de 2 zwarte konijnen bij de hangooren. Er zit een deurtje in het rekje waarmee de ren in 2 delen is verdeelten die hadden ze opengemaakt (wat ze nog nooit gedaan hebben.) Maar de konijnen hadden volgens mij niet gevochten de hangooren zaten wel bang in het nachthok. Het zwarte konijn dat ik pas erbij heb deed heel aardig tegen de hangooren maar de andere rende steets achter ze aan als ze uit het nachthok wilde. Ik heb ze nu weer uit elkaar gehaalt is dat goed of had ik ze bij elkaar moeten laten. 3 juni 2008 aangepast door nick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nick Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 (aangepast) 111111 3 juni 2008 aangepast door nick Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 het heeft vrezelijk geonweerd vanacht dus meschien een van de redenen van bij elkaar maar er zijn er nog 2 te jong dus scheiden die hap.En de ram al helemaal je wil straks geen jongen he!!! de ram kan met 3.5 maanden leeftijd geholpen worden.Dan 2 weken later kun je hem koppelen aan je kwartet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Engeltjes farm Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 12 weken is nog veel te jong om ze samen te zetten,ze kunnen er erg gestresst van worden en zelfs doodgaan van de stresszou dus wachten met de koppelpoging totdat ze wat ouder zijnen of het gaat lukken?het kan, ik had ook 4 dames bij elkaar zitten wat prima ging,maar het kan natuurlijk ook mislukken, dat is afwachten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nick Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2008 de ram zit al apart maar hij is nog niet geslachtsrijp Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Rammen kunnen vanaf 3 maanden vruchtbaar zijn... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
L.konijn Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 Ik zou ook een gecastreerde ram er bij zetten. Ander wordt het denk ik ruzie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 3 juni 2008 Delen Geplaatst: 3 juni 2008 HOE zeker weet je dat het voedsters zijn ???Daar zou ik eerst eens goed voor gaan zitten........ En DAN pas, zou ik er een gecastreerde ram bijzetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 4 juni 2008 Delen Geplaatst: 4 juni 2008 Inderdaad wat de anderen al zeggen, wachten met de koppeling tot ze oud genoeg zijn. Het liefst met de gecastreerde ram erbij en dan op neutraal terrein koppelen niet op allebei hun eigen terreinen.Ik heb ook een tijdje terug 7 voedsters aan elkaar gekoppeld waarvan 2 koppels van 2 en de rest apart. Dat gaat super goed, maar er komt tzt nog wel een gecastreerde ram bij voor de stabiliteit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nick Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 kan ik ook eerst de 4 vrouwtjes koppelen ( als de jongesten oud genoeg zijn ) en dan later de ram erbij zetten want ik laat de ram liever pas cateren als hij 6 maanden is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten