Ga naar inhoud

Koppelpoging

Lieke175

Aanbevolen berichten

Vanmiddag heb ik Knabbel en Puk bij elkaar gezet. Het is nu ruim 3 weken na de castratie.

In eerste instantie negeerden ze elkaar, ze waren volledig gefocust op het heerlijke gras dat in overvloed te eten was. Daarna begonnen ze wat aan elkaar te snuffelen, en ik had het idee dat ze het beiden wel best vonden. Maar na een tijdje werd het Puk teveel en raakte ze totaal in paniek als Knabbel in haar buurt kwam. Ik heb het nog even aangekeken, maar op een gegeven moment was ze zo aan het hijgen en piepen, dat ik haar maar terug heb gezet in haar eigen hok.

Ze hebben ook helemaal niet gereden, ook geen poging tot.

Iemand een idee wat ik fout doe, of hoe ik het anders aan moet pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de opvang hebben ze het me op deze manier aangeraden:

- hokken wisselen ongeveer een week lang elke dag

- na een week kort op neutraal terrein bij elkaar (2 min)

- elke keer een beetje langer (mag meerder keren op een dag)

- langzaam aan opbouwen tot ze langere tijd samen kunnen

- onder toezicht samen in een hok (overdag)

- als dat goed gaat pas 's nachts samen in een hok

Tijdens het koppelen mogen ze rijden, maar let goed op dat ze geen aggressie vertonen naar elkaar.

Ze moeten dan even uit elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het koppelen mogen ze rijden, maar let goed op dat ze geen aggressie vertonen naar elkaar.

Ze moeten dan even uit elkaar.

Er was geen sprake van rijden, en ook niet van agressie, eerder van totale paniek.

Ik kreeg net de tip om Rescue te gebruiken, dus dat ga ik straks als de zon een beetje minder is, eens proberen. Nu is het gewoon te warm voor de nijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je kan juist de paniek daardoor vergroten.

Normaal ben ik er geen voorstander van om eventuele agressie te voorkomen, maar soms moet je het wat anders aanpakken.

Probeer ze eens in rennen naast elkaar te zetten dat ze elkaar wel kunnen zien en snuffen maar meer ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, eindelijk. Er wordt hier wat afgewipt, en dat wil dus zeggen dat én Puk niet meer weg rent voor Knabbel, én dat er een duidelijke rangorde bepaald wordt. Nu liggen ze heerlijk naast elkaar te luiwammesen. :happy:

Edit: Knabbel heeft toch bedacht dat hij zijn "rangordebepalende praktijken" wil voortzetten. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws !

Wat fijn dat ze elkaar nu opzoeken.

Zitten ze nu al constant bijelkaar ?

Enne.... foto's ?

:foto:

:yes::yes::yes: ja, graag !

Sterre :bunny:

Nee, ze zitten nog niet constant bij elkaar, omdat allebei hun hokken niet groot genoeg zijn voor twee konijnen. Vanavond is er hout gehaald, en aangezien ons pap deze week "vroege week" heeft, ofwel vroeg afgewerkt is, gaat hij flink aan de slag. Dus de rennen zijn hopelijk gauw klaar, zodat ze permanent bij elkaar kunnen. Foto's heb ik al wel gemaakt, maar nog niet op de computer staan. Ze volgen, beloofd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .