Lieke175 Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Vanmiddag heb ik Knabbel en Puk bij elkaar gezet. Het is nu ruim 3 weken na de castratie. In eerste instantie negeerden ze elkaar, ze waren volledig gefocust op het heerlijke gras dat in overvloed te eten was. Daarna begonnen ze wat aan elkaar te snuffelen, en ik had het idee dat ze het beiden wel best vonden. Maar na een tijdje werd het Puk teveel en raakte ze totaal in paniek als Knabbel in haar buurt kwam. Ik heb het nog even aangekeken, maar op een gegeven moment was ze zo aan het hijgen en piepen, dat ik haar maar terug heb gezet in haar eigen hok. Ze hebben ook helemaal niet gereden, ook geen poging tot. Iemand een idee wat ik fout doe, of hoe ik het anders aan moet pakken? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Bij de opvang hebben ze het me op deze manier aangeraden:- hokken wisselen ongeveer een week lang elke dag- na een week kort op neutraal terrein bij elkaar (2 min)- elke keer een beetje langer (mag meerder keren op een dag)- langzaam aan opbouwen tot ze langere tijd samen kunnen- onder toezicht samen in een hok (overdag)- als dat goed gaat pas 's nachts samen in een hok Tijdens het koppelen mogen ze rijden, maar let goed op dat ze geen aggressie vertonen naar elkaar. Ze moeten dan even uit elkaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Tijdens het koppelen mogen ze rijden, maar let goed op dat ze geen aggressie vertonen naar elkaar. Ze moeten dan even uit elkaar. Er was geen sprake van rijden, en ook niet van agressie, eerder van totale paniek. Ik kreeg net de tip om Rescue te gebruiken, dus dat ga ik straks als de zon een beetje minder is, eens proberen. Nu is het gewoon te warm voor de nijntjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Als je ze in het begin maar kort samen zet kan het misschien beter gaan.Succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 of je kan juist de paniek daardoor vergroten.Normaal ben ik er geen voorstander van om eventuele agressie te voorkomen, maar soms moet je het wat anders aanpakken.Probeer ze eens in rennen naast elkaar te zetten dat ze elkaar wel kunnen zien en snuffen maar meer ook niet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 Hehe, eindelijk. Er wordt hier wat afgewipt, en dat wil dus zeggen dat én Puk niet meer weg rent voor Knabbel, én dat er een duidelijke rangorde bepaald wordt. Nu liggen ze heerlijk naast elkaar te luiwammesen. :happy: Edit: Knabbel heeft toch bedacht dat hij zijn "rangordebepalende praktijken" wil voortzetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sterre Geplaatst: 6 juni 2008 Delen Geplaatst: 6 juni 2008 Goed nieuws !Wat fijn dat ze elkaar nu opzoeken.Zitten ze nu al constant bijelkaar ?Enne.... foto's ?:foto::yes::yes::yes: ja, graag !Sterre Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 6 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2008 Goed nieuws ! Wat fijn dat ze elkaar nu opzoeken.Zitten ze nu al constant bijelkaar ?Enne.... foto's ? :foto: :yes::yes::yes: ja, graag ! Sterre Nee, ze zitten nog niet constant bij elkaar, omdat allebei hun hokken niet groot genoeg zijn voor twee konijnen. Vanavond is er hout gehaald, en aangezien ons pap deze week "vroege week" heeft, ofwel vroeg afgewerkt is, gaat hij flink aan de slag. Dus de rennen zijn hopelijk gauw klaar, zodat ze permanent bij elkaar kunnen. Foto's heb ik al wel gemaakt, maar nog niet op de computer staan. Ze volgen, beloofd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 6 juni 2008 Delen Geplaatst: 6 juni 2008 Fijn dat het nu goed gaat, ben wel benieuwd naat foto's! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thessa Geplaatst: 7 juni 2008 Delen Geplaatst: 7 juni 2008 wat leuk dat het toch gelukt is!!!ben ook benieuwd naar foto's! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 7 juni 2008 Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Ben nie ongeduldig, maarre.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Je bent me voor, ik ben ze net op de computer aan het zetten. Het zijn wel foto's van m'n foon, dus ze zijn niet zo heel erg scherp. Nog heel even geduld! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 7 juni 2008 Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Effe dan...:baby: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 7 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2008 Jaja Sylvia, hier komen ze dan! Hou je vast... Spanneeeend! Komen ze.... Sorry, even alle gekheid op een stokje Eerst een filmpje, Knabbel weet echt niet hoe het moet, of hij doet "van voor, van achter, van links en rechts". SV_A0158.flv - Video - Photobucket - Video and Image Hosting Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 8 juni 2008 Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Hihihi! Ja, goedgekeurd! Leuk stelletje! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 8 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2008 Ja, goedgekeurd! Het is je geraden! :boxing: :tease: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten