Geertje79 Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Hoi, Sinds een paar maanden heb ik 2 konijntjes Pien en Guusje. Ik dacht dat het twee vrouwtjes waren, maar toen Pien constant op Guusje klom (die dat niet echt kon waarderen), toch maar even naar de dierenarts gegaan. Pien bleek toch een mannetje. We hebben Pien direct laten castreren. Dat is nu een week geleden. Ik heb de hokken van Pien en Guusje tegen elkaar aan staan, zodat ze elkaar kunnen blijven zien en ruiken. Nu was ik de hokken aan het verschonen en daarbij had ik zowel Pien en Guusje uit de kooi. Ik dacht: ik hou ze wel in de gaten mocht er iets gebeuren.... Nu leek het alsof ze met elkaar gingen vechten... snap er niets van want toen ze samen in één hok zaten waren ze echt onafscheidelijk en heel lief voor elkaar. Ben zo bang dat ze straks nooit meer bij elkaar kunnen. Weet iemand of ik hier bang voor moet zijn en hoe ik ze straks weer bij elkaar kan zetten? Groeten, Geertje (en natuurlijk Pien en Guusje) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Je moet ze weer opnieuw koppelen op neutraal terrein. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 1/ "ik hou ze wel in de gaten ,mocht er iets gebeuren" is niet zo slim...konijnen hebben maar een 10-tal seconden nodig... 2/Je kan ze niet zomaar weer terug bij elkaar zetten. 2 Weken na castratie zet je ze eerst weer samen op neutraal terrein. Dus een kamer of plek waar ze nog nooit geweest zijn. Die plek richt je dan in met schuilmogelijkheden (kartonnen dozen met gaten in) , je legt hier en daar wat lekkers op de grond en dan plaats je ze samen. Maak de ruimte niet te klein en niet te groot. 3/Maak hun gezamelijk hok goed schoon, spuit eventueel goed wat parfum na om hun geur te maskeren. Verander ook de inrichting van de kooi als er in die tijd 1 van de 2 heeft ingezeten, maw verander drinken en eten en toilet van plaats. Je kan ook voor de kooppeling met een schone doek onder hun kin en kontje wrijven en daarmee dan over het andere konijn wrijven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Katrien Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Zou het misschien kunnen dat Guusje zwanger is en daarom aggressief reageert? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Zwanger? Hoe zou ze zwanger moeten zijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Laat maar, fout gelezen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 oh Katrien...je hebt gelijk...had ik niet bij stilgestaan... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Ja kan het beste wachten tot de 31 dagen (ruim) voorbij zijn en dan pas weer beginnen met koppelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Katrien Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Woow, misschien mijn eerste nuttige inbreng hier op het forum. Nuja hopen dan dat het niet zo is... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Woow, misschien mijn eerste nuttige inbreng hier op het forum. Nuja hopen dan dat het niet zo is... Ik zie je nu de examens dichterbij komen ook ineens veel meer opduiken...maar dat is puur toeval zeker? :baby: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Katrien Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Ja puuuur toeval . Nuja wat laten ze me ook studeren, levensbeschouwing seg!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 1 juni 2008 Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Haha, zij content, in Leuven hadden we godsdienst!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Geertje79 Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2008 Dankje voor de reacties! Ben nog niet zo'n konijnenkenner.... dacht dat als je de hokken zo zette dat ze elkaar nog konden zien en ruiken dat dan opnieuw koppelen niet nodig was. Ik hoop dat het allemaal goed komt. Groeten,ook namens Pien en Guusje Geertje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten