Spring naar bijdragen
Limo

Hendrika

Recommended Posts

ik ben ik toch nog weer even. Tuurlijk snap ik jullie woede een beetje tegen over ons.

Maar je snapt ook denk ik wel, dat we het toch nog eens wouden proberen. Maar dat het zo zou gaan lopen hadden we nooit verwacht. Gelukkig gaat het nu goed met de 4 jongen. Gaat het als nog mis dan heb ik voer (pap) voor de kleintjes in huis.

Hendrika heeft al lekker haar hooi op gegeten, dus dat gaat goed. Een lekker appeltje ging er ook goed in. Dus het was toch echt de buikpijn.

Hopenlijk geeft ze nu wel melk. We houden de kleintjes in de gaten en de eventueel nootzakelijk warmte lamp staat ook klaar.

Maar één ding is zeker, Hendrika krijg na dit nest nooit meer jongen. Dat beloof ik!!!!!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga vooral zo door, dit was maar al te goed te verwachten.

Daarnaast red je het niet met pap zou jij het over moeten nemen

Als je je goed ingelezen had had je dit niet geprobeerd en wel wat anders als pap klaarliggen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarnaast als ik het me goed herinner ben je dus ook nog eens aan het vermeerderen met een gevonden konijn waarbij je niks, maar dan ook niks van de achtergrond kent of zelfs maar de leeftijd weet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjonge jonge... Ik heb net eens even alles terug gelezen en wat zijn jullie als baasjes egoistisch zeg... gedver...

Het zijn levende dieren waar je het over hebt hier he...Je zegt: Maar je snapt ook denk ik wel, dat we het toch nog eens wouden proberen. Maar dat het zo zou gaan lopen hadden we nooit verwacht.

Maar gezien haar vorige nest, had je dat dus wel kunnen verwachten! Dat ging toch ook niet goed, nu zet je het leven van je voedster én van de jongen op het spel omdat jullie het nog eens wouden proberen... Dat vind ik ronduit dieronvriendelijk!

En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle erfellijke gebreken die beide dieren misschien wel dragen! Pff...

Ik hoop dat dit voorgoed de laatste keer was en als je voedster het redt , je haar koppelt aan je ram (die je vanzelfsprekend laat castreren).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

icon1.gifRegels van het Fokken en Voortplanting forum

- dit forum is alleen bedoeld voor mensen met vragen over onverwachte nestjes, en mensen die bewust bezig zijn met het fokken van raskonijnen.

- Lees voor je een nestje neemt het volgende artikel goed door: Fokken en voortplanting van konijnen

- Bunnybunch is niet de plek om op zoek te gaan naar een dekram of mogelijkheid voor niet raszuivere nestjes konijnen. Fokken hoort op een juiste, bewuste manier te gebeuren, alleen raszuivere getatoeeerde nestjes mogen aan bod komen in dit forum, en natuurlijk mag er een huisje gezocht worden voor jongen uit een onverwacht nestje dat buiten de schuld van de eigenaar om is ontstaan, maar bunnybunch is geen plek voor vermeerderaars.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

er zijn wel ergere dingen in het leven dan een rasloos konijn dat een nestje krijgt he, zelfs als het een rasloos konijn is dat tevoren een dood nestje had

ik ga niet uitweiden, maar sommige mensen weten wat ik de voorbije week heb meegemaakt, en dan kan ik echt niet tegen gemekker als dit

get real en heb oog voor de ECHTE problemen in de wereld ipv op mensen hun kap te zitten omdat ze niet naar zogenaamde fokkersregels leven!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve Mintaka....

Je kan geen appels met peren vergelijken (kort door de bocht)

Het feit dat er dood en verderf op de wereld is, betekent niet dat simpele dingen geen aandacht behoeven..........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mja... er wordt hier gewoon vaak gemekkerd over konijnen alsof ze keizerlijke aandacht behoeven, terwijl het uiteindelijk toch alleen maar konijnen zijn

(en begrijp me niet verkeerd, ik heb heel veel aan mijn beestjes, ik zie ze graag en zou ze op dit moment voor geen goud willen missen)

maar rasloze nestjes zijn toch niet het mekkeren waard?

er zijn hier ook mensen (zelfs moderatoren) die bewust rasloze nestjes hebben genomen (en nu zeggen dat het oeps-nestjes zijn, terwijl dat niet zo was) en op wiens kap niet is gezeten

op deze manier is het forum gewoon niet leuk meer, als er telkens zo agressief wordt gereageerd

bewerkt door mintaka

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mintaka...lees eerst eens het hele verhaal van Hendrika...dan zal je wel begrijpen dat het niet gewoon gaat om rasloos fokken, maar over het simpelweg in gevaar brengen van het leven van dat dier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nouja die regels zijn er niet voor niks... Als we ons daar niet meer aan gingen houden zou het forum niet meer leuk zijn...

Ik snap wel dat er ergere dingen zijn en dat er zat mensen zijn die rasloze nestjes nemen maar als we er maar 1 zouden kunnen behoeden voor nog zo'n nestje (mede omdat deze voedster er straks aan bezwijkt), is het volgens mij al de moeite waard... Alle kleine beetjes helpen lijkt me

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt metinka,

Toch nog iemand die anders kan reageren, dan alleen maar afzeiken. Als men denkt dat ik het leven van onze lieve hendrika op het spel had willen zetten, zitten ze goed mis. Want dan was ik nu ook niet naar de da gegaan. Het heeft me god verdomme ook nog 100 euro gekost!!!!! Ik ben christene, maar nu vloek ik wel even. Dit is toch niet normaal hoe ik hier nu aan de kant wordt gezet, het bestaat ook nog iets van kwetsen.

Dat die jongen van het eeste nest het niet overleeft hebben, heeft te maken met de stress die hendrika twee dagen daarvoor heeft mee gemaakt. We hebben ruim een uur op het beeste zitten te jagen. Vindt je het gek dat de jongen dood gaan en hendrika geen melk geeft. We zijn al blij dat ze dat heeft overleeft.

De dierenarts heeft haar onderzocht en ze is niet nog niet ondervoed. Ze eet nu goed en de jongen doen het ook goed. Nu weet ik dat ik niet te vroeg moet juigen en dat de jongen eerst maar 24 uur oud moeten zijn.

Maar wees nou eerlijk, konijnen fokken of andere dieren fokken of kweken, komt toch alleen maar neer op egoisme van de eigenaren. Want dieren horen in het wilt rond te lopen. Dus eigenlijk zijn we allemaal een stelletje egoisten en ik niet alleen........

bewerkt door hendrika

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De agressie mis ik (gelukkig) in dit topic...

Het feit dat men een mening heeft en deze uit, over wat iemand schrijft, respecteer ik

Een moderator met een oopsnestje ken ik niet, maar mogelijk was dat vóór men een duidelijk standpunt heeft aangenomen op BB..

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het makkelijker oordelen is over de keizerlijke aandacht van konijnen van anderen dan van jezelf...

En juist DAT is nu wat hier, zo te lezen, speelt...Het gebrek daar aan bij Hendrika...

Voor velen is het kennelijk niet voor te stellen dat iemand zó gemakszuchtig denkt over het welzijn van haar konijn.

Wat dat betreft zal zo'n vaststelling bij iedereen weerstand oproepen.

Keizerlijke aandacht is dan niet eens aan de orde...

bewerkt door ZaZa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben je bij een veearts of een dierenarts geweest?

Misschien als je je ondertussen ingelezen had, zou je weten dat een konijn ALTIJD moet eten...een konijn kan bv tandproblemen hebben en een maand minder eten en ondervoed geraken, maar niet op 2 dagen.

Wat wel gebeurt is dat het darmstelsel stilvalt en asl er niets aan gedaan wordt sterft ze na 3 dagen...als ze niets eet dus...niet eten en weinig eten maken een wereld van evrschil voor een konijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat er dus bij \hendrika aan de hand is dat ze weinig eet sinds ze drachtig is. Dit hebben gelijk bij de dierenarts bekend gemaakt. Hij zij zolang ze eet is er niets aan de hand, maar geef haar wel extra vitaminen. Dit hebben we gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maar rasloze nestjes zijn toch niet het mekkeren waard?

er zijn hier ook mensen (zelfs moderatoren) die bewust rasloze nestjes hebben genomen (en nu zeggen dat het oeps-nestjes zijn, terwijl dat niet zo was) en op wiens kap niet is gezeten

op deze manier is het forum gewoon niet leuk meer, als er telkens zo agressief wordt gereageerd

Neem aan dat je mij daar mee bedoeld? Denk dat de situaties iets anders waren, maar dat is verder ook helemaal niet belangrijk, het gaat hier om de situatie van Hendrika.

Daarnaast vind ik het niet raar dat er op het forum zo gereageerd wordt op dat soort nestjes, de meeste van die mensen klooien ook maar wat aan en hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. En ik vind ook niet dat het forum daardoor minder leuk is, dat vind ik wel erg ver gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

100 euro dat valt wel mee hoor er zijn mensen hier met veel hogere rekeningen.Maar ik verwacht niet anders was je konijn er aan onderdoor gegaan.............Laat dit een wijse les zijn voor je.Jammer dat de vorige keer niet wijs genoeg was.......En vergelijk wilde konijnen niet met tamme konijnen die evolutie is te ver weg..................

bewerkt door bunny ranch chanty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vindt het inderdaad een beetje jammer dat mensen hier zo aggressief reageren.. Ik zou het geen tweede keer proberen om met een konijntje dat al eens doodgeboren konijntjes ter wereld had gebracht te "fokken". En ik zou ook niet een konijntje jongen laten krijgen waarvan ik niet weet waar ze vandaan komt..

Maar als mensen die dit helaas toch voor de lol doen, (en waarvan de konijntjes dan misschien in gezinnen komen met veel te kleine hokken) dan zou het toch juist een taak van de mensen van Bunnybunch en goede fokkers moeten zijn, om deze konijnen te helpen door goede adviezen aan hun baasjes te geven. Ik denk namelijk dat dit soort reacties alleen maar erg af zouden schrikken om hier niet meer te schrijven. En ik zou juist deze mensen wel inlichten waarom dit zo verkeerd is, zodat ze het niet meer doen. Maar de konijntjes zitten dan toch al in de buik, en moeten zo goed mogelijk opgroeien toch?

Ik vind het jammer dat mensen hier soms zulke gemene dingen zeggen, daar help je de konijntjes niet mee, en daar verpest je de sfeer op dit gezellige forum mee.

Verder heb ik nog een vraag.. Ik heb een konijntje die niet getatouëerd is.. maar toch raszuiver. Het ras is alleen nog niet in Nederland erkend.. Betekend dit volgens jullie maatstaven dat dit konijntje onacceptabel is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken de fokker..

Bovendien.. Kruisingen zijn soms juist goed! Een raszuiver konijn heeft meer kans op inteelt. Door af en toe te kruisen zorg je dat de konijnen weer nieuwe goede eigenschappen ontwikkelen. Het konijn is dan wel niet raszuiver, maar wel gezond. ( Mits er natuurlijk gezonde konijnen voor worden gebruikt. ) En iedereen weet dat je een vlaamse reus niet met een dwergkonijn kan fokken denk ik..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus kruis ik mijn ras konijnen onderling zodat er geen inteeld onstaad zonder afwijkingen.............dus een niet ras komt daar niet aan de pas.Maar het belangerijkste is dat de voor ouders gezond zijn en blijven door middel van de standaard die voor de ras konijnen bestaat.En de keuringen die wij continu door lopen om de konijnen gezond te houden.Bij honden en katten fokkers de juiste is dat ook het zelfde verhaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt afgedwaald !

Dat is een andere discussie waar een topic over aangemaakt mag worden indien die behoeft er is....

Het nestje waar het hier over gaat had niet als doel goede eigenschappen te ontwikkelen, ook was niets bekend over een goede gezondheid...

Eventuele achtergrond is te vinden bij de geschreven berichten van de topic startster..

Graag dus weer on-topic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .