Spring naar bijdragen
Liaan

Iemand hier met windows vista?

Recommended Posts

Ja ik weet het!!!

Windowsteken en dan tab!

ja dat had ik ookal ergens gelezen! maar bij mij werkt het niet :s

terwijl Alt + Tab wel werk maar dat is weer wat anders want dat kon je ookal op XP

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja dat had ik ookal ergens gelezen! maar bij mij werkt het niet :s

terwijl Alt + Tab wel werk maar dat is weer wat anders want dat kon je ookal op XP

Bij mij werkt het wel! En het is wel handig moet ik zeggen.

Raar dat het bij jou niet werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yep, de Vista Basic heeft geen Aero, daarmee dat je dat niet kan doen. Zie vergelijkingstabel.

Ikzelf heb de Home Premium versie, maar eerlijk gezegd gebruik ik hetgeen dat jij wilt doen niet eens. In het begin vond ik het ook wel schoon, maar ik gebruik nog altijd de goeie ouwe Alt + Tab :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, dat kan niet in de Basic versie. Maar misschien moet je maar blij zijn dat je het niet hebt, Vista vreet in de Basic versie al enorm veel van je geheugen, laat staan als je ook nog aero draait... dan moet je echt minimaal 3GB werkgeheugen hebben wil het nog enigzins lopen allemaal.

En ik kan het even niet laten: als je een versie van Linux gebruikt kun je met véél minder geavanceerde hardware nog meer leuke dingen doen dan dat hele Aero in Vista :yes:

Oh ja, nog even een leuke Microsoft Vista bash :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb ook vista premium en hier lukt het ook...

zo raar dat dat bij basic niet gaat...

Niet raar hoor, dat is nou juist het idee van Vista basic. Het is een uitgeklede versie van Vista, het is goedkoper en zogenaamd ook geschikt voor wat minder krachtige hardware. In de praktijk heb je ook voor Vista basic aardige specs nodig, in ieder geval ruim voldoende werkgeheugen. Op een systeem met 512 MB geheugen is het alsof je computer op stront werkt. Wel is het zo dat aero flink wat van je videokaart vergt, en dus niet geschikt is voor de meeste laptops of budget pc's.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet raar hoor, dat is nou juist het idee van Vista basic. Het is een uitgeklede versie van Vista, het is goedkoper en zogenaamd ook geschikt voor wat minder krachtige hardware. In de praktijk heb je ook voor Vista basic aardige specs nodig, in ieder geval ruim voldoende werkgeheugen. Op een systeem met 512 MB geheugen is het alsof je computer op stront werkt. Wel is het zo dat aero flink wat van je videokaart vergt, en dus niet geschikt is voor de meeste laptops of budget pc's.

ahzo wist ik helemaal niet.

dus het komt er op neer dat de vista premium beter is voor mensen die de pc meer nodig hebben of meer willen opslaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dat maakt niet uit. Het gaat erom hoe krachtig je computer is. Werkgeheugen is niet waar je dingen opslaat, maar het geheugen dat je computer gebruikt om te kunnen werken. Opslaan doe je op je harde schijf, en die staat daar weer helemaal los van. Het probleem met Vista is dat het met alle toeters en bellen gewoon veel te veel van de computer vraagt en niet geschikt is voor een groot gedeelte van de computers die nu gebruikt of verkocht worden. Om deze mensen toch aan de Vista te krijgen, is er de uitgeklede versie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .