Ga naar inhoud

problemen met het koppelen

Alicia

Aanbevolen berichten

Het gaat over Snowy, hij is 2 jaar en een gecastreerde ram en Bingo zij is 1,5 jaar en een voedster.

Ze kennen elkaar al ongeveer 2 weken maar zitten nog wel gescheiden door een ren. Maar ze krabbelen en bijten door de ren heen naar elkaar!

Hier een voorbeeld: Snowy steekt zijn neus door de ren en dan bijt Bingo in zijn neus en dan gaan ze naar elkaar krabbelen( ik noem het boksen) door de ren.

Ik heb nou zo het idee dat ze min of meer aan het "vechten" zijn door de ren, en ik denk ook dat ze elkaar meteen zullen aanvliegen als ik ze bij elkaar zet, ze doen al zo vals tegen elkaar met een ren er tussen! En Snowy heeft al een wondje aan zijn lip door Bingo...

Kan iemand mij helpen met dit probleem???

aangepast door Alicia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al dikwijls op dit forum gelezen dat tralies tussen konijnen blijkbaar heel dikwijls agressie opwekt, dus je zou ze idd beter een tijdje uit elkaars buurt zetten en dan proberen te koppelen op neutraal terrein. Dus een plek waar ze alle 2 nog nooit geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het probleem is dan... de kooi die ik heb is een hele grote kooi(3,80mX1,20m) en mn konijnen zitten buiten. Snowy's vriendinnetje is pas overleden en ze hebben samen een tijdje in deze grote kooi gezeten dus het probleem is.. hoe moet ik ze apart zetten?

Ik heb wel 2 kooien van 1m maar die zijn een beetje klein. Maar als ik ze apart ga zetten mogen ze elkaar dan ook nog zien? En hoeveel ruimte moet er tussen hun verblijven dan zitten?( 1meter, 2 meter, 10 meter ofzo??)Ik kan de ren en de kooi door de helft delen maar dan zit er alsnog gaas/ren tussen hun beide...

aangepast door Alicia
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik kan de konijnen niet zo zetten dat ze elkaar niet kunnen zien want op de plaatsen waar het wel kan staat een caravan en een auto...

Ik kan ook hun allebei 1 kooi van die 1meter geven en dan er een rennetje om elk hun eigen kooitje bouwen en Bingo aan de ene kant en Snowy aan de overkant van de tuin( in de breedte dan) ze kunnen ekaar dan nog wel zien maar er zit dan 'n paar meter tussen hun verblijven in. En hoe moet het dan 's avonds, het lijkt me niet echt comfortabel voor een konijn als ie maar 2 à 3 hupjes kan maken in die kooi van 1 meter...

En Bingo komt uit een opvang

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze komt niet van een opvang zoals franky.

Want dat mocht niet van mijn ouders, ze vonden het maar onzin om naar Eindhoven te rijden voor maar een konijn... en ik heb nog een hele tijd gezeurd of ik een konijn mocht halen bij opvang Franky maar dat mocht echt niet dus moest ik een andere oplossing vinden)

Dus moest ik van mijn ouder bij een kennis een konijn halen. Ze heeft 11 konijnen en de meeste komen van mensen die hun konijn niet meer willen hebben, zij zorgt voor die konijnen tot ze weer beter zijn.

En ik had een maatje nodig voor Snowy en heb haar gevraagd of het mogelijk was om een konijn te kopen. Dat kon.

Ik ben met Bingo nog naar de DA geweest voor een gezondheidscontrole en de DA heeft haar helemaal gezond verklaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Bingo en Snowy in de badkamer gezet en ze deden heel lief tegen elkaar Snowy heeft nog wel 'n paar keer op Bingo gereden en verder alleen maar gelegen.

Maar nu zijn ze weer buiten(bij de kooi) en doen ze weer heel lelijk tegen elkaar, dat snap ik niet.. in de badkamer doen ze wel lief tegen elkaar en buiten niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .