Spring naar bijdragen
Laura1984

Aubiose

Recommended Posts

Ik las dat veel mensen aubiose als bodembedekking gebruiken. Nu wil ik dit ook gaan proberen, alleen weet ik niet waar ze het verkopen. Ben bij de dierenwinkel geweest (is wel niet zo'n grote) en bij Boerenbond (omdat ze daar ook veel spullen voor konijnen hebben).

Iemand tips? Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij sommige Boerenbond/Welkoop winkels verkopen ze het, ook in sommige dierenwinkels. Als je het daar niet kunt vinden, kun je eens in een tuincentrum kijken..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gister een zak gehad van iemand en die had hem ook bij zodiak gekocht.

Ik heb ook al naar aubiose nederland gemaild waar hun verkooppunten zaten, maar het duurt een eeuwigheid voor je antwoord hebt en dan mailen ze eindelijk met de vraag waar je woont zodat ze de gegevens van de winkel bij jou in de buurt kunnen geven. Maarja.... dat is ook al meer dan een week geleden dat ik dat heb gemaild! Alsof ze niet willen verkopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gisteren nog Aubiose zien liggen, bij de Pets Place hier in het dorp. Dit hadden ze eerst nooit, is nu nieuw. Er stond alleen nog geen prijskaartje bij..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De winkel in Rotterdam waar ik het kocht in grote balen hadden ze het niet, en zij meldden mij dat ze al een aantal weken problemen hadden dat het niet geleverd kon worden. Ik hoop niet dat het waar is dat het vanaf nu alleen nog aan intratuin geleverd gaat worden, dan zal ik toch op zoek moeten naar iets anders. Nu betaal ik iets meer dan 10 euro voor een baal, bij intratuin zal dat vast 20 worden ofzo :(

Overigens had ik laatst een baal waar op de verpakking stond dat het binnenkort geen Aubiose meer zou heten maar Cocoon. Ik weet niet hoe dat zit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wat rondgekeken op het internet, en veel mensen klagen over de slechte verkrijgbaarheid van aubiose. Het schijnt dat de oogst is tegengevallen, en dat er daardoor een veel lagere productie is. Ik heb net een nieuwe baal aangeschaft, maar misschien ga ik voor de zekerheid maar terug naar die winkel om nog een baal te halen als ze het hebben. Kan ik tenminste even vooruit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij bedoelde Evee niet dat aubiose helemaal niet meer geleverd wordt, maar dat Mini-Hemp niet meer (overal) geleverd wordt..overigens hebben ze het hier nog wel..maar hemperade heeft volgens mij geen problemen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aubiose hoeft helemaal neit zo duur te zijn, het maar net welk merk je koopt, en of je het groot of klein inkoopt..mini-hemp vind ik wel heel duur. Ik gebruik Hemperade, dat is 15 kilo voor 7.75 euro. Vind ik wel meevallen, je schijnt het nog goedkoper te hebben maar dan moet je naar een groothandel..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij bedoelde Evee niet dat aubiose helemaal niet meer geleverd wordt, maar dat Mini-Hemp niet meer (overal) geleverd wordt..overigens hebben ze het hier nog wel..maar hemperade heeft volgens mij geen problemen..

Nou ja, als Aubiose slecht kan worden geleverd door een tegenvallende hennepoogst, zal het niet vreemd zijn als ook Mini-hemp daar last van hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites