Ga naar inhoud

Waarom eet hij zijn plakpoep niet op?

maria

Aanbevolen berichten

Onze ram heeft de laatste tijd veel last van plakpoep (blindedarm poep)

Ik heb zijn eten aangepast, geef zijn portie biks ongeveer 50gr. per dag hij weegt 1.9kg en de rest alleen maar hooi. Voorheen kreeg hij ook wat groen, maar geef het bijna niet meer of nauwelijks. Ik weet dat als je groenvoer geeft dat je dat altijd moet blijven doen, anders moet hij er weer aan wennen, maar zelfs dan heeft hij daar veel last van. Waar kan het aan liggen?

Zijn kant van de hok is altijd een zwijnenstal:((, terwijl de andere helft waar snowy de voedster verblijft altijd erg netjes is en zij eet haar blindedarm poep wel op. Of vind hij het niet lekker? Kan me daar wel wat bij voorstellen, je eigen sh.. op eten!! Maar bij de konijnen hoort dat toch?

Heeft iemand hier ook last van gehad?

Groetjes,:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plakpoep is volgens mij niet hetzelfde als blindedarm keutels...

Meestal als een konijn de bd keutels niet op eet heeft dat volgens mij met voeding te maken. De hoeveelheden die jij aangeeft zijn volgens mij niet te veel. Maar groenvoer is beter dan biks. Voor zover ik weet zijn hooi en groenvoer de belangrijkste dingen voor een goed konijnen dieet. Biks is maar bijzaak. Maar waarom de bd keutels nou niet opgegeten worden? misschien kan iemand anders verder helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je groenvoer soms nat als je het geeft? Ik heb de nijnen een paar weken geleden eens te vroeg op het gras gezet (was nog een beetje nat van de dauw) en eventjes later lag het vol met BDK's! Terwijl ik dat anders zelden zie liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als ik de groenvoer geef dan is het juist droog. Als sommigen vochtig zijn dan droog ik ze met wat keukenrol. Maar de voedster heeft er helemaal geen last van, dat is juist het rare en ze eten alle 4 hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn echt die zachte keutels die aan elkaar vast zitten, wat op een vlechtje lijkt. Dat zijn als ik het goed heb de blindedarm keutels, toch!!

Dat zijn idd de blindedarm keutels. Onze nijnen hadden in het begin ook veel BDK's. Toen heb ik een ander mark van biks gekocht en was dat probleem opgelost. Maar ik heb zelf ook nog niet zo lang konijnen, dus ik ben helemaal geen expert. Misschien hebben andere leden betere tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij wordt in juli 1 jaar. Hij eet hope farms biks. En geef hem zo nu en dan peterselie, witlof,rucola. Maar dat doe ik nu zeer met mate.

Hij heeft gisteren voor het eerst in tijden echt helemaal geen BD keutels in zijn hok gehad.

Het is echt heel heftig bij hem geweest, als je s'morgens ging kijken dan zat echt het hele hok onder, en dan lag hij er ook nog eens lekker op. Terwijl we zeker 3x per dag zijn hok deden aanvegen en poetsen om zo alles netjes voor hem te houden.

Ik hoop dat het nu beter zal gaan, vandaag zag zijn hok er ook netjes uit. Dus wie weet heeft meneer het toch door.

De DA zij laatst (toen hij gecastreed werdt)dat hij er erg goed uit zag en dat hij echt keurig op gewicht is 1.9 kg en hij is zeer gespierd door al het rennen in de tuin, kon ze voelen aan zijn vel. Was wel leuk om te horen. Ze zij dit is echt een heel gelukkig konijntje dat kan je echt aan hem zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .