Spring naar bijdragen
Farfa

Emoties?

Recommended Posts

Voelen konijnen de emoties van een mens aan?

Zelf ben ik momenteel een beetje verdrietig :$ En nam net Twinkie op schoot. Die kroop echt helemaal tegen me aan. Nu doet ze dat wel vaker, maar dat houdt ze meestal niet zo lang vol... Nu liep ze even weg en dan kwam ze weer terug.

De nijnen lopen gewoon los, en ook Billy kwam net bij me zitten... Een stuk langer dan "normaal" (dan loopt hij mn schoot op en dan snel weer eraf).

Verbeeld ik het me, of voelen konijnen het aan hoe je je voelt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat nijnen emoties aanvoelen. Ik veronderstel dat, nu je je wat verdrietig voelt, je ook bij de kleine tekenen van affectie meer stilstaat dan anders.

Sterkte !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dieren in het algemeen voelen het volgens mij gewoon heel goed aan. In ieder geval de dieren waar je vaak bij in de buurt bent. Ze weten precies wanneer ze naar je toe kunnen komen en wanneer ze uit je buurt moeten blijven. Volgens mij zit dat gewoon bij hun instinct :) Ze kunnen dat gewoon aanvoelen.

Ik geloof er dus wel in dat dieren hun gedrag aanpassen aan jouw gedrag (wat dus voorkomt uit die emoties) en dat dieren dus stemmingen aan kunnen voelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jep ik denk het ook!

De ochtend voor mn examen is mn konijntje altijd super super lief, volgens mij voelt ze mn zenuwen (gisteren werkte ze voor mn examen wel wat extra op mn zenuwen omdat ze heel de tijd aandacht vroeg)

En met mn paarden merk ik dat ook, als ik verdrietig ben komen ze altijd veel meer knuffelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn kat is over het algemeen erg lawaaierig en opdringerig... Maar als ik me verdrietig voel dan is ze altijd stil en komt ze gewoon rustig bij me zitten.. En er zijn wel meer voorbeelden die ik kan opnoemen... Ik geloof zeker dat dieren ons kunnen aanvoelen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof héél hard dat dieren emoties aanvoelen .Als er bij ons iemand ziek of verdrietig is zit die gegarandeerd met 2 poezen op zijn schoot.Waarom zou, een konijn dat dan niet voelen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk ook wel dat ze het voelen hoor.

Hier trekken ze zich alleen niet allemaal wat aan van mijn emoties, maar een aantal zijn heel knuffelig als ik verdrietig ben. Sommige zijn altijd knuffelig, maar dan laten ze het in een keer toe dat ik ze oppak, terwijl ze dat normaal haten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof ook zeer zeker dat dieren je emoties aanvoelen!!

Sowieso denk ik dat dieren meer dingen voelen omdat ze veel dichterbij de natuur en instincten ed staan dan wij mensen. Wij hebben ons hoofd vol en zijn altijd druk, zij staan er veel meer voor open. Hier voelen ze ook emoties aan! Vooral Koda, die is altijd zo lief en zelfs zorgzaam voor mij als ik verdrietig ben..De rest van de dieren ook wel, maar Koda nog meer, we hebben op de 1 of andere manier een heel speciale band(wederzijds)We voelen elkaar precies aan...:)

bewerkt door Danja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben deze week ook erg verdrietig, en breng veel tijd bij de nijnen door. Savannah komt altijd mijn broek wassen, iets wat ze anders nooit echt doet (meestal wast Steppe mijn blote benen hihi)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ervan overtuigd dat dieren jou perfect aanvoelen.

Toen mijn moeder overleden was, wou ik alleen maar mijn Golden in mijn buurt, uren heb ik liggen huilen op bed met haar in mijn armen, ze bleef geduldig bij mij.

Ooit, lang geleden, was ik eens ziek en moest erg veel overgeven, mijn kater ging steeds mee naar het toilet en bleef dan wachten bij de deur, daarna kwam hij terug op bed naast me liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lief is dat het Knaagjes, dat ze zo goed voor je zorgen..

Hihi het klinkt een beetje zweverig misschien:$ Maar zo bedoel ik het niet.

Maar ik zie dieren eigenlijk als een soort engeltjes:$ Ze zijn zo lief en zo puur..en vaak lijkt het alsof het baasje voor het diertje zorgt, maar vaak is het (ongemerkt) ook echt andersom...

Ik heb Koda gekregen toen ik in een heel diep gat zat, en zonder hem was ik daar echt niet uitgekomen..:)

Hihi ik hoop niet dat jullie me gek vinden ofzo, op internet komen lettertjes ook nogal eens anders over..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik geloof zeker dat nijntjes emoties aanvoelen!

Ik heb Cira (zoals de meeste van jullie weten) nu net een weekje. En gisteren was ik ook verdrietig.. ze kwam meteen kijken naar me en was heerlijk knuffelig..

ik geloof dus zeker dat ook een nijn je emoties aanvoelt :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites