Spring naar bijdragen
PeterV

Ren wordt nat!

Recommended Posts

3/4den van de nieuwe ren is nat! Alleen het nachthok en 30cm ervoor is niet nat!

Hun kattebak is ook kleddernat geworden!

GRRR stomme regen!! :((:((

Wordt jullie ren ook zo nat?

Ik kan toch moeilijk alle zijkanten dichttimmeren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, hier ook. Je zou aan de bovenkant plexiglas tegen de zijkanten kunnen bevestigen, dan regent het al minder in. Of het toilet onder het nachthok zetten en de boel verder laten voor wat het is. Regen is nooit zo heel erg warm, dus krimpen zullen ze niet :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb maar een stukje van de ren overdekt, en dat stuk is tegen een hoek van 2 muren aangebouwd dus daar zitten ze droog.

De rest van de ren is dus gewoon open van boven, van voren en van opzij (achter wederom die muur), en daar worden ze dus wel nat en daar gaan ze dus steevast zitten als het regent :).

Het deert mij dus blijkbaar meer dan hen. Zolang ze een droge plek hebben om uit te kiezen, maakt het verder niet zoveel uit. Zo werkt dat in de natuur ook.

Misschien een idee (als dat mogelijk is) om de kattenbak een zij-ingang te geven, en de bovenkant dicht te maken?

bewerkt door Kaar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op het dak liggen er golfplaten. De achterwand en de rechterwand (het verste op de foto) is dicht. Maar nu regent het dus volop op de linkerwand (het dichtste op de foto). Ik vind het zo sneu om die ook dicht te maken. Dan hebben ze bijna gaan luchtcirculatie meer en dan kunnen we ze ook niet meer zien zitten vanuit onze woonkamer!

J2.JPG

Dit zijn enkele foto's van deze morgen:

1_IMG_5940.JPG

't Is nat...

1_IMG_5942.JPG

Lekker schuilen waar het nog droog is:

1_IMG_5943.JPG

Aaah, die flits in mijn ogen!! :((

1_IMG_5949.JPG

Lekker knus in het nachthok ... op de WC!

1_IMG_5950.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi hok heb je!

Misschien kun je het tijdelijk oplossen met een stuk golfplaat/plastic aan de grote open zijde van het hok. Of deze zet je schuin neer (met de onderkant op het kleinere hokgedeelte) zodat de ventilatie niet weggenomen wordt..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zwijg me ervan, ik was woest op mijn man dat hij het plexi niet op de ren had gelegd, heel hun wc is nat geworden natuurlijk. Maar het is lastig om niks permanents te hebben.

In ons enthousiasme vergeten we wel eens dat we hier niet in een eeuwig droge streek wonen he.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat er voor vogels van die draad bestaat met folie in verwerkt. Misschien is dat een optie om zo panelen te maken die je ervoor kunt plaatsen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik heb een zonne doek die ik over de ren doe als het regend heel handig.zelfde als die foli dus.........latje hout er aan dat het naar beneden bijft hangen doorzichtig en klaar!!

Heb je daar misschien een foto van? Dan kan ik me er iets bij voorstellen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt bouw foli wat ze tusen de muren voor isolatie gebruiken.

als je dat boven je ren bevestigd.En dan de foli naar beneden laat lopen op de wind kant.Dan doe je een lange lat aan de onderkant zodat het naar beneden blijft hangen.

Is het droog rol je de folie op om de lat heen en leg je die boven op de ren.Heel simpel en dier vriendelijk.Ik heb zonnen doek wat normaal voor een raam hangt.

Tegen de zon.Dat is ook water dicht.Maar laat geen licht door.Wat ik zelf weer een nadeel vind.Maar dat gebruik ik weer als dak voor me open ren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik ga kijken voor plexiglas om tegen de zijwand en de deur te hangen. Ik zou er dan voor zorgen dat het gemakkelijk kan vast- en losgemaakt worden. Als ze dan veel regen voorspellen hang ik de wanden dicht (ook handig in de herfst en winter) en bij droog weer haal ik ze er af.

Heeft er iemand een idee hoeveel plexiglas kost in de doe-het-zelf winkel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben aan de hokken van Toendra en Snoet en van Siebe voorschuifplexietjes gemaakt, zodat hun hok droog blijft. De rennen worden nat, maar daar zie ik het probleem niet van in. Bij de ren van Savannah en Steppe heb ik hetzelfde probleem als jij, maar ook daar blijft het hok droog, en dat vind ik het belangrijkste.

Ik heb nu wel plastiek aan twee zijkanten gedaan, maar dat helpt niet veel...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

je moet niet alles vol plexi hangen he hihi

hier staan de schuifplexi's trouwens altijd op een "kier" en komt er ook lucht binnen langs de ingangen van het hok

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik moet er nog eens goed over nadenken zunne! Ik zal voor we op verlof gaan nog zo'n gesloten kattebak kopen zodat die kattebakkorrels niet nat regenen. Aan de rest ga ik nog niks doen. Ze kunnen voorlopig schuilen in en achter het nachthok als het te scheef regent! Tegen dat het herfst wordt ga ik wel iets verzinnen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind de oplossing van cindy een hele goede! kan je dus ook makkelijk oprollen als het niet nodig is, die afscherming.. en volgens mij een vrij goedkope oplossing :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, mijn nijnen kunnen schuilen onder hun krukje en in hun hok en voor de rest niet. het is ook gewoon natuurlijk, konijnen zijn niet van suiker dus ze moetene r wel tegen kunnen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw dat is een groot verblijf voor je konijnen. Echt geweldig zeg.

Echt super. Tja dat het binnen regent is echt vervelend. maar daar vind je vast wel een oplossing voor.

Succes ermee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites