Ga naar inhoud

Verharen iemand tips?

Buttons

Aanbevolen berichten

Sinds een week of twee verhaart mijn konijn ontzettend. Het is niet zo dat je de plukken eruit kunt trekken of kammen maar de haren vliegen in het rond. Ik heb al geprobeerd met de stofzuiger of kammetje om hem te “ontharen” maar doordat er geen echte plukken zijn helpt dit niet veel. Nu wilt het geval dat een konijn van een kennis van ons een verstopping heeft gehad door het oplikken van de haren. Nu zag ik in de bak van Buttons dat er een aantal harige keutels waren. Wat kan ik doen om evt. verstopping door de haren te voorkomen en hoe kan ik de verharing vergemakkelijken en versnellen? Iemand tips?:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijnen zijn ook flink aan het verharen, ik denk dat ze hun vacht gewoon aan het vernieuwen zijn. De haren vliegen ook in het rond als je ze aait. We proberen ze nu veel te borstellen zodat ze dat niet allemaal binnen krijgen. Maar zal het niet de tijd van het jaar zijn dat ze in de rui zijn en ze een zomervacht krijgen?

Ik vraag me dat ook af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoveel mogelijk kammen ,vinden ze vaak nog lekker ook ,of plukken ,ik heb der ene gehad die vnd het plukken helemaal geweldig n ging ervoor liggen,

als er verstopping drijgt kan je vers ananassap geven (niet uit een pak/blik)

of indd prozymen ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .