Spring naar bijdragen
Bebbels

De oren van mijn konijn......

Recommended Posts

De oren van mijn 9 weekjes oude Rex konijn gaan "hangen". :blink:

Nouja.. de bovenste puntjes van de oren zijn naar beneden gaan hangen.... En dit ziet er natuurlijk niet uit.

Het gekke is, ze hingen nog niet toen ik haar voor het eerst trof bij de fokker, maar toen ze een poosje bij ons thuis was hingen er al kleine puntjes omlaag.

En nu, vandaag, hangen de bovenste delen echt omlaag.

Ik ben haar oortjes vanaf gisteren veel aan het omhoog masseren.

Maar ik ben ergens toch bang dat de puntjes omlaag blijven hangen, omdat Bebbels' oren op die leeftijd gewoon volledig omhoog stonden.

Weet iemand hier op Bunnybunch misschien waarom de puntjes kunnen gaan hangen? (Haar oren zijn in vergelijking met de rest van het lichaam natuurlijk wel heel groot nu..)

En gaan ze wel weer omhoog staan? :$

Hier even wat foto's ter verduidelijking:

Foto-VTPXR7L7.jpg

Eerste dag hier, puntjes hangen iets naar benee...

Foto-STQBPASM.jpg

Vandaag....

Foto-ZU4CQFCW.jpg

En nog 1 van vandaag...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hihihi het ziet er wel heel grappig uit!:lol:

Sorry kon een lachje even niet onderdrukken:$ Verder heb ik er helemaal geen verstand van..maar t staat wel grappig hoor..het is in elk geval uniek;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm...vreemd...en idd geen zicht...heeft dit niets met kraakbeen te maken?

Ik doe nu een pure speculatie hoor, want ik heb het nog nooit gezien...maar ergens gelezen over kraakbeen en konijnenoren, waar weet ik niet en of het juiste info was ook niet....

Maar zou het kunnen dat ze één of ander tekort heeft waardoor haar kraakbeen zich niet goed kan ontwikkelen ofzo? Als niemand hier er een echt antwoord op heeft, zou ik gewoon even naar je DA bellen om in eerste plaats te vragen of er kraakbeen in het oor zit en of zoiets mogelijk is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is een probleem wat je er makkelijk in kan fokken met dit soort dieren.

En strenge selectie op je fokdieren daarin is dan ook een must.

Door het warme weer zullen die oorpunten wel verder gaan hangen want een konijn geeft zijn warmte af via zijn oren.

De bloedvaten in de oren zijn op dat moment voluit open en daardoor is de oor minder stevig.

Met koeler weer zullen die oren wel weer wat steviger worden, maar helemaal wegtrekken doet het nooit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties! :)

Ik vind het er persoonlijk helemaal niet schattig uitzien.... hihi... (eerlijk gezegt vind ik het gewoon lelijk..)

Dus ga even bij de dierenarts langs. Ook ga ik de fokker bellen. Ik houdt jullie nog wel even op de hoogte via dit topic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaaa ik heb zojuist de fokker gebelt... Deze man zei dat al zijn jonge dieren, in de periode dat de oren het hardst groeien, "last" hadden van hangende oorpuntjes.

De baby's die in de zomer geboren worden hadden hier meer last van dan de baby's die voor of na de zomer geboren worden.

En...*het allerbelangrijkste* je blijft het niet zien bij het diertje! :)

Toch ben ik dan wel benieuwd waarom ze gaan hangen bij warm weer...dus daar ga ik nog even achteraan :baby:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toch ben ik dan wel benieuwd waarom ze gaan hangen bij warm weer..

Dan is het toch een kwestie van water geven, zoals Petra al zei!

Ik zou me er niet aan storen, als ie maar lief is. Toch?

Water geven? Haha... dat was een grapje m.b.t. planten :bunny3:

Ik ga er wel vanuit dat deze man de waarheid spreekt. Hij fokt allemaal goede nesten met G, ZG en F dieren. Waarbij weinig mankeert (o.a. gebitsproblemen zijn er zowel bijna als volledig uitgefokt)...

Maar nu nog: Waarom gaan de oorpuntjes hangen met warm weer...? :hmmm::baby:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar nu nog: Waarom gaan de oorpuntjes hangen met warm weer...? :hmmm::baby:

Een stukje terug legt Mireille dat volgens mij al uit toch?

Over dat met warm weer de bloedvaten helemaal openstaan en de oren dan iets minder stevig zijn.

Maar ik vind haar erg leuk zo met die oren! Ik zou er elke dag wel om kunnen lachen als ik het zou zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eigelijk wel lochies waarom hangen bij warm weer omdat het bloed beter door stroomd.Enkele hang jongeren gaan door het mooie weer hun oren ook let op sneller hangen.........terwijl het normaal 2 weken later zou gebeuren.En als het kouder word zullen de oren van de rex weer staan.Hun oren worden tijdens de groei grote en sterker en steviger.Maar ik vind de foto´s best grappig eigelijk!!!Als het maar tijdelijk is toch...............

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Xociquetzal

ow ik weet dat jij t niet leuk vind...maar ik heb ondertussen echt al 10 keer naar boven gescrolled omdat ik het echt zoooooo poepig vind.... en dr word ook echt zo bij gekeken van "nou wat mij nou weer gebeurd" wat schattig zeg...

maar wat ik uit de berichtjes hier boven begreep is het tijdelijk toch?? hoef je je gelukkig niet zo druk te maken...

ook al vind ik het wel heel schattig zou ik toch ook wel ff raar staan te kijken als Tank morgen ochtend met zulke oren aan komt hoppen hoor..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha :)

Nou oke...het ziet er best grappig uit. :baby:

En nu ik weet dat het tijdelijk is (want gister, laat in de avond, stonden ze alweer helemaal rechtop. En alle jonge dieren bij deze fokker hebben dat, maar wanneer ze ouder worden zie je er niks meer van) vind ik het niet eens meer zo erg...

Ik mag al lang blij zijn dat deze dame het meteen zo goed kon vinden met mijn andere dame (Bebbels) in het hok. (Hier vroeg de fokker mij gisteren meerdere malen naar,, of het wel goed ging wat betreft eventuele dominantie vanuit de oudere Rex.. en ik maar zeggen: "jaa meneer, het is in 1x goed gegaan, vanuit de oudere Rex komt zelfs een soort beschermend gedrag tegenover de kleine.." En die man weer: "Oh echt waar?" en "Ik heb nog nooi zoiets meegemaakt")

Maargoed.. Bijou wordt steeds nieuwschieriger. En wanneer ze dan op je af komt hupsen met die flexibele oorpunten (die dan ook daadwerkelijk alle kanten op flummeren..) kan ik mijn lachen ook niet altijd bedwingen.. :bounce:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat de fokker verbaast was dat het goed ging vind ik een top opmerking eerlijk gezegt want je zeker kans dat het niet goed ging natuurlijk!!!Ik zelf zou nooit een voedster weg doen voor voedster koppeling.Dus de fokker was wel begaan met zijn konijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites