Ga naar inhoud

Toch maar even waarschuwen!


Mo-tje

Aanbevolen berichten

Ik moet het even vertellen. Gewoon om te waarschuwen.

Gister was ik met Mo bij de dierenarts voor zijn wondcontrole.

Terwijl ik in de wachtkamer zat te wachten kwam er een vrouw met haar konijn binnen. Ik denk een franse langoor. Ze was waarschijnlijk blind want toen de assistente het konijn bij zijn nekvel omhoog hees, uit de boodschappen tas, zag ik zelfs wat er aan de hand was.

Zijn hele kontje was bedekt met plakpoep en de maden krieoelden er al uit.

De stand was ondragelijk. Ik snap niet dat die vrouw het niet heeft gezien..

De assistente zei dat hij meteen onder narcose moest en dat ze hem nog konden redden! Zegt de vrouw: Nee dankje, daar heb ik geen zin in. Geef hem maar een spuitje.

Ik kon mijn oren niet geloven. Het was het meest lieve konijn wat ik ooit had gezien. Die blik in zijn oogjes was zo aandoenlijk.

Even later stond ik te wachten bij de balie en kon ik de behandelkamer inkijken. De dierenarts gaf hem een spuitje en toen was het gedaan.

Gelukkig was met Mo alles goed. Maar ook al houd Mo er niet van om opgepakt te worden. Hij moet er toch aan geloven. Het gaat mij niet gebeuren dat ik ook voor dat geval bij de dierenarts zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een reactie ....foei !!!!!!Dit noemen ze soms madenziekte. Vooral in de zomer kunnen vliegen op een dag tijd hun eitjes leggen en al maden uitkomen. Die gaan héél snel tekeer in de wonde of gewoon in de aars of geslachtsopening.Niks aan te doen zeggen ze dan ??????Hou je dieren proper mensen dat moeten wij met meerdere dieren in de hokken ook doen.Nog een hulpmiddeltje strooi kalk op de bodem van het hok. Vliegen zijn daar niet zo happig op. Dit noemt "hokwit" wordt gebruikt voor duiven.Doen mensen want zo bespaar je jezelf een hoop miserie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och arm konijntje :(

Kalk zou ik niet gauw doen bij de konijnen, als ze het binnenkrijgen kunnen ze problemen met nieren of blaas krijgen.

Je moet het niet in hun eetbak doen hé.Heel simpel je kuist hun hok strooit er wat van op de bodem van hun hok en daarna gaat hun gewone bodembedekking erover zoals stro of ....Wees gerust van kalk krijgt een konijn niks , van maden WEL .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelooflijk... Ik las het en voelde me ineens heel raar in mn buik.... Verschrikkelijk... Heb er geen woorden voor, dat arme konijntje.. Maar aan de andere kant, als ze dr zo makkelijk over dacht, wie weet hoe dat beestje dan woonde of wat voor verzorging ie kreeg? Dan heeft ie het nu misschien nog beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat afschuwelijk...

Ik zat ook al te denken dat ik mss had gezegd, ik wil hem wel, opereer hem maar, maarja zo makkelijk is dat natuurlijk niet want het is haar konijn en zij moet het goedkeuren..Zulke mensen zou je zelf een spuitje moeten geven als ze ziek zijn!!

Hoewel dan komen ze er wel makkelijk vanaf>)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afschuwelijk gewoon!

Hmmz...als assistent heb je dan ook gewoon zin om te zeggen tegen die vrouw dat het verstandig is dat ze nóóóóit meer een konijn neemt! (en dan is het nog zacht uitgedrukt)...

Maargoed, hoe ga je dat nou formeel genoeg verwoorden dat én zij het begrijpt, én jij niet hard overkomt en een klant kwijt raakt + misschien (in uiterste geval) je baan kwijt bent.... :unsure:

Wat erg dat je ook gezien hebt dat het arme diertje ingeslapen werd, terwijl er in eerste geval sprake was van narcose, dus het diertje misschien wel te redden was...! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl ik in de wachtkamer zat te wachten kwam er een vrouw met haar konijn binnen. Ik denk een franse langoor. Ze was waarschijnlijk blind want toen de assistente het konijn bij zijn nekvel omhoog hees, uit de boodschappen tas, zag ik zelfs wat er aan de hand was.

Zijn hele kontje was bedekt met plakpoep en de maden krieoelden er al uit.

De stand was ondragelijk. Ik snap niet dat die vrouw het niet heeft gezien..

De assistente zei dat hij meteen onder narcose moest en dat ze hem nog konden redden! Zegt de vrouw: Nee dankje, daar heb ik geen zin in. Geef hem maar een spuitje.

~~~~~~~~~

Even later stond ik te wachten bij de balie en kon ik de behandelkamer inkijken. De dierenarts gaf hem een spuitje en toen was het gedaan.

als het inderdaad zó erg was...hoe kan zo'n assistente dan in 1 oogopslag zeggen dat het dier nog gered kan worden ???

Dat is toch op zijn minst een merkwaardige conclusie bij zo'n afschuwelijk aanblik ?

Ook wel erg indiscreet dat het mogelijk is dat je vanaf de balie zo lang de kans krijgt om de behandelkamer in te kijken dat je ziet dat er een spuitje gegeven wordt en het konijn dood is...

DAT valt mij dan weer op aan zo'n verhaal...

Wie weet is het dier een hoop leed bespaard gebleven nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik dacht ook meteen, toen ik het van annette hoorde aan de tel.. als dat konijn echt al vol met maden zat.... dan zaten ze waarschijnlijk ook al IN het konijn.. en dan kunnen er al dingen beschadigd zijn.. en dan is zo een dier toch niet meer te redden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel erg indiscreet dat het mogelijk is dat je vanaf de balie zo lang de kans krijgt om de behandelkamer in te kijken dat je ziet dat er een spuitje gegeven wordt en het konijn dood is...

Dat was bij mijn dierenarts eerst ook zo, dan had je de balie, en als je dan voor de balie stond te wachten, ging er een schuifraam open, en dan keek je ook zo de behandelkamer in. En soms zag je daar dan ook de dierenarts aan de gang met een dier. Dat is nu trouwens veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het inderdaad zó erg was...hoe kan zo'n assistente dan in 1 oogopslag zeggen dat het dier nog gered kan worden ???

Dat is toch op zijn minst een merkwaardige conclusie bij zo'n afschuwelijk aanblik ?

Ook wel erg indiscreet dat het mogelijk is dat je vanaf de balie zo lang de kans krijgt om de behandelkamer in te kijken dat je ziet dat er een spuitje gegeven wordt en het konijn dood is...

DAT valt mij dan weer op aan zo'n verhaal...

Wie weet is het dier een hoop leed bespaard gebleven nu...

Er zaten veel maden op de huid. En denk dat de assistente vond dat er dan nog geen maden IN het konijn zaten.

En bij ons is het echt zo dat je de behandelkamer in kan kijken. Ik ben nogal lang. En ze hebben wel van dat folie op het raam geplakt. Maar daar kijk ik zo overheen.. en is misschien niet netjes. Maar kon het niet laten om te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is idd een vreselijk verhaal! Om het eventjes over de controle te hebben: hoe dikwijls controleren jullie dan of er geen plakpoep aan het konijn z'n achterste hangt? Als ik een konijn, voor welke reden dan ook, eens opneem, dan kijk ik wel eens, maar ik heb tot nu toe nog nooit een konijn opgenomen speciaal om dat te controleren. Doen jullie dat wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is idd een vreselijk verhaal! Om het eventjes over de controle te hebben: hoe dikwijls controleren jullie dan of er geen plakpoep aan het konijn z'n achterste hangt? Als ik een konijn, voor welke reden dan ook, eens opneem, dan kijk ik wel eens, maar ik heb tot nu toe nog nooit een konijn opgenomen speciaal om dat te controleren. Doen jullie dat wel?

Neen...ik doe dat ook niet... maar de tweeling zit binnen en ik zou het ook onmiddellijk merken. Plakpoep komt niet zomaar uit het niets. Als je je konijnen al lang genoeg hebt, hun voedingsgewoonten kent en ze nooit bd's laten liggen of diaree hebben ,is de kans op plakpoep echt wel klein.

En nu weet ik uit ervaring dat je het wel onmiddellijk ruikt binnen. En je ziet dat ze diaree hebben en ik zou het zien als ze op de zetel springen of zich wassen of...

Ik ga dus niet elke dag naar hun kontje kijken ,neen...Maar het hangt allemaal van je konijn af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat artsen hem dan maar gewoon in laten slapen!! Als zo'n beestje dan nog gewoon gered kan worden!!

Toen ik 12 was had ik een heel lief konijn, Patch.. Maar ze kreeg staar aan een van haar oogjes. Toen ik naar de dierenarts ging hadden we een afspraak gemaakt om het konijntje te laten opereren. Het oogje zou weggehaald worden. Ik was zelfs bereid om al mijn spaargeld er voor op te geven!! Een dag later keek ik in het konijnenhok en was ze weg. Mijn moeder had Patch in laten slapen omdat ze geen zin had om ervoor te betalen!! Ik snap het echt niet! Als een konijn verder nog een leuk leven kan leiden.. dan laat je haar toch niet inslapen? Hoe kunnen sommige mensen toch zo harteloos zijn?

p.s Ik denk dat je plakpoep best snel kunt zien.. Als een konijntje huppelt zie je vaak zijn kontje.. en dan moet het toch opvallen?

aangepast door Anne_Demmi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .