Senso Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Vorige week woensdag is Jopie gecastreerd. Sinds een dag of drie begint hij nu een beetje chagrijnig te worden, vooral naar mijn vriend toe.Omdat hij nu vanwege de castratie even geen stro in zijn kooi mag, heb ik er oude handdoeken ingelegd. Alleen vind hij deze blijkbaar wel een groot succes, want als ik de handdoek er uit wil halen gaat hij deze verdedigen?? Hij begint dan te grommen en met zijn voorpoten te slaan zeg maar...Het is niet zo dat hij me nou echt wil bijten geloof ik, maar ik hoop niet dat dit zo blijft.Over 2 weken wil ik hem weer aan snuf koppelen. Ik denk dat dit hem wel goed zal doen. Is het normaal dat hij na de castratie zo verdedigend is? Het is niet alleen om de handdoek, soms ook al als je hem gewoon wil aaien. Hij heeft volgens mij geen pijn, want hij loopt wel gewoon in het huis rond en eet ook. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBoris76 Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Binky is ook gecastreerd maar die heeft er geen last van dat hij gromt o.i.d. Misschien heeft iemand anders er een antwoord op. Je mag je nijn trouwens al wel weer op stro zetten hoor. Mijn da heeft gezegd dat een dag of 5 op handdoeken genoeg was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 Zijn hormonen spelen misschien nog op, dat blijft nog wel een aantal weken voor zover ik weet. Mijn ram bijvoorbeeld heeft na zijn castratie nog 3 weken rijgedrag vertoont, (op mijn armen en voeten nog wel), dit deed hij ook voor zijn castratie. Dit gedrag is vanzelf weggegaan. Wel doet hij het heel af en toe nog bij de voedster waarmee hij "samenwoont", maar dat is omdat zij het bij hem doet en hij wil laten zien dat hij de baas is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 p.s: Ik neem aan dat Snuf je voedster is en dat zij niet gesteriliseerd is, ik had het advies gekregen van mijn dierenarts gekregen om na de castratie nog 6 tot 8 weken te wachten met koppelen omdat hij nog vruchtbaar kan zijn. Misschien beter als je iets langer wacht met hem bij Snuf te zetten? Anders springen er ineens allemaal kleintjes rond straks ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charlotte Geplaatst: 28 mei 2008 Delen Geplaatst: 28 mei 2008 2 a 3 weken is genoeg heb ik al vaak op dit forum gelezen. Er zijn vast anderen die dat hebben aangehouden en erover kunnen vertellen. Kan me persoonlijk ook niet voorstellen dat zaadcellen zolang overleven, die worden toch afgebroken op een gegeven moment? Waarom hij zo doet weet ik niet, mijn ram deed dat helemaal niet, en heeft het eigenlijk nooit gedaan. Mijn voedster wel, maar dat ik ook een beetje een krengetje maar dan op een lieve manier, tenzij ze aanvalt op de manier die jij beschrijft. Het is overigens het gedrag dat ze uiten Voordat ze gaan bijten. Heb ook al eens tanden in mijn arm gehad. Niet diep, het is een waarschuwing. Je komt namelijk in zijn territorium en dat is van hem. Dus als je de handdoeken wilt weghalen kan je beter wachten tot hij niet in zijn hok zit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Senso Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Snuf is niet gecastreerd nee. Maar ik lees hier overal dat je ze na 2 weken weer kan koppelen, dus ik hou 3 weken aan. Dan zit ik toch wel goed denk. Kan niet wachten om te ze weer samen te zetten ! Ik heb inmiddels de handdoek weggehaald, en hem weer op stro gezet.En waarom hij zoveel waarde aan die doek hecht geen idee, maar hij hield meteen op met dat gebrom enzo :blink: Het is een beetje een mafkees.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mo-tje Geplaatst: 29 mei 2008 Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Over die handdoek.. Mo is ook heel beschermend naar zijn handdoek! Ik mag de handdoek wel verplaatsen, maar uit zijn hok halen ho maar.. Heb er nu 2 inliggen.. Als er dan 1 vies is merkt hij het minder snel als ik hem weghaal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Senso Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Haha, wat raar joh. Misschien is dat voor een konijn wel geweldig, zo'n oude handdoek. Ik heb hem in ieder geval weggehaald, want het was alleen ivm de castratie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maria Geplaatst: 30 mei 2008 Delen Geplaatst: 30 mei 2008 Onze ram is op 8 mei gecastreed, en had echt geen last van pijn oid. Hij was voor de castratie echt een heel lief beestje, soms ook zijn nukken, maar hij is nu echt super lief en echt nog relaxter dan daarvoor. Ik moet soms echt gaan kijken of hij nog wel onder ons is want hij laat zich soms ook plotseling vallen en gaat slapen, ik schrik daar zo van dat ik echt moet kijken of hij het nog wel doet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten