meroke Geplaatst: 27 mei 2008 Delen Geplaatst: 27 mei 2008 Ons snuffeltje, nu een kleine 2 maand bij ons, wil maar niet luisteren. Plassen doet ze in het wilde weg... eens in haar toilet, eens op de grond, op de mat, in de zetel... overal waar ze maar kan. Gisteren heeft ze ook de knopjes van de tv afstandsbediening opgegeten toen we haar even niet in de gaten hadden... Luisteren naar haar naam doet ze even min... hoe moet je zoiets aanpakken als ze iets fout doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 27 mei 2008 Delen Geplaatst: 27 mei 2008 In je handen klappen, heel hard 'NEE' roepen, dat deed ik altijd met mijn konijn toen hij tijdelijk binnen was, en geloof me, dat was een deugniet. Verder heb ik anderen hier wel eens over een plantenspuit gehoord, maar ik heb geen idee of dat werkt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
charlotte Geplaatst: 27 mei 2008 Delen Geplaatst: 27 mei 2008 Ik heb de plantenspuit gebruikt tijdens de koppeling van Noah en Sam maar dat had vrij weinig effect.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 27 mei 2008 Delen Geplaatst: 27 mei 2008 Op de grond stampen, in je handen klappen... Of idd Nee roepen En vooral volhouden, konijnen zijn heel eigenwijs. Wij dachten dat ze ineens goed luisterden, ze hadden al heel de avond geen boeken meer uit de kast getrokken. Bleek achteraf dat ze nieuwe glasgordijnen gesloopt hadden! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2008 bedankt voor de tips, ik ga het proberen... al mag snuffel van mijn vriend voorlopig niet meer z'n hokje uit :( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 29 mei 2008 Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Ja lastig hè, mannen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2008 zielig voor mijn snuffeltje...maar na een verknoeide zetel, kast, tv bakje en tapijt is het eventjes genoeg geweest... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 29 mei 2008 Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Hier zijn de plinten, boeken en de gordijnen eraan...Toch heeft het geholpen om steeds te roepen en te stampen. De dingen die stuk zijn gebeurde toen we niet aan het opletten waren.Ik heb ze er eruit gelaten als mijn vriend in bad zat of boven aan de computer Ze luisterden wel beter naar mij dan naar hem. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2008 hahakan ik wel proberen, haar snel eventjes uitlaten als hij er niet is... dan maar hopen dat ze niet in zijn zetel plast...ja snuffel woont namelijk bij hem aangezien ik thuis geen konijntje mocht, maar ben er wel 5 dagen op 7 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 29 mei 2008 Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Ow, maar dan geeft het toch niets dat ze alles sloopt Misschien ligt het aan de naam, onze Snuffel was ook echt een sloper. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2008 haha, ja wie weet toen we ons konijntje gingen halen zei mn vriend nog "ik zou deze nemen, hij is heel actief" ... ja nu mag hij de gevolgen dragen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 29 mei 2008 Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Hoe oud is Snuffel? Misschien is ze gewoon wat baldadig door de pubertijd Wij hebben onze Snuffel laten castreren (baarmoeder en eileiders eruit) omdat ze heel het huis onder sproeide (bleef rijden en steeds nestjes maakte). Leuk joh, konijnen plas tot een meter hoog op je muren...Het heeft gelukkig geholpen, ze is sinds de operatie weer hardstikke lief en heeft geen last meer van haar hormonen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 29 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2008 ik denk een maand of 6we kochten haar in de dierenwinkel, ze zeiden dat ze ongeveer 4 maand wasSnuffel laten casteren daar ben ik over aan het nadenken. De DA raadde het aan om baarmoederkanker te voorkomen maar vind het toch een zeker risico.Jeetje, plas tot een meter hoog... hopelijk moet ik dat nooit meemaken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 29 mei 2008 Delen Geplaatst: 29 mei 2008 Sommige konijnkundige dierenartsen castreren niet meer zomaar. Ze sterriliseren het konijn en kijken of de baarmoeder geïrriteerd/ vergroot is. Pas dan gaat de baarmoeder eruit. Als de baarmoeder er niet uit hoeft worden alleen de eileiders eruit gehaald en is de operatie al minder heftig.Ik vond de operatie zelf ook heftig hoor... Ik had toen nog niet zoveel gelezen en wist dus niet goed wat ik kon verwachten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 30 mei 2008 Delen Geplaatst: 30 mei 2008 tis zeker familie van Minou! hihi, ook een slopert en ook de knopjes van alle afstandbedieningen, knopjes van printer..knopjes van de laptop! allemaal voor rubber happen...rare nijntjes.rennetje eromheen ofzo? en verbieden dat ze op de bank mag... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2008 Dag Marlieke, ja, we gaan er misschien wel een ren zetten aan haar hok.In het begin lieten we het toe om in de zetel te komen, dan kwam ze lekker knuffelen... maar nu... spijtig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 30 mei 2008 Delen Geplaatst: 30 mei 2008 Wij hadden fleece dekens op de bank liggen als de konijnen los waren. Ik zette ze meteen terug in de kooi als ze op de bank geplast hadden.Het heeft hier goed geholpen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2008 we hebben ook al dekens op de zetel gelegd, als ze plast dan gaat ze in haar hok, maar blijkbaar vind ze dat niet erg want ze doet het keer op keer.vanavond zag ze er niet gelukkig uit in haar hok, ze maakte vreemde geluidjes en ze was voortdurend aan het tralie knagen.ik hoop dat ik haar mag houden en dat het snel over gaat :( Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 30 mei 2008 Delen Geplaatst: 30 mei 2008 je wilt niet weten hoe mn huis eruit ziet met twee sloop nijnen en een opgroeiende hond...maar jah dat heb je wel een beetje met dieren...maar snap dat het vervelend is...kan snuffel misschien ook buiten gaan wonen....dan is het allemaal wat makkelijker met knagen enzo...en vriendje erbij..dan hebben ze elkaar en is slopen iets minder belangrijk...hier was dat wel.oh en castratie...zou ook kunnen helpen voor de onzindelijkheid...kan/hoeft niet te helpen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 30 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2008 ja, persoonlijk vind ik het niet zo erg , had wel verwacht dat ze niet op 1 2 3 zou luisteren, heb wel geduld met haar... maar ik ben niet alleen hé.Misschien is buiten wonen inderdaad een optie, al ben ik er niet meteen voor te vinden.Hopelijk komen we snel tot een oplossing! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
meroke Geplaatst: 31 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2008 (aangepast) De ren voor Snuffel is er gekomen. Ik ben een metalen ren gaan halen om rond haar hok te plaatsen zodat ze niet meer in de zetel en aan andere lekkernijen kan Nu heeft ze toch wat meer bewegingsruimte.ohja, om verwarring te vermijden. De radiator achter Snuffel ligt nooit aan 31 mei 2008 aangepast door meroke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Email Female Geplaatst: 31 mei 2008 Delen Geplaatst: 31 mei 2008 Wat fijn!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten