Ga naar inhoud

Mijn Nijn een zijn Suprime niet op


MichelleloveElmo

Aanbevolen berichten

Hoi Hoi,

Na veel lezen hier heb ik er voor gekozen om mijn konijn suprime te voeren. Nu heb ik ij de fokker een zakje overgangsvoer gekregen en Benji eet alleen dat voer op. Ik gef hem dan ook bijna vol zijn eigen voer. 40 gram en een beetje selective er bij, maar dat eet hij niet op.

:baby:Hij is nog jong en moet heel erg groeien.... :baby:

Hoe kan ik hem stimuleren om Selective te eten.

Kan het miss ook een beetje te groot voor hem zijn????

(hij krijgt uiteraard onbeperkt hooi en soms eet hij ook wat van zijn stro)

Link naar reactie
Delen op andere sites

te groot dnek ik niet.... hier hebben ze het ook van jongs af aan gegeten....

in begin is het vaak zo "wat de boer niet kent dat vreet ie niet".....

het is van belang dat je met het overgansgvoer de verhouding SS iedere dag een beetje opvoert..... iedere dag meng je iets meer SS door zijn oude voer heen...

op een gegeven moment gaat ie het vanzelf wel eten...

de aanhouder wint....

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel SS en weinig gekende brokjes, zou ik zeggen... Hier moesten ze het in het begin ook niet. Ik ben nu wel overgeschakeld naar goedkoper voer, omdat ik met vijf nijnen anders aan een giga rekening lig... Alleen Siebe krijgt nog SS omdat die echt niks anders wil eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij is nog zo klein, kan ik niet beter wachten tot hij bijna uitgegroeit is dan?? Wil hem niet in zijn groei vase remmen zeg maar. HIj komt uit een nest van 6 en is vrij klein (ook nog eens een kleurdwergje) en hij is met 6 en halve week bij mij, omdat mama haar kinders zat was. Ik haal hem de komende twee weken ook nog niet uit zijn hokje, zodat hij goed kan groeien enzo. (ik niet te veel van zijn energie gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal hem de komende twee weken ook nog niet uit zijn hokje, zodat hij goed kan groeien enzo. (ik niet te veel van zijn energie gebruik)

huh? dit vind ik bizar hoor! zo'n beestje moet toch kunnen spelen en rennen? als hij energie verbruikt, zal hij die heus wel aanvullen met eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal hem de komende twee weken ook nog niet uit zijn hokje, zodat hij goed kan groeien enzo. (ik niet te veel van zijn energie gebruik)

Konijnen moeten veel kunnen rennen hé! Na het rennnen gaat hij dan wel goed rusten! Dan ga je een gezond konijntje krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah das waar. Hij heeft wel een achterstand doordat hij in een groot nest zat (ze 6 bij een dwerg!!!) en zijn er 2 overgeplaatste naar een andere moeder die 1 jong had op de zelfde dag. En hij is al bij 6 en een halve week weg bij zijn mama omdat mama haar jongen zat was. Zou hem eigenlijk vrijdag pas ophalen bij 7 en een halve week.

Het hok staat wel open als ik er naast zit, maar hij komt er zelf ook nog niet uit. ( ik ben het grote boze monster natuurlijk:P) valt gelukkig al wel weer mee.

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet raar hoor om een jong diertje te beperken in de ruimte zodat hij de energie kan gebruiken om te groeien!

Dat heb ik ook met 1 van mijn konijntjes gedaan omdat ze veel te klein was en teveel energie kwijtraakte door het rennen.En heb ik ook gedaan met mijn poesje toen ze nog klein was(ondervoed)! Allemaal ook op advies van de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja danja helemaal gelijk in sommie situaties zal je een jong konijn met een slechte groei start even kleiner moeten zetten.Zodat ie aankomt.Doe je die dieren in een te grote ruimte verliesen ze veel energie en eten het er niet exstra bij.En vallen af met alle gevolgen van dien.Ach en dan even een half uur of uurtje los per dag moet kunnen tot het konijntje goed is aangekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft zijn eerste Suprime gegeten en los gelopen!!! :bounce:

Had steeds zowie zo het hok al open staan, zodat hij aan mij en mijn bewegingen kon wennen enzo. Vandaag heeft hij ontdekt dat hij er ook uit kan. Heb hem een uur los laten lopen, maar nu zit hij steeds aan zijn tralies te knagen:$ voel me helemaal een slechte nijnen mama, maar het is toch echt beter voor hem. :baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .