Ga naar inhoud

Vrijdag is Fuz 'de sigaar'


YvonneH

Aanbevolen berichten

Vrijdag is het zover.... dan word onze Fuzzy gecastreerd.

Hij is eindelijk gestopt met niezen :happy: dus dat houd ons niet meer tegen. Z'n entingsbult is nog niet helemaal weg maar ik heb net gebeld en hij mag gewoon gecastreerd worden. Omdat het toch een beetje ons zorgenkonijntje is vind ik het wel een beetje spannend....

Hopelijk gedraagd hij zich zoals het hoort!

Tot nu toe heeft hij nog niet gesproeid of gereden (loopt wel rondjes om ons heen en achter de poes aan) dus hopelijk gaat hij daar deze week ook niet mee beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen om 9 uur heb ik hem gebracht, toch wel spannend hoor.

Om 10 uur belde de assistente nog even om te vragen of het goed was dat ze zijn bult op z'n zij ook meteen weghaalden. ALs het goed is is dat dus ook meteen gedaan. Net heb ik effe gebeld en om 4 uur kunnen we hem weer ophalen, gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We waren er vanuit gegaan dat het een entingsbult was....

De da had er al in geprikt een paar weken geleden maar toen zat er niets in. Daarna heeft hij 2x ab gehad om ontsteken te voorkomen en omdat z'n lymfeklieren weer opzetten. Nu zat de bult er nog steeds en omdat hij toch onder narcose ging zouden ze er meteen naar kijken. De assistente heeft niet gezegd wat voor bult het is maar ze zei dat de da het beter vond om het nu weg te halen om nog een evt operatie te voorkomen.

Eigenlijk weet ik dus niet wat voor een bult het is maar daar hoop ik straks wel achter te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal hem hem zeker een dikke knuffel geven!

We zijn weer thuis. De castratie en het verwijderen van de bult is goed verlopen. Hij had iig al wel weer iets gegeten maar nu thuis lust hij nog niets. we weten nog niet wat de bult is maar hij heeft iig een beste wond. De assistente zou nog vragen of de da de bult wil opensnijden om te kijken wat het is en evt kan het ook opgestuurd worden.

Hij ziet er echt nog heel zielig uit en zit nu ontzettend aan de wond op z'n zij te trekken. Daar moeten we dus nog iets op verzinnen voor hij het opentrekt:hmmm:. Bij Knuf hebben we toen een sok gebruikt maar ik weet niet of ik nog een geschikte heb. Iemand nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is leuk om te horen!

Hij heeft ook weer 1 takje petrselie en 2 kleine stukjes andijvie gegeten, dat gaat dus goed.

Alleen die hechtingen is toch een beetje een probleem denk ik... volgens mij heeft hij er al 1 uit op z'n zij en hij zat net ook al aan de hechtingen van z'n castratie te trekken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat de operatie goed is verlopen! Wat vervelend dat hij aan de hechtingen trekt. Je zou idd misschien een kap op kunnen doen die ook bij honden en katten gebruikt worden. En je hebt een soort van chirurgisch shirt, dat is zwart en kun je ook gebruiken na een operatie, misschien dat je die ook voor een konijn kunt gebruiken! Hier verkopen ze die bij de da, misschien de moeite waard om daar zo eens naar te kijken als je bij je da bent..succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn er weer.

De da heeft een paar nietjes gezet en een nieuwe laag zilversppray aangebracht. Tegen het bijten had zij er tijdelijk zo'n net ding over gedaan en een keukenpapier. Thuis moesten we net als bij Knuf toen een sok aantrekken. Hopelijk gaat dit net zo goed werken als bij Knuf toen en anders zullen we idd aan een kap moeten of iets anders verzinnen. Ik heb er wel even foto's van gemaakt en in het fotohoekje geplaatst want het ziet er wel heel apart uit.

Hopelijk blijft hij nu vanaf en kan hij eindelijk rustig bijkomen!

Oja, de bult had ze ondertussen doorgesneden en beken. Het lijkt iig niet kwaadaardig, het ziet een beetje gelig en waarschijnlijk is het een vetbult.

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanavond weer met Fuz naar de da (zie toppic in het fotohoekje: Fuz en z'n sok) geweest, meneer had het nietje heel vakkundig zelf verwijderd!

Maar goed, de weekendarts lijkt ook erg konijnkundig en heeft de wond en geplakt en met krammetjes dichtgemaakt. Fuz heeft z'n sok nog aan voor de zekerheid maar de da denkt dat hij het nu niet meer open krijgt. Als er nog iets is kan ik het hele weekend bij die da terecht dus dat geeft ook weer een rustig gevoel.

Hopelijk gaat het vanaf nu weer beter met Fuzje.

Al met al een rommelige/verwarrende avond.

Cindy (en konijnenvrouwtje) bedankt voor de hulp hoor, super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisternacht is hij eindelijk weer wat gaan eten. Sinds we thuis waren had hij zich verstopt onder m'n bureau en wilde er niet onder uit. Om een uur of 3 vannacht probeerde ik een stukje appel. Dat wilde hij wel en voor het 2e stukje liep hij zelfs vrolijk mee naar z'n ren. Nu heeft hij 1 bakje groen op (van vannacht) en hij vistte net iets uit het hooi. Gelukkig heb ik ook iets van keutels gevonden. 2 plakken plakpoep of hele vreemde bd keutels en een aantal ieniemienie keutels. Maar goed ik ben blij dat iig iets is uitgekomen. Straks even stoeien met de medicijnen en lekker weer wat groen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .