Spring naar bijdragen
Emsaa

SINN een RAM?!

Recommended Posts

Oh sjips!

Was de dierenarts kosten vergeten.

Ehm,,

- Tanden eruit (is noodzakelijk) --> 85 euro.

Is een castratie verplicht??

En hebben jullie misschien tips hoe ik dat geld kan verdienen? Misschien kan ik in huis wel wat doen, maar wat? :P Ik neem aan dat hier genoeg mensen zijn die zelf het huishouden doen, willen jullie iets noemen?

Als ik het dus zo bereken dan heb ik dus :

- 10 euro van Mintaka (thnxx)

- ? euro van YvonneH (weet niet hoeveel, maar ook SUPERDANKJEDANKJE!)

- 30 euro van mezelf (misschien zelfs nog wel een beetje meer)

Dan heb ik dus sowieso al het konijntje.

YES!!! IK BEN Over een maandje jarig, minder zelfs! Als ik voor mijn verjaardag nou geld krijg dan heb ik dus ongeveer: 7 x 8 euro (7 mensen op verjaardag) = 56 euro!

Dan heb ik al bijna de tanden! :)

Misschien gaat het lukken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het echt erg voor je...

Hoop dat Sinn bij je mag blijven!

Helaas ben ik niet oud genoeg om geld te storten, en mijn mama zou dat echt niet zien zitten...

1 ding dat ik wel niet zou doen, is die voedster gaan halen.

Ik zou eerder ergens anders een voedster halen, is er geen konijnenopvang in de buurt?

Veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een voedster bij Sinn wil zetten is het zeker handig om hem te castreren.. Maar dat heeft op het moment niet zo'n haast toch? Eerst zn tandjes maar.. En een voedstertje voor Doetchie en dan kan je alsnog gaan sparen.. First things first:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed zo, dat gaat al goed op die manier!

wat dacht je van (ik noem maar wat dingen hoor)

onkruid uit de tuin halen

was opvouwen

stofzuigen

dweilen

ramen lappen

strijken

je eigen kamer schoonmaken

misschien weten je ouders nog wat klusjes?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je een voedster bij Sinn wil zetten is het zeker handig om hem te castreren.. Maar dat heeft op het moment niet zo'n haast toch? Eerst zn tandjes maar.. En een voedstertje voor Doetchie en dan kan je alsnog gaan sparen.. First things first:)

Dit was ook wat in mij opkwam.

Een voedstertje lijkt mij niet de prioriteit. Sinn houden, gezond en wel, wel denk ik!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kun je niet aan je ouders vragen of je de castratie van Sinn voor je verjaardag kunt krijgen? En die operatie aan zijn tanden gingen ze toch al betalen voordat ze wisten dat Sinn een ram is. Die castratie hoeft echt niet zoveel te kosten hoor, rond de €50-€60 euro is normaal.

En dan het minder leuke gedeelte. Ik kreeg antwoord van dhr. Kikkert, en wat een enge enge man is dat zeg :(

Hallo Petra

Ik snap eigenlijk niet waarom jij mij een mail stuurt wat ik wel of niet moet doen

Het lijkt mij niet zinvol om zo maar een mail te sturen naar iemand die je helemaal niet kent en dan zo maar met je oordeel klaarstaat Hoe zo jij dat vinden als ik dat ook eens bij jou deed,ik ben jou helemaal geen verklaring schuldig en vind het heel onbeschoft dat jij je hier mee bemoeid

Wij hebben samen een oplossing gevonden en daar waren wij jou oordeel niet bij nodig ,je hebt het zelf nog een beetje erger gemaakt dan het al was en daar wil ik je even voor bedanken

Mvgr Henk

En ik vond dat ik nog wel zo'n net mailtje had gestuurd. Heel beleefd allemaal. Ik heb zelfs nog het fatsoen weten op te brengen om hem met u aan te spreken, hij begint gelijk met jij-en en jou-en. Bah, wat een enge man :((

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mag je Sinn houden met deze oplossing?

Ben het wel met Cindy en de anderen eens, dat ik niet deze teddy zou halen. Daar zou ik niets meer mee van doen willen hebben!

Dus een lijstje:

Tanden van Sinn

Castratie

Voedstertje(s) voor Sinn enDoetchie...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kun je niet aan je ouders vragen of je de castratie van Sinn voor je verjaardag kunt krijgen? En die operatie aan zijn tanden gingen ze toch al betalen voordat ze wisten dat Sinn een ram is. Die castratie hoeft echt niet zoveel te kosten hoor, rond de €50-€60 euro is normaal.

En dan het minder leuke gedeelte. Ik kreeg antwoord van dhr. Kikkert, en wat een enge enge man is dat zeg :(

Hallo Petra

Ik snap eigenlijk niet waarom jij mij een mail stuurt wat ik wel of niet moet doen

Het lijkt mij niet zinvol om zo maar een mail te sturen naar iemand die je helemaal niet kent en dan zo maar met je oordeel klaarstaat Hoe zo jij dat vinden als ik dat ook eens bij jou deed,ik ben jou helemaal geen verklaring schuldig en vind het heel onbeschoft dat jij je hier mee bemoeid

Wij hebben samen een oplossing gevonden en daar waren wij jou oordeel niet bij nodig ,je hebt het zelf nog een beetje erger gemaakt dan het al was en daar wil ik je even voor bedanken

Mvgr Henk

En ik vond dat ik nog wel zo'n net mailtje had gestuurd. Heel beleefd allemaal. Ik heb zelfs nog het fatsoen weten op te brengen om hem met u aan te spreken, hij begint gelijk met jij-en en jou-en. Bah, wat een enge man :((

Hè bah Petra.. Wat heeft hij een vervelende mail gestuurd!!

Ik vond je mail ook heel netjes!

Maarja, zoals ik al heb gezegd; zo koppig als een ezel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, het is niet eens zo zeer de koppigheid waar ik over val. Dat zou hypocriet zijn, ik ben zelf namelijk ook nogal koppig. Het is de onbeschoftheid die me dwars zit :((

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja de tanden eerst en desnood informeer bij meerdere dieren artsen...........

Mijn da rekend voor tanden operatie en castratie samen........65 euro

mits het alleen om de voortanden gaat kan dat samen.

dus 145 euro is beslist niet nodig.........dus kijk even rond des noods bel je .

En heel belangerijk dat hun jouw vertellen dat het konijntje niet nuchter geopereerd mag worden.En met deze fokker zou ik ook klaar zijn!!!

Wat een onredelijke vent zeg botte boer noem ik dat......

verspil daar verder geen energie aan zou ik zeggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat cindy zegt, zoek een andere da, je hoeft niet persee 145 euro kwijt te zijn aan alles! Zoek via google, bel ze op.. vraag informatie..

en daarnaast, laat je ouders goed merken dat je er alles voor over hebt Sinn te houden. Dat je allerlei klusjes wilt doen om het geld bij elkaar te halen. Als zij zien dat je zoveel moeite voor je nijn doet zullen ze mischien wel zien dat Sinn niet weg KAN!

En vraag anders voor je verjaardag inderdaad de castratie!

heel veel succes ermee! ik blijf dit topic volgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Emsaa, ik ben blij te horen dat er weer wat hoop is! Ik zou die voedster bij hem ook niet ophalen hoor, daar wil je toch niet aan mee werken?! En als je vader het wel wil moet ie ook maar even de mail naar Petra enzo lezen.. Best kun je je nu eerst focussen op de operatie van Sinn, zoals Petra al zei wilden zij dat al betalen? En je hoeft ook niet meteen een flat te bouwen, je kunt ook eerst een wat grotere kooi voor Sinn kopen, via mp, of een webwinkel. Ik weet niet of bij jou in de buurt een Jumper zit? Daar verkopen ze ook goedkope draadkooien! Als dat achter de rug is kun je kijken naar een voester, evt. castratie van Sinn etc..hoe staat het nu met je ouders? Wat vinden die van de plannen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem hier is -ben ik bang- dat Emsaa's ouders anders tegen de dingen aankijken. Zij zien Sinn als een product dat ze hebben gekocht, en gaan dan heel rationeel kijken. Ze hebben geld betaald voor een teddy dwerg voedster, en nu blijkt dat ze het verkeerde product hebben meegekregen. Ze willen 'waar' voor hun geld, en willen het verkeerde product dat ook nog eens mankementen vertoont omruilen voor een juist exemplaar. Zij zien waarschijnlijk niet in waarom je extra geld kwijt moet zijn aan een konijn dat in hun ogen 'gewoon' een konijn is zoals elk ander.

Ik heb maar weinig begrip gevonden voor mijn beslissing €1000 uit te geven om Flipje te laten opereren toen hij ziek was. Mensen vinden dat maar raar, het was toch veel goedkoper geweest om hem in te laten slapen en een nieuwe te halen. Ze gaan daar even aan het feit voorbij dat Flipje voor mij niet zomaar een kat is, maar Flipje. En voor mij is hij heel waardevol, veel meer dan wat ik dan ook voor andere dingen met het geld had kunnen doen. Ik begrijp heel goed dat je prijs en waarde van dingen tegen elkaar af moet wegen, maar wie zijn zij om voor mij te bepalen welke waarde ik waaraan hecht? Ik had voor het geld een snellere computer kunnen kopen, of een laptop, of een dure tv. Ik had op reis kunnen gaan, of mooie kleren kunnen kopen. Maar niets van dat alles had mij zoveel plezier en geluk kunnen schenken dan de jaren die ik extra met Flipje kan doorbrengen. Het geluk van iedere dag dat beest in mijn armen kunnen nemen, ermee kunnen knuffelen, erdoor worden getroost als ik in de put zit... daar kan niets tegenop!

Laatst nog iemand die het niet snapte, maar die zelf wel voor veel geld een dure Alfa Romeo had gekocht. Dat snap ik dan weer niet. Ten eerste vind ik een auto sowieso niet zo belangrijk dat je er zoveel geld aan uitgeeft. Ten tweede kun je voor hetzelfde bedrag een auto van een ander merk kopen die vele malen beter is wat de kwaliteit betreft. Toch koos hij voor de Alfa. Blijkbaar heeft dat merk iets dat sommige mensen aantrekt, waardoor ze meer geld voor een dergelijke auto overhebben dan dat hij rationeel gezien waard is. En zo is het met alles, wat voor de één niet zo belangrijk is kan voor een ander juist wel heel waardevol zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pertra, daar heb je helemaal gelijk in. Die strijd lever ik vaak als ik bij mijn ouders thuis ben. Vooral mijn broertje vind het zonde van het geld, de konijnen.

Hij gaat elke week donderdag tot en met zondag uit. En als ik dan hoor hoeveel geld daar in gaat zitten..

Dan denk ik, jij hecht daar waarde aan, en ik aan mijn dieren.

Sommige mensen zien dat niet, hebben geen respect voor andere mensen en wat zij belangrijk vinden.

Maar ik snap dat jij € 1000,- aan 1 van je dieren uit hebt willen geven.

Ik hoop dat haar ouders ook inzien dat Emsaa het heel belangrijk vind Sinn toch de operaties te geven en daar heel veel moeite voor wil doen. Misschien zien ze dan wat Sinn voor haar betekent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het probleem hier is -ben ik bang- dat Emsaa's ouders anders tegen de dingen aankijken. Zij zien Sinn als een product dat ze hebben gekocht, en gaan dan heel rationeel kijken. Ze hebben geld betaald voor een teddy dwerg voedster, en nu blijkt dat ze het verkeerde product hebben meegekregen. Ze willen 'waar' voor hun geld, en willen het verkeerde product dat ook nog eens mankementen vertoont omruilen voor een juist exemplaar. Zij zien waarschijnlijk niet in waarom je extra geld kwijt moet zijn aan een konijn dat in hun ogen 'gewoon' een konijn is zoals elk ander.

Ik heb maar weinig begrip gevonden voor mijn beslissing €1000 uit te geven om Flipje te laten opereren toen hij ziek was. Mensen vinden dat maar raar, het was toch veel goedkoper geweest om hem in te laten slapen en een nieuwe te halen. Ze gaan daar even aan het feit voorbij dat Flipje voor mij niet zomaar een kat is, maar Flipje. En voor mij is hij heel waardevol, veel meer dan wat ik dan ook voor andere dingen met het geld had kunnen doen. Ik begrijp heel goed dat je prijs en waarde van dingen tegen elkaar af moet wegen, maar wie zijn zij om voor mij te bepalen welke waarde ik waaraan hecht? Ik had voor het geld een snellere computer kunnen kopen, of een laptop, of een dure tv. Ik had op reis kunnen gaan, of mooie kleren kunnen kopen. Maar niets van dat alles had mij zoveel plezier en geluk kunnen schenken dan de jaren die ik extra met Flipje kan doorbrengen. Het geluk van iedere dag dat beest in mijn armen kunnen nemen, ermee kunnen knuffelen, erdoor worden getroost als ik in de put zit... daar kan niets tegenop!

Laatst nog iemand die het niet snapte, maar die zelf wel voor veel geld een dure Alfa Romeo had gekocht. Dat snap ik dan weer niet. Ten eerste vind ik een auto sowieso niet zo belangrijk dat je er zoveel geld aan uitgeeft. Ten tweede kun je voor hetzelfde bedrag een auto van een ander merk kopen die vele malen beter is wat de kwaliteit betreft. Toch koos hij voor de Alfa. Blijkbaar heeft dat merk iets dat sommige mensen aantrekt, waardoor ze meer geld voor een dergelijke auto overhebben dan dat hij rationeel gezien waard is. En zo is het met alles, wat voor de één niet zo belangrijk is kan voor een ander juist wel heel waardevol zijn.

Petra, dit is inderdaad précies wat mijn ouders er van vinden..

Ze vinden het gewoon niet eerlijk dat het geslacht verkeerd is en dat Sinn ook olifantstanden heeft. Daarom zijn ze zo moeilijk te overtuigen! Ik heb al voorgesteld aan mijn moeder om alles zelf te betalen, maar dit vindt ze dan weer sneu voor mij!

Ik denk dat ik eraan moet geloven :( mijn ouders zijn niet te overtuigen!

En het is inderdaad zo dat ze gewoon waar voor het geld willen. Nu zijn er allemaal extra kosten en tja.. dat vinden ze gewoon niet leuk.

Natuurlijk hebben ze ook begrip voor mij, maarja.. zij willen ook dat het niet alleen maar huilen en werken wordt voor 1 konijntje.. Daarom vinden zij het het beste om Sinn dus te "ruilen".. :( :( . Ze zeggen namelijk dat ik er nu wel heel veel verdriet aan heb en dat ik geen tijd heb om veel te werken in huis omdat ik het zo FATSIG druk met school heb..

Ik zal denk ik vandaag even niet reageren op BB, ik moet even alles regelen, en mijn ouders nog proberen te overtuigen! Ik zal er alles voor geven!! Maar als ze Sinn echt NIET willen houden, zal ik me daar uiteindelijk maar bij neerleggen.. Nu niet denken dat ik Sinn niet mag hoor! Sinn is echt super! Maar ik wil mijn ouders ook gerust stellen en, ik denk niet dat het goed lukt als ik nog langer door zeur.

Dus ik zal waarschijnlijk (morgen ben ik weg) zaterdag reageren, misschien eerder hoor. Dan vertel ik jullie alles, oke?

Ik wil nog maals bedanken voor alle steun, maar ja, steun kan ik nog altijd gebruiken, want ik geef het nog niet op!

Blijf het topic dus maar wel volgen, want er is nog hoop!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja maar is het niet veel sneuer voor jou als ie weg moet, dan wanneer je het zelf moet betalen.. En je concentreerd je veel op Sinn en niet op school OMDAT hij weg moet:(

Wij blijven allemaal meeduimen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja maar is het niet veel sneuer voor jou als ie weg moet, dan wanneer je het zelf moet betalen.. En je concentreerd je veel op Sinn en niet op school OMDAT hij weg moet:(

Wij blijven allemaal meeduimen!

Bedankt Cynthia! Maar dit heb ik mijn ouders al geprobeert om duidelijk te maken :( HET help niks :( :(!

Waarom nou toch niet?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al zitten denken van als je ze ruilt dat ik Sinn koop ofzo zodat ik een goed huisje voor hem kan vinden..maarja het is ook niet in de buurt en ik heb ook geen bakken met geld helaas:( Heb uiteraard altijd wel wat geld voor de dieren achter de hand, maar met mijn eigen dieren loop ik de deur vd da al plat:( laat je wel even horen als er definitief iets besloten is? Dan kunnen we mss kijken wat er nog aan te doen is..k zou het vreselijk vinden als Sinn verkeerd terecht komt..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .