Ga naar inhoud

(zachtjes) bijten???

Farfa

Aanbevolen berichten

Ik maak er een gewoonte van om bij mijn trio op de grond te gaan zitten. Vaak zit ik dan tegen een muur aan.

Alle drie vinden ze het wel gezellig, en snuffelen ze een beetje zo van: wat doet dit hier? Aaien is bij Twinkie sowieso geen probleem, en ook Pandan en Billy (Saté) beginnen er (weer) steeds meer aan te wennen.

Pandan snuffelt een beetje en gaat dan of weg, of liggen.

Twinkie blijft meestal in de buurt, en kijkt of ze op mijn schoot kan springen.

Billy blijft ook in de buurt, en probeert rondjes om me heen te hupsen. Dan wil hij bijvoorbeeld achter mijn rug langs (tussen rug en muur) de ene kant op, en rent dan tussen mijn benen door de andere kant op. Het lijkt dan, als ik naar zijn zin teveel tegen de muur zit (dus weinig ruimte), dat hij me aan de kant duwt. Geen probleem, ik wil best iets aan de kant, dus maak ik wat meer ruimte.

Maar soms dan geeft hij ook een soort van knauwtje, in mijn rug/zij of in mijn been, ligt eraan waar hij er langs wilt. Hij bijt niet door, maar wel zo hard dat het niet meer lief is/dat ik ervan schrik.

Wat betekent dit?

Vandaag aaide ik Twinkie en die beetje toen zachtjes in mijn vinger. Het is meer dat ik even dacht van "wat gebeurt er nu?" maar het was heel vriendelijk. Dit was duidelijk een ander soort bijten, maar betekent het ook iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent naar mijn idee dat je in de weg zit, zo van: "hee schuif eens, je zit in de weg!" Mijn voedster doet dit ook vaak, en dat bijten gaat meestal samen met graven op de plek waar ze er langs wil. Omdat ze je niet weg kunnen duwen moeten ze iets anders verzinnen.

Dat beetje in je vinger is aandacht vragen, spelen, tenzij het natuurlijk echt hard bijten is, dan zal het een andere betekenis hebben, wat minder positief, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha @ Reusje, subtiel hoor :)

Ik vind het wel een duidelijk verschil, tussen echt zacht in mijn vinger bijten bij Twinkie, en in m'n zij/rug (niet zo zacht, maar misschien is dat ook omdat ik het niet zie aankomen) bij Billy...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Dikkie beet ook altijd als hij erdoor wou. Dat kon idd best wel eens een beetje zeer doen. Bij hem was dat wel een duidelijk geval van: he, je zit in de weg! Alles en iedereen moest dan aan de kant, benen, slippers, schoenen enz. De slippers en andere dingen versleepte hij zelf en als je in de weg zat, of alleen je benen dan kon je toch een hapje verwachten. Tja en dan ging je vanzelf aan de kant en kon meneer lekker rondjes rennen:baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .