Ga naar inhoud

Snuffel en Einstijn logeren bij de Love dokter

The Email Female

Aanbevolen berichten

We hadden twee voedsters, Snuffel en Hummel. Die twee waren dikke vriendinnen. Eind januari zag ik 's morgens ineens dat Hummel haar kopje wat scheef hield... Meteen naar de dierenarts en jammer genoeg was het EC. We hebben haar ruim een week medicijnen gegeven, maar het werd alleen maar erger. Ze raakte steeds in paniek en bleef maar tollen, ook in hele kleine ruimtes. Ze begon heel erg te knarsen en wilde niet meer eten. Omdat ze niet meer wilde en veel pijn had hebben we haar 5 februari laten inslapen.

Vanaf dat moment was Snuffel echt aan het rouwen om haar... Ze ging steeds liggen waar Hummel altijd lag. Ze at veel minder en pukte haar pootjes kaal. We hebben er toen voor gekozen om een ex-ram bij de opvang te halen. Thuis gekomen bleek het echt niet te klikken, na 5 weken vol met koppelpogingen hebben we hem terug gebracht naar de opvang. Na een week weer samen met Snuffel een andere ex-ram uitgezocht. En weer ging het thuis mis... Elke keer als ze elkaar zagen begonnen ze meteen te vechten.

Ook hem hebben we na veel overleg met de opvang terug gebracht.

We hebben er nu voor gekozen om het koppelen te laten doen door een vrijwilligster van de opvang, ook wel de Love dokter genoemd :)

Snuffel en Einstein (dwerg angora) zitten nu anderhalve week bij haar en het gaat goed!!! We krijgen een paar keer per week Snuffelmail en we mogen zovaak bellen als we willen.

Snuffel en Einstijn zitten nu elke ochtend en avond een uur samen. De love dokter heeft een goed gevoel over deze koppeling!

Vandaag komt er weer Snuffelmail :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze mailt ook van die leuke berichtjes :) Ze vindt Snuffel een heel sociaal konijn (vooral naar mensen) die gewoon even moet wennen aan haar nieuwe man.

Ik was al bang dat ze zo'n opgefokte agressieve dame was, dit omdat ze de andere mannen gewoon aanviel als ze bij haar in de buurt kwamen...

Op het laatst was ik ook erg gespannen tijdens het koppelen, dit zal ze ook wel gemerkt hebben en hierdoor heftiger gereageerd hebben denk ik.

Einstijn is een dwerg angora (mix of echt weet ik niet), ik ben al bij de knipcursus geweest :) Straks mag ik blijven komen om hulp te krijgen met knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen Snuffelmail, ik heb dus maar even gebeld :D

Het gaat heel goed met ze! Ze lopen nu al 3 jaar samen buiten. Einstein bleef wel aandringen om te rijden. Snuffel draaide zich om en deed lelijk tegen hem. Toen hield hij op en hebben ze nog een uur samen gezeten.

Morgen wordt de ruime kleiner gemaakt en als het goed gaat mogen ze het eind van deze week al naar huis :D:D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

kammetjes enzo verkopen ze bij de Discus. Bij ons zit een hele goede in de stad, dus ik weet niet of ze het in andere winkels ook verkopen?

Daar word ook contact gehouden met je, en inenten, enzovoorts.

Maar goed, ik keek daarnet bij opvang franky en Einstein is echt een lekkertje. Hou je deze naam?

Maar je bent wel tevreden over de koppelservices bij franky, mocht ik daar een rammetje vandaan gaan halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind dat ze het echt goed doen! Ik wilde het zelf niet nog een keer proberen omdat het al twee keer eerder niet gelukt is. Vandaar dat ze nu bij de vrijwilligster zitten. De keren dat het niet lukte heb ik intensief mail contact gehad met de opvang en kreeg ik veel tips.

Ik ben zo tevreden met de opvang dat ik nu in de vakanties ben gaan helpen met het schoonmaken van de hokken :) Ik ben zo goed geholpen dat ik graag iets terug wilde doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook gekeken/gevraagd naar andere termen daarvoor? Zoals hennep-vezel, mini-hemp, hemeperade? Ik kon het hier ook niet makkelijk vinden hoor(ook neit bij boerendbondetc), maar hier in de stad zit een dw Jumper en die verkoopt-heel handig grote verpakkingen,en goedkoop- Hemperade..Wat je ook kunt proberen zijn tuincentra met dierenafdelingen. Ik geloof dat Evee eens zei dat Intratuin standaard Mini-hemp in het assortiment heeft. Wat je ook kan proberen is vlas, dat is ook van hennep, alleen iets fijner dan aubiose..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .