Ga naar inhoud

De gevaren van kinderen en gras...........


Aanbevolen berichten

:(............Ik kreeg een telefoontje een van de flesse baby´s die nu 7 maanden was..................is overleden.:blink: dus ja wat vraag je wat is er gebeurt z´n gezond en vrolijk en vooral lief konijn?.............Nou we denken gras.............:blink:Ik zeg daar heb ik jullie toch voor gewaarschuwd.

Ja maar ehh .................we hadden gras gemaaid.Ja zeg ik en toen.........

In een vuilnis zak neer gezet.Ja oke..............en toen heeft onze dochter[5 jaar] De konijnen daar van eten gegeven.Ik zeg nee!!!!!!!!!

De man hevig emontioneel ik ook zwaar verdrietig.............Hij heeft gas gekregen .Ze zijn gelijk naar de dieren arts gegaan maar het mocht niet meer baten.De zelfde nacht is ie overleden.Dus nogmaals voor de bb leden met kinderen mensen wees er van bewust hoe gevaarlijk gemaaid gras is voor u konijn.Het gaat gisten in de maag van u konijn waardoor er gassen ontstaan die niet weg kunnen.Met als gevolg helse pijnen en het barsten van de maag en of darm..........................cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het onder de aandacht brengt, helemaal nu her en der weer gras gemaaid wordt !

Alleen is dit geen gevaar dat gerelateerd is aan kinderen...

De link naar gemaaid gras en je konijn is snel gelegd...en dat dit gras voeren, gevaar opleverd is iets dat je ook maar moet weten..

Anders kan iedereen met de beste bedoelingen die fout maken...Groot én klein..

Gevaar van gras voor je konijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg zeg :(

Zeker goed dat dit nog onder de aandacht gebracht wordt.

Mijn vader wist dit gelukkig zelf ook, en heeft mij dat van kleins af aan aangeleerd om 't niet te doen. En zoals Sammy al zei, volgensmij weten heel veel mensen dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, triestig verhaal!

Ik heb het net mijn dochter goed ingepeperd! Ik ga ook een slot op de nieuwe ren zetten. Zo kan onze docher niet in de ren zonder dat wij er van weten! Of als er eens vriendjes op bezoek zijn en in de tuin spelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opzich een goed idee van dat slot, maar aan de andere kant ook wel een beetje onhandig als je steeds eerst het slot open moet maken voor je ze kunt voeren e.d.

Ik vind het niet echt onhandig hoor. Wij hebben een hangslotje op de ren gemaakt. Als de konijntjes los lopen zit hij gewoon dicht met de sleuteltjes erin en als we niet thuis zijn haal ik natuurlijk ook de sleutels er uit. Zo kan er niemand (dus ook geen buurkinderen) in de ren (en dus ook niet bij de hokken) als er niemand in de buurt is. Kevin geeft gelukkig niets zonder te vragen. En gaat ook niet aaien zonder te vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .