Ga naar inhoud

Dommel gecastreerd!


Dommel

Aanbevolen berichten

Onze Dommel is afgelopen maandag gecastreerd!! :)

Hij heeft het goed doorstaan!

Wel is ons verteld dat hij scheve tandjes heeft... dus hopelijk worden dit geen olifantstanden maar is het een kwestie van nog meer knagen.

Even afwachten!

Hij is nog steeds erg suf en traag is dit normaal? Moeten we hier iets mee? Het is al woensdag.

Hij eet wel goed, meteen al! En drinken en maandagnacht begon ie ook weer te keutelen.

HPIM0158.jpg

Net na de operatie... arme Dommel.

HPIM0161.jpg

Wel meteen honger!

HPIM0167.jpg

Yum yum.. maar o wat ben ik moe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft ie nog een beetje pijn aan zijn onderkant? En wil ie nog niet zo bewegen omdat dat dan pijn doet? Anders morgen even de da bellen...

Arme dommel.. En zo ben je ineens geen echte ram meer:p

Geef hem maar een dikke knuf en veel lekkers hihi

Hoop dat het meevalt met zijn tandjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn inderdaad terug naar de DA gegaan. Hij had een bobbel/zakje. Het ging ontsteken en nog wat - ben het ff kwijt.. zit ook op het werk en moet dus eigenlijk door! :) We waren iig mooi op tijd gekomen anders had hij goed ziek kunnen worden. Nu heet ie medicijnen.. en dan gaat het over.. of weer naar DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, waaraan merkte je dan dat er iets mis was? Want mijn Jopie is afgelopen woensdag ook gecastreerd, en hij was gisteren ook nog wel een beetje suf. Ik heb verder het idee dat het prima gaat met hem.

Ik zie dat Dommel ook van die zielige oogjes had!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft ontstekingsremmers.. hopelijk gaan die hun werk doen!

Hij is nu nog erg sloom.. eigenlijk merk je verder weinig aan hem (en je kon dus een zwelling zien). Hij heeft weinig interesse in wat er om hem heen gebeurt terwijl hij normaal gesproken wel gelijk naar de tralies komt.. nu blijft ie gewoon liggen.. soms zelfs met zn ogen dicht.

Maarja de warmte doet zo'n groot konijn natuurlijk ook niet veel goeds.

We gaan hem het weekend vertroetelen en als we het maandag nog niet helemaal vertrouwen gaan we gewoon weer naar de DA!

Ja zielig hè die oogjes.. volgens mij is dat tegen het uitdrogen ofzo? Of niet? Hebben konijnen niet hun oogjes gewoon open tijdens narcose? Verder niet zo belangrijk!

Hoop dat ie snel weer de oude is! Dan gaan we over 1,5 week ook met een gerust hart op vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas moeten we hem het weekend wel vervoeren... uurtje in de auto... Zou het kwaad kunnen?

We slapen namelijk 1 nachtje bij familie en zouden vroeg de volgende dag terugkomen, maar durven dat met hem niet aan ivm zn medicijntjes enzo..

De andere 2 blijven wel gewoon thuis.. Hij houdt niet zo van autorijden! De ene keer houdt ie het droog.. de andere keer plast ie de boel onder..

Denk dat het wel goedkomt.. maar tis wel zielig om hem zo te zien hoor... hij is heel knuffelig.. terwijl ie normaal gesproken niet schuw is, maar dan wil ie wel graag de boel ontdekken :$ nu hoeft dat niet zo nodig van hem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft volgens mij alleen ontstekingsremmers..

De eerste twee dagen (di en woe dus) had hij tweemaal daags pijnstilling... een pilletje dat we moesten oplossen en dan met een spuitje in zn mond geven.

Hij eet wel lekker veel.. ook hooi.. dus wat dat betreft doet ie niet ziek aan. Alleen het slome.. "wat kan mij het schelen"-gedrag haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen pijnstillers meer over? Wat voor pilletjes heb je gekregen, heb eigenlijk nog nooit van pillen gehoord voor een konijn tegen de pijn, ben wel benieuwd wat het is. Alleen dan van Asperine die je ook voor mensen gebruikt. Maar die krijg je vast niet van de DA , zou gek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Khad het ook niet eerder gehoord! Maar zit dan ook nog niet zo lang tussen de nijnen.

We hebben het hulsje helaas niet meer liggen.. dus kan je zo ook niet zeggen hoe het heet.

Mogen ze ook asprine? Zou ik hem dus asprine (paracetamol) deels op kunnen lossen als ik denk dat hij pijn heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mn man ben ik deze keer de drama queen :$. Gingen net ff bij meneer kijken en hij sprong meteen uit het hok... had interesse.. Zit nu bij ons op de bank.. wel erg rustig.. geen behoefte om eraf te komen.. en de castratie was maandag al hè..

En eten doet ie inderdaad goed. Denk dat het wel goedkomt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paracetamol is volgens mij niet goed. De asperine die ik in huis heb voor noodgevallen (heb nu ook Metacam dus die asperine gebruik ik dan niet) heet ook echt asperine, het is een groene verpakking. Alle andere soorten mogen ze niet hebben. Dus ik zou zeker geen Paracetamol geven.

Oh Kelly, ik wist dat niet van de ontstekingsremmers...weer wat geleerd! Geldt dat voor alle of alleen bepaalde soorten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb twee konijnen die gelijktijdig gecastreerd zijn....

de een was al springlevend toen we thuis kwamen en de ander heeft toch wel een dag of drie nofdig gehad eer ie weer zijn oude gekke zelf was...

de een is er dus duidelijk meer van onder de indruk dan de ander....

maar als ik dat zo lees reageert ie adequaat en alert en komt dat allemaal wel goed!!

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paracetamol is volgens mij niet goed. De asperine die ik in huis heb voor noodgevallen (heb nu ook Metacam dus die asperine gebruik ik dan niet) heet ook echt asperine, het is een groene verpakking. Alle andere soorten mogen ze niet hebben. Dus ik zou zeker geen Paracetamol geven.

Oh Kelly, ik wist dat niet van de ontstekingsremmers...weer wat geleerd! Geldt dat voor alle of alleen bepaalde soorten?

ik neem dan even een menselijk voorbeeld.... heel simpel... ibuprofen... das een pijnstiller die ook een ontstekingremmende werking heeft....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh :) nou dan heeft ie vast geen pijn hahaha... waarom is ie dan zoooo sloooommmm... (hoewel.. hij maakte net een binkie door de woonkamer lol).

t zit miss ook wel n beetje in het ras, dat slome... tis een FH he.

Maar denk dat het wel helemaal goed komt met hem :). Als ik het maandag niet vertrouw gaan we naar de DA maar denk niet dat dat nodig is.

Thnx voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat slome zit idd wel een beetje in de aard van het beestje denk ik zo.... alles rustig aan he...

tis naturlijk ook een bewogen week voor m geweest... naar bde dierenarts, operatie nóg een keer terug naar de dierenarts... allemaal mensen die aan je zitten te frutselen.....

een binky is in ieder geval een héél goed teken... dat doen ze alleen maar als ze helemaal op hun gemak zijn en zich happy voelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me af waarom we die medicijnen niet meteen hebben gekregen...

Oke bij een voedster is het ingrijpender en over het algemeen veel pijnlijker... maar ja eigenlijk had hij geen zwelling hoeven krijgen als hij het meteen had gehad... hmm, maar goed... gelukkig hebben we goed opgelet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat slome zit idd wel een beetje in de aard van het beestje denk ik zo.... alles rustig aan he...

tis naturlijk ook een bewogen week voor m geweest... naar bde dierenarts, operatie nóg een keer terug naar de dierenarts... allemaal mensen die aan je zitten te frutselen.....

een binky is in ieder geval een héél goed teken... dat doen ze alleen maar als ze helemaal op hun gemak zijn en zich happy voelen!

Voel me bijna schuldig.. want morgen nemen we hem mee in de auto.. slapen namelijk 1 nachtje ergens anders en hij moet zn medicijnen hebben.. of is het slimmer om hem toch thuis te laten? We gaan morgenochtend weg en komen zondag eind vd middag terug.. :blink: net te lang he.. voor hem dan. Die andere twee redden zich wel met een flinke bak groen enzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mn man ben ik deze keer de drama queen :$.

Hihi, ik word nou nooooooit overbezorgd genoemd:whistle:

Fijn dat het al beter met hem gaat:)

Over het weggaan kan ik helaas niks zeggen.. Ik zou ook niet weten wat ik moest doen.

aangepast door Cynthia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .