Ga naar inhoud

Slepen met toilet

Rian

Aanbevolen berichten

Jaja, ben je eindelijk gerust omdat de koppeling van je nijntjes gelukt is, hebben ze samen een plan bedacht om weer dwars te zijn! Ik heb een losse toiletbak in de hoek van het hok staan, waarin ze bijna altijd keurig netjes poepen en plassen. De laatste dagen, als ik thuis kom, staat de bak zo ongeveer horizontaal rechtop aan de andere kant van de kooi. Vinden ze errug leuk volgens mij, maar ik niet! Ze plassen dan veel naast de bak.

Spelen kunnen ze genoeg, dus ik vraag me af waarom ze dit doen en wat ik hieraan kan doen? Een hoektoilet dat ik vast kan klikken helpt niet, want dat is te klein voor hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja, ben je eindelijk gerust omdat de koppeling van je nijntjes gelukt is, hebben ze samen een plan bedacht om weer dwars te zijn! Ik heb een losse toiletbak in de hoek van het hok staan, waarin ze bijna altijd keurig netjes poepen en plassen. De laatste dagen, als ik thuis kom, staat de bak zo ongeveer horizontaal rechtop aan de andere kant van de kooi. Vinden ze errug leuk volgens mij, maar ik niet! Ze plassen dan veel naast de bak.

Spelen kunnen ze genoeg, dus ik vraag me af waarom ze dit doen en wat ik hieraan kan doen? Een hoektoilet dat ik vast kan klikken helpt niet, want dat is te klein voor hen.

Hey :).

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Doetchie heeft namelijk precies hetzelfde. Hij was eerst super zindelijk en deed het de hele tijd op het toiletje. Maar nu gooit hij hem zijn hele boven verdieping rond en stapelt zijn poep en plas zich in een hoekje op.

Het is niet echt fijn, want zijn kooi is best moeilijk om schoon te maken. Vandaar het wctje. Maar nu moet ik hem dus veeeeel vaker verschonen :P.

Succes!

PS: ik ga het topic ook volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat ook met stampertje. Ik heb een schroef met een open rondje in de kooi gedraaid en met een ijzerdraad achter de kleine haakjes van de bak vastgemaakt en door het rondje van de schroef en hij doet het niet meer en je kan het makkelijk los maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha varkentjes...dat zijn ze inderdaad! Ik ga het nog even aanzien en de bak steeds terug zetten, als ze het na een paar weken nog steeds doen ga ik de tip met het ijzerdraadje opvolgen. Het lijkt er wel op dat de een de ander opsteukt, zo van: kijk wat ik doe, moet je ook eens proberen! bedankt voor jullie tips, ik laat weten hoe het gegaan is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist wel dat ik niet de enige was..

Heb hier maar 3bakken, de rest doet het allemaal netjes in 1hoek

en die maak ik dan gewoon ook om de dag of elke dag schoon.

Ze zitten in best kleine hokken dus om er een toilet neer te zetten

(ze kunnen overigens wel elke dag een paar uur los hoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de kleinste maat hondenmand (in plastiek) als wc voor steppe en savannah (zie foto van mijn banner in mijn handtekening)

ze verzetten hem wel door er met hun neus tegen te duwen, maar hij is te groot om mee te gooien :P

toendra en snoet hebben de onderkant van een kleine kooi, die net past onder hun hok tussen de rand van het frame waar het hok op rust en de middenbalk van het frame, dus gooien zit er ook hier niet bij

en siebe heeft een goede opvoeding genoten :P

die heeft de kleinste wc van allemaal (maar toch relatief groot, een rechthoek van zo'n 25x40 cm) en hij laat hem ook keurig staan

(overal zitten er vlaslemen en stro in trouwens, dus erg zwaar weegt dat niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus een toilet met een flinke lading houtkorrels, ma hier wordt flink mee gesmeten.

moet wel zeggen dat ze er ook in graaft. ik ga morgen maar even naar de dierenwinkel om te kijken of ik niet iets anders kan kopen waar ze dit niet mee doet, want het is best frustrerend als je net hebt gepoetst en halfuur later ligt weer alles door de woonkamer...... *zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit eens voor iets van 3 euro ofzo een wc voor in de hoek van Co zijn hok gekocht en daar zaten twee gaatjes in de bovenkant en 2 haakjes.. nu heb ik een touwtje door die gaatjes gedaan en vastgeknoopt aan zijn tralies. Meneer blijft het leuk vinden om het te proberen om het los te krijgen maar met een dubbele knoop in de stik blijft het perfect zitten :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo'n wctje heb ik eerst ook voor ze in het hok gezet maar ze passen er niet in met hun dikke kontjes haha, ze plassen eroverheen! Ik moest dus wel een grotere bak kopen, maar die kun je niet zomaar vastzetten :((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ik een Duitse dierenwinkel een lage kattenbak gekocht. Een vergrote wasteil. Dit omdat ook mijn konijn elke keer over de rand heen plaste. Deze werkt nu ideaal. Helaas had Buttons ook het geintje ontwikkeld om met de bak te gaan slepen. Kwam regelmatig voor dat de bak aan het einde van de dag aan de andere kant van de kooi stond of zelfs op z’n kop… Maar met een beetje handigheid heb ik de bak vastgezet met ijzerdraadjes. Gewoon met de boormachine gaatjes in de bak geboord en aan de zijkant van de kooi. De bak staat vast en Buttons kan er niet mee slepen. Scheelt mij weer een hoop schoonmaakwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .