Ga naar inhoud

over 4 dagen een nestje


Claire

Aanbevolen berichten

Zoals ik al zei is het konijn van een kennis zwanger. Over 4 dagen bevalt ze. Ze heeft al een mooi nestje gemaakt. En een kuiltje. Ik weet dat ik al zat konijnen heb. Maar ik mag ze helaas niet koppelen van mijn moeder ik weet niet waarom niet. En ik mag Zwerver helaas niet castreren. Ik vind het erg jammer maar ik ga niet zeuren want anders krijg ik probleempjes. En ik krijg van die kennis 1 konijntje een vrouwtje. En die ga ik bij miep zetten. En dan neem ik er geen konijnen meer bij. Want dan heb ik er al zat. En als de bevalling is mislukt dat doe ik het niet meer opnieuw. Dan haal ik een kleintje bij de Kinderboerderij. Maar bij die kennis is het nog nooit mislukt. Maar ik heb al goeie huisjes gevonden waar ze heen gaan als ze oud genoeg zijn. Ik hoop dat ik geen commentaar krijg. Misschien hoor ik van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow kan dat echt niet ? Maar Miep is erg lief voor andere konijntjes. Maar kan het zijn dat het kleintje het niet wil ? Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wel lukt ? Ik heb gelezen op een terrein waar ze niet zijn geweest enzo. En ik zal wachten dan dat het 4 maanden oud is. Ik wil de ram wel laten castreren maar dat mag niet van mijn moeder en ik weet echt niet waarom. Ik kan er ook niks aan doen.

aangepast door Claire
...
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee claire,

een konijntje jonger dan vier maanden oud kun je niet aan een ander konijn koppelen. de stress die een koppeling met xzich meebrengt kan een jong konijntje fataal worden.......

hoe weet je nou of miep lief is voor andere konijnen als ze altijd allemaal alleen hebben gezeten???

twee voedster hebben al een mindere kans van slagen en een jonge en een oudere voedster al helemaal.....

over koppelen is in ál je topics je meer dan eens uitleg en raad gegeven... misschien moet je die nog maar eens gaan nalezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gelezen. Ik heb gelukkig nog een hok over. Waar het kleine konijntje in kan, als het niet goed gaat. Als we de konijnen gaan koppelen als de kleine 3 maanden over ouder is doe ik het in de keuken. Ik weet nou zat. Ik heb het gelezen. En ik kan dat ook bij die kennis doen als dat hangoor weer bij die rex moet. Maar die Rex is best wel groot. En die hangoor is niet zo groot. Is dat erg ? Want hun houden zelf ook 1 kleintje. Maar dat doe ik pas als de kleine 3 maanden oud is. Ik hoor het wel. MVG, Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...over koppelen op jonge leeftijd zijn gemengde meningen..

Overal is wat voor te zeggen..Er zijn er die koppelen op jonge leeftijd niet aanraden vanwege de stress en kwetsbaarheid, maar ook mensen die koppelen met 4 maanden minder kans van slagen geven omdat het konijn dan al een meer gevormd is in zijn karakter en daardoor minder flexibel.

De groep die wij hebben is samengesteld door er steeds een jong konijn bij te zetten en als je ziet hóe goed dat allemaal gegaan is en hoe stapeldol ze zijn op elkaar.....

Ik denk dat de voornaamste reden om te besluiten hóe je het het beste kan gaan doen is, door te kijken in hoeverre je zelf genoeg verstand van konijnen hebt om bepaalde situaties te kunnen zien en te begrijpen.

Hoeveel inzicht heb je vanuit jezelf om een goede inschatting te kunnen maken wat betreft de gesteldheid van het dier en de situatie die er is...

En als ik jou zo lees...Denk jij dat jij genoeg verstand hebt van konijnen om dit aan te kunnen ??

Als ik namelijk alle berichtjes eens teruglees over wat je allemaal gedaan hebt en wilde doen, dan is dat niet iets om

van te zeggen dat je het helemaal goed lijkt te begrijpen.

Misschien moet je je eerst eens afvragen WAT je nu eigenlijk wilt:

Een goed leven voor je konijn of je eigen zin ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een goed leven voor mijn konijn. Ik wil écht heel erg graag de ram laten castreren en bij Miep zetten. Maar mijn moeder zegt dat Miep een dooie diender is. Het is dat konijn wat over een hek is gepleurd. Het beestje is erg schuw enzo. En ik heb net tegen mijn moeder gezegt waarom mag ik de ram niet laten castreren en bij miep zetten zodat we niet een ander konijn bij nemen. Maar ik zeg waarom mag er wel een jong konijn bij en bij miep en waarom mag ik de ram niet laten castreren en bij miep zetten. Ik weet echt niet waarom het niet mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets wat niet mag, daar kan je lang en breed over 'zeuren'...maar beter kan je het dan doen met wat je wel hebt in plaats van met wat je niet hebt, maar wel wil....

Na 10 min roepen dat je 'zat' van koppelen afweet....

ONMOGELIJK !

Je moet je echt af gaan vragen of het niet eens genoeg is...

Jij zegt dat je een goed leven voor je konijnen wilt !

Hartstikke goed van je !

Geniet gewoon van de konijnen die je wel hebt. Knuffel ze, speel met ze, probeer het schuwe konijn wat tammer te krijgen en je zal zien dat het ook goed is om tevreden te zijn met wat je wel hebt !

en neem er niets meer bij...ga zeker niet zelf aan het koppelen slaan met een nieuw konijn..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb papa gebeld het mag waarschijnlijk wel van mijn vader. Ik heb het tegen mama gezegt en ze zei geen nee. Dus ik mag heel erg hopen dat ik de ram mag laten castreren. En dan maar hopen dat de ram niet anders word. Dat het gewoon heeeel erg lief blijft ( likken enzo ). Nu heeft de ram ook een knuffel ( konijn ) in zijn hok. Daar rijd hij ook erg vaak op. MVG, Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets wat niet mag, daar kan je lang en breed over 'zeuren'...maar beter kan je het dan doen met wat je wel hebt in plaats van met wat je niet hebt, maar wel wil....

Na 10 min roepen dat je 'zat' van koppelen afweet....

ONMOGELIJK !

Je moet je echt af gaan vragen of het niet eens genoeg is...

Jij zegt dat je een goed leven voor je konijnen wilt !

Hartstikke goed van je !

Geniet gewoon van de konijnen die je wel hebt. Knuffel ze, speel met ze, probeer het schuwe konijn wat tammer te krijgen en je zal zien dat het ook goed is om tevreden te zijn met wat je wel hebt !

en neem er niets meer bij...ga zeker niet zelf aan het koppelen slaan met een nieuw konijn..

Hier heb ik niets aan toe te voegen.

Jij zegt wat ik al een tijdje denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Claire, je blijft maar praten over het veranderen van je ram zn karakter. Ik denk dat je echt eens je best moet doen om de reacties van anderen te lezen, je vraagt constant dingen, daar wordt steeds weer antwoord op gegeven en je komt ook steeds weer met dezelfde vraag.

Je konijn wordt niet vals of gemeen na een castratie, hij kan er wél liever van worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gaat het altijd met haar.. Ze vraagt iets... Ze vraagt het nog 10 keer en neemt de raad die haar gegeven is uiteindelijk niet aan..

Ok, die castratie, als het niet mag, mag het niet.. Maar ook dat koppelen... Het is gewoon een slecht idee.. En aangezien ze het waarschijnlijk toch doet.. Omdat ze duidelijk per se nog een konijn erbij wil... Hoop ik echt van harte dat alles goed gaat.. En wens ik haar heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....ik ga toch maar reageren hoewel ik het eigenlijk niet wilde doen....ben zelf vrij nieuw hier op dit forum en volg de berichtjes die Claire post op dit forum ook. De constante vragen over konijnen is denk ik een vorm van aandacht trekken. Claire moet toch zo langzaam aan wel weten dat bijna alle info over haar onderwerpen gewoon terug te vinden is hier? De zoek functie zit er niet voor niks op. Het feit dat er vragen worden gesteld, die netjes een vakkundig worden beantwoord door iedereen, maar met deze antwoorden wordt niets gedaan, 0 komma 0. Antwoorden worden herhaald, vraag wordt herhaald. Zoals Petra al zei *zucht*.

Ik ben het 100% eens met alle antwoorden die hier zijn gegeven, je hebt al 6 konijnen! Hou het daarbij. En dat zou je moeder ook moeten zeggen. Ik geloof niets maar dan ook niets van het verhaal dat je moeder wel meer konijnen wilt maar geen koppelingen/castraties toestaat.....Dat is namelijk van de zotte in mijn ogen?! Hoe ga jij in godsnaam 7 konijnen bekostigen? Wat gebeurd er als je naar de DA moet? 7 konijnen moeten niet alleen een onderkomen hebben, ze moeten eten. En ik heb uitgerekend hoeveel mijn konijnen kosten per week, dat keer 7 vind ik een aanzienelijk bedrag voor iemand van 14 jaar (zo oud ben je toch). EN dan heb ik niet de kosten van dierenarts bezoeken meegerekend!

Mijn advies is: lees de info op dit forum VOOR je een vraag stelt. Is het antwoord niet duidelijk of geeft het geen antwoord op jou specifieke situatie, maak dan pas een post. Stel je vraag duidelijk op, geef alle info die nodig is zodat iedereen hier jou een duidelijk antwoord kan geven. En als er antwoorden komen....doe er dan wat mee!!! Want nu doe je dat namelijk niet!

Het feit dat je 14 jaar bent doet er niet toe in mijn ogen. Dat vind ik geen excuus. Als je de verantwoordelijkheid hebt over 6 konijnen (Samen met je zus) dan ben je ook verantwoordelijk voor de vragen die je stelt, en de antwoorden/kritieken die daar op komen zul je moeten aanvaarden en verantwoordelijk mee om moeten kunnen / leren gaan. Grow up!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Claire 14 is vind ik er juist wel toe doen. Op die leeftijd moet je deze dingen al kunnen begrijpen, en informatie op waarde kunnen schatten en wat mee doen. Om eerlijk te zijn vraag ik me af of Claire wel echt 14 is, ze gedraagt zich namelijk meer als iemand van een jaar of 6.

Ik krijg het gevoel dat Claire hier niet komt om informatie of advies. Ze heeft haar eigen ideeën over zaken, en daar wil ze bevestiging van. De antwoorden die hier worden gegeven komen niet overeen met haar eigen idee, dus stelt ze de vragen opnieuw in de hoop dat iemand haar een keer vertelt wat ze wíl horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Charlotte dat ook bedoelde, dat ze, of ze nou 14 of 24 of 34 is, oud genoeg is om de dingen die haar verteld worden te begrijpen en er wat mee te doen..

Ik twijfel ook wel over haar leeftijd, vooral om haar manier van praten ook.. Misschien ben ik bevooroordeeld, maar ik was al een stuk volwassener en mijn manier van praten was heel anders.. Maar dat kan ook per persoon liggen natuurlijk.

Ik hoop in ieder geval dat ze het goede doet met haar konijntjes en bij voorkeur gewoon helemaal niet weer een konijntje erbij neemt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben echt 14 ja. En ik weet dat ik wel iets meer moet weten. Maar ik vind het niet leuk dat jullie zo doen. Maar ik heb altijd heel erg goed voor mijn nijnen gezorgd enzo. En ik ga zoals ik al zei de ram misschien castreren. En ik moet het zelf betalen omdat mijn zus niet mee betaald. Ik doe het alleenomdat jullie zeggen dat het bter is. Als ik hier niet op was terecht komen was het al zeker nooit gebeurd. Gr. Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .