Ga naar inhoud

Stampen middenin de nacht

Nerwen

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijn dat nu al en tijdje buiten zit maar hij begint soms middenin de nacht te stampen. Ik zou echt niet weten waar hij steeds zo van schrikt of waar hij bang voor is. De ene keer stampt hij niet zo hard en maar kort maar bijvoorbeeld vannacht heeft hij heel hard en lang gestamt. Toen hebben we hem dus in de badkamer moeten zetten vanwege de buren. Overdag stampt hij nooit, alleen 's nachts (Altijd tussen 2 en 5)

Kan dit zijn omdat hij mischien alleen zit? Ik heb namelijk ook nog een koppeltje en die doen dit niet. Ik wil namelijk nog een vriendinnetje voor mijn konijn dat alleen zit maar als hij zo door blijft stampen mag dat dus niet van mijn moeder omdat ze bang is dat het andere konijn het dan ook gaat doen.

Kan iemand mij helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb precies! hetzelfde gehad, alleen mijn konijn zat in mijn kamer, daar zijn niet echt enge dingen behalve ikzelf :)

en ik slaap 's nachts altijd, dus dan ben ik al wat minder eng...

maargoed, ik heb het gestamp altijd gewoon genegeerd en na een tijdje hield hij er vanzelf mee op. Als je hem aandacht gaat geven als hij gaat stampen, dan denkt jou konijn van: als ik stamp krijg ik aandacht.

En dat is niet wat we willen toch?

kijk of je het geluid kan dempen met bijvoorbeeld een handdoek of een oude stoelkussen of iets dergelijks.

Mijn advies is in ieder geval: houd vol met negeren! ik weet hoe lastig het kan zijn.

suc6!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Negeren kan helaas niet want anders krijgen we klachten van de buren die er ook wakker van worden. We wonen hier net twee weken dus das geen handige start....

Ik ga wel wat oude handdoeken zoeken om erin te leggen zodat je het minder hoort.

Ik denk inderdaad dat het voor aandacht is want als er een kat in de tuin zou zitten zouden mijn andere konijnen ook stampen en dat doen ze niet. Ik ga maar eens met mijn moeder overleggen en hoop dat ik een vriendinnetje voor hem uit het asiel kan halen want de aandacht die hij nodig heeft kan ik hem niet geven met school enzo.

Heel erg bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh dit komt mij ook zo bekend voor....Diego onze franse hangoor doet het ook zo erg we weten ook nog niet precies waar het van komt maar we hebben wel een vermoeden, af en toe springt de verlichting aan in de tuin en volgens mij schrikt ie daar zo van.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .