Ga naar inhoud

Dominant gedrag Franse Hangoor?

mignon Puck

Aanbevolen berichten

Hallo,

wie o wie kan mij helpen????

Ik heb een Franse hangoor voedster van nu 1 jaar oud, en het is een geweldig prachtig beest!!! Maar.....

Ik zal bij het begin beginnen,das wel zo handig!

Ongeveer 1,5 maand geleden zat ze nog in een hok waarbij ze niet naar buiten kon, dit ivm de winter. Op een gegeven moment werd ze behoorlijk agressief, en dit uitte zich in je hand aanvallen als je haar voer gaf(dit deed ze bij mijn vriend), grommen, als mijn dochters bij het gaas stonden sprong ze met beide poten tegen het gaas aan! Maar wat wel vreemd was, is dat ik haar wel mocht aaien!

Nu heeft ze sinds twee weken weer alle ruimte en ze is ook weer veel liever! Wil steeds geaaid worden, komt naar je toe en gromt niet meer. Alleen nu vertoont ze weer ander gedrag!!!!

Als ik bij haar kom gaat ze met haar beide voorpoten tegen mij aan staan, en begint te krabbelen aan mijn broek! (en dat zijn poten hoor van een franse hangoor!!!) Ze drenteld eerst constant om mijn benen heen,en dan gaat ze dus tegen mij aan staan! Ik duw haar dan steeds weg, durf eigenlijk niet af te wachten wat nu haar bedoeling is!!! Ben bang dat ze me gaat bijten. Ze vindt het wel heel fijn om geaaid te worden,maar als ik stop met aaien maakt ze knorrende geluidjes, begin ik weer met aaien dan is ze stil! Vreemd konijn hoor!

Zal dit nu te maken hebben met dominant gedrag, of is er iets anders aan de hand?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!

Groetjes,ramona

ps: ze zit alleen in haar buitenverblijf,maar ze heeft wel "contact'met mijn andere 2 konijnen. Die staan vlakbij haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit om je heen cirkelen en tegen je aan staan en het knorrende geluidje heeft alles te maken met het uiten van seksuele gevoelens....

konijnen draaien om mekaar heen alvorens het paringsritueel begint....

je konijn ziet jou dus als een lust object....

is het een optie je franse dame? een vriend te geven?\

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was idd net aan het zoeken op het forum,en daar kwam ik eigenlijk net zo'n soort verhaal tegen! Er zou absoluut ruimte voor zijn om er een ram bij te zetten!

Ik heb een voedster gekocht met het idee dat het ons wel heel erg leuk leek om 1 nestje te krijgen, en om daar 1 jong van te houden. Maar dit zal wel geen goed idee zijn! Het is dus zeker de bedoeling geweest om er nog een franse hangoor bij te nemen!

Zou ik dan een jonge ram kunnen nemen, of is het beter om een oudere gecastreerde ram erbij te zetten?

Kan ze ook opgewonden raken van de konijnen die bij haar in de buurt staan? In het begin ontsnapte ze me dus steeds 's nachts,en ging ze constant naar die andere konijn. Daar ging ze snuffelen, en voor het hok keutelen/plassen. Ik weet nog steeds niet zeker of mijn andere konijn een ram of een voedster is. Kan me voorstellen dat als dat een ram is, en als de hormonen van mijn fransje behoorlijk opspelen, dat ze daar opgewonden van raakt?

Of zou het misschien toch een idee zijn om haar te steriliseren?

groetjes,ramona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is typich fh voedster gedrag ik heb ook zulke dames hier...........met hun grappen en grollen zelf mijn katten zijn onveilig ...................in sommige periodes.Een geholpen ram kan uitkomst bieden maar moet wel mannig genoeg zijn haar aan te kunnen.Hier is dat wel gelukt maar niet met een fransoos ram.....reden die kunnen nog wel eens sukkelig zin.En over hun heen laten lopen.

bunny-ranch-chanty-320-albums-de-teddy-s-picture109-willy-milou-waren-onafscheidelijk-lagen-huis-altijd-samen-milou-erg-eenzaam-toen-ie-weg-maar-de-nieuwe-widder-samson-geholpen-man-acepteerde-niet.jpg

hier boven willy en milou onafscheidelijk 2 handen op een buik.........

maar willy overled heel plotseling en een nieuwe widder geholpen bracht geen uitkomst .

dus of je kijkt in de opvang naar een geschikte geholpen ram.Die je voedster aan kan of geholpen fransoos.Waar van je weet dat het geen sul is.meschien ex dek ram.succes cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ander twee konijnen zitten samen... en dat zijn een ram en een voedster? ff ter verduidelijking hahaha....

een nest nemen met een fransoos als je geen fokker bent is absoluut af te raden.. een nest fransen komt heel wat bij kijken en vraagt onwijs veel verzorging en kennis.... maar tot die conclusie wasd je zelf ook al gekomen he dat dat geen goed plan is!!

\ik zou dus idd voor een gecastreerde ram gaan.

beter ga je voor een ietwat oudere ram. een jongen ram kun je sowieso pas aan de dame koppelen als ie vier maanden oud is.

je zou voor een gecastreerde ram uit de opvang kunnen gaan en die helpen je gelijk met koppelen..... je zou natuurlijk ook, zoals cindy al zegt, bij een fokker kunnen kijken voor een gepensioneerde heer!

succes! super dat je je inleest en alle opties open houd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dan inderdaad contact opnemen met de fokker waar ik mijn fransoos vandaan heb, dat lijkt me verstandig!

Het is verder een geweldig beest, en ik ben helemaal verliefd op dit ras! Maar dit gedrag wat ze nu vertoont is niet echt leuk,dus daar moet iets aan gedaan worden. Helemaal omdat ik nog 2 jonge kinderen heb. Mijn fransoos loopt nl op hun 'speel terrein', en zo kunnen ze niet spelen, want dan huppelt mijn fransoos behoorlijk irritant om hun beentjes heen! Ze doet het dus niet alleen bij mij, maar bij ons allemaal!

Mijn andere twee konijnen zitten wel apart,maar in een duo hok (twee hokken boven elkaar). Tja,ik heb ze gekocht als twee voedsters,maar ik heb over de oudste toch echt mijn twijfels!!!

Ik vind het trouwens erg leuk om informatie in te winnen, omdat ik het beste wil voor mijn konijn, maar omdat ik haar zo ook beter leer begrijpen/kennen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat de konijnen nog eens checken op geslacht!

als je een ram en een voedster hebt kun je de ram castreren en dan aan mekaar koppelen.... zijn het toch twee voedster kun je ze ook proberen aan mekaar te koppelen... al;s is de slagingskans daarvan iets minder maar is zeker het proberen waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Grappig om te lezen hoe jou FH doet bij de kinderen..Ik heb hier een Fh van ruim 3 mnd oud en die loopt als hij de kans kreeg ook hele dagen los achter het huis..Maar mijn dochters zijn er toch minder gecharmeerd van als hun zitten te stoepkrijten dat onze fh gewoon midden in de tekening gaat liggen.Hij is gewoon vreselijk lomp en heeft een beetje de *piep* aan alles op dit moment...Dus hebben we een mooie ren aan zn hok gebouwd,zodat als me meiden hem ff zat zijn dat hij achter slot en grendel kan...Dit alles wel onder luid protest na een tijdje als meneer geen aandacht krijgt...

Maar idd een gecastreerde frans aan je dame koppelen..Dat zou misschien haar gedrag doen weggaan of minderen..Ze ziet jullie waarschijnlijk nu als soortgenootje.Misschien heeft de fokker van je fh wel een ram zitten die al wat ouder is en kun je die laten castreren..Suc6

Yvet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .