Ga naar inhoud

Asha moet er aan geloven...


Evee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Spannend hoor! Ik vind het met voedsters nog enger dan met een ram...

Hoewel onze ram (maandag geholpen) ook niet ongeschonden de strijd uit is gekomen... maar onze voedster lag de volgende dag alweer aan het infuus.

Bij ons hebben ze haar baarmoeder ook laten zitten. Zouden ze er ook alleen uithalen als er iets mis mee was. De hormonen worden niet aangemaakt dus dan is het al goed, is mij verteld...

Succes hoor, hoop dat het goed met haar gaat als je haar vanavond ziet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is weer thuis. Ik heb de hele dag lopen stressen.

Ze hadden zoveel spoedgevallen dat ze pas om half 6 geholpen is. Ze mocht om kwart voor 8 naar huis, maar ze is nu echt nog heel suffig en slapjes. Vreselijk om haar zo te zien.

Wat ik wel weet is dat het een goede beslissing is geweest, asha's baarmoeder was erg opgezwollen en ontstoken, ze hebben dus ook alles verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een minpuntje: asha heeft dus niets van haar brokjes gekregen bij de dierenarts. Het zit nog precies zo in het zakje als ik het ingepakt had. Het zakje hooi is wel opengemaakt.

Maar eigenlijk heeft ze dus vanaf vanochtend 8 uur niets fatsoenlijks gegeten. Zou ik vannacht mijn wekker zetten om bij haar te kijken en haar eventueel te dwangvoeren? Ik denk er zelfs aan om zo maar op de bank te gaan slapen, zodat ik goed op haar kan letten.

Ik kan haar nu nog niet dwangvoeren, volgens mij stikt ze er in, ze is nog zo slapjes van de narcose.

Ze moet voorlopig ook 1x daags antibiotica en 1x daags pijnstillers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hadden ze daar dezelfde brokken ?

En ze heeft wel hooi gegeten...

Anyway..Het is achter de rug.

Zou haar wel goed in de gaten houden.

Ze is nog maar net geholpen..de controles die ze daar had gehad, moet jij nu doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh.. niet zo netjes dat ze ondanks de spoedgevallen haar geen voer hebben gegeven. Zou ze ook geen groenvoer hebben gehad denk je?

Pf ik hoop dat ze zich snel de oude voelt.. Je kunt naar mijn idee nooit te vroeg met dwangvoeren beginnen.. wat erin zit, zit erin..

Op de bank slapen hoeft naar mijn idee niet.. ze zal best aan dr rust toe zijn! Heb je ook wat lekkere groenten in huis (miss andere dan normaal)... dat ging er hier beter in dan brokjes.. :)

Succes!! Ik hoop dat ze snel opknapt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft in ieder geval wel hooi gegeten... dus iets heeft ze in ieder geval binnen....

als ze nu nog zo suf en slap is zou ik nog niet met dwangvoeren beginnen.... idd de kans op verslikken is dan groot....

ik zou haar gewoon alles ter beschikking klaar zetten... wat groen, biks en hooi....

en dan vannacht om een uur of twee eens een kijkje bij dr komen nemen....

heeft ze dan van dat alles nog niks aangeraakt zou ik wel gaan dwangvoeren....

je kan ook alvast een papje maken van SS in water... ik heb daar toen de science recovery doorheen gemengd en dat vond ie erg lekker....

movcht je het vannacht nodig hebben dan is het in ieder geval al afgekoeld en gebruiksklaar...

succes!! ik duim voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

groen ging er hier eerder in dan brokjes .................

en pas een uur of 4 na de narcose en niet veel.Dus morgen ochtend moet ze toch echt aan de gang.Jammer dat je niet zeker weet of ze gegeten heeft..............Je hebt dus geen primperite en siseral gehad voor de zekerheid om dat ze met deze operatie ook haar darmen op zij moesten leggen ivm met de verwijdering van de baarmoeder......water bak is wel aan te raden rekken voor de drink fles willen ze niet.

als mensen mijn advies vragen voor deze operatie adviseer ik altijd het op maandag of dinsdag te doen.[reden je zit weer met het weekend voor de boeg.Jij bent waarschijnlijk wel vrij maar welke dieren arts heeft dienst mocht je problemen hebben]

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft hope farms biks, science selective biks, kruidenhooi, gewoon hooi, groenvoer (5 soorten groentes), water (zowel in fles als in bakje) en hooithee tot haar beschikking.

Maar bij de dierenarts heeft ze geen brokken gekregen want ze kunnen niet raden welk soort het is (hebben ze ook niet gevraagd), ze hadden aan de telefoon juist gezegd dat ik eigen voer mee moest nemen en eigen hooi omdat konijnen niet goed tegen voedingsveranderingen kunnen. Dan geven ze haar neem ik aan toch niet iets anders? Groenvoer lijkt me ook niet echt. Maar goed, ik ga straks gewoon lekker slapen en zet morgen op tijd mijn wekker (moet toch werken morgen). Eventueel kan ik haar dan dus dwangvoeren als het nodig is, hoewel ze net wel wat interesse toonde in een radijs-blaadje, maar echt eten doet ze nog niet.

Overigens heb ik dus geen science recovery in huis omdat legar dat vergeten was mee te nemen... (zucht, mannen!). MAar ik heb wel science selective biks die ik kan mengen met water en babyvoeding.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is niet van haar plek geweest hoewel ze wel wat gewoeld heeft in de handdoeken waar ze op zit. Als ze gegeten heeft is het niet veel, ik ga haar zo verse groentes aanbieden en als ze die niet pakt toch maar wat dwangvoeren alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar niet meer gedwangvoerd :) Ik dacht net ik zet eerst verse groentes bij haar en lekker wat kruiden enzo uit de tuin, dan laat ik de SS trekken in water om dat te dwangvoeren straks. Ondertussen was ik dus de muizen, caafs en andere nijnen aan het verzorgen. Kom ik terug, zit asha toch te drinken uit haar waterbakje, ik hoorde het gewoon klotsen! Daarna begon ze lekker aan de verse kruiden die ik gegeven had, alsof er niets aan de hand was :)

Ik heb legar dus de opdracht gegeven elk uur vers groenvoer te geven en haar lekker te verleiden, maar ze heeft dus al wel zelf wat gegeten.

Het valt me nu eigenlijk pas op hoe ingevallen ze is :( Asha is altijd al een rank, slank konijntje geweest (beetje haasachtig) maar nu is er bijna niets van haar over!

Mevrouw heeft in het reismandje wat in de kooi staat de handdoeken zo naar voren geduwd dat ze met d'r buik op de koele ondergrond ligt, en een soort flink kussen heeft waar haar hoofdje op kan rusten :)

nou is het wachten op de eerste keuteltjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij legar wil ze niet uit de hand eten, hij heeft haar dus een paar keer gedwangvoerd met een ss-papje, en dat at ze dan lekker op. Net heb ik haar ook weer lekker wat verse kruiden gegeven, als je het voor haar neus houd eet ze het lekker op.

Ze heeft wel veel pijn volgens mij, net leek het even of ze verlamd was, zo gek zit/loopt ze. Straks is het weer tijd voor haar pijnstillers, dus dan zal het vast beter gaan.

Ik heb nog geen keuteltjes van haar gevonden.

Overigens mocht ik wel lekker eerder naar huis vandaag om voor Asha te zorgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na hoeveel tijd moeten er uiterlijk keutels en plasjes zijn? Want ik geloof niet dat dat bij de andere konijnen zo lang heeft geduurd. Ze eet wel ok nu, lekker frambozenblaadjes en snijselderij vooral. En ze heeft dwangvoer op en ook wel flink wat gedronken.

Ik denk dat ik anders maar eventjes de dierenarts opbel, ik maak me toch wat zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de dierenarts net gebeld (wel handig hoor zo een kliniek die 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar is). Maar volgens de dierenarts kan het nog wel even duren voor ze keutelt. Het is wel heel belangrijk dat ze gewoon blijft eten, en ook wat beweegt erbij dan moet het eigenlijk morgen wel weer op gang komen. Konijnen hebben een wat langzame spijsvertering, zeker als die even stil gelegen heeft door de narcose. Als ze maandag nog niet geplast of gekeuteld heeft moet ik wel langskomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfew, ik ben weer wat opgelucht. Mevrouw heeft geplast (nog in haar toiletbak ook, moet je toch bewonderen aan haar!) en er ligt 1 keuteltje!

Ze heeft ook de complete groenvoerschotel op (hondenvoerbak vol) en zat lekker alert in het hok toen ik beneden kwam! Een hele opluchting dat het weer wat beter lijkt te gaan!

Ik ben toch maar blij dat ik de beslissing genomen heb. Ik weet dat als ik het niet gedaan had Asha niet heel lang meer bij ons was geweest en als ze nou niet meer terug aan de groep gekoppeld kan weet ik dat het niet voor niets is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .