Ga naar inhoud

Hitsig uitgebroken konijn van 4 maanden (incl. foto's)


Dommel

Aanbevolen berichten

Onze Franse Hangoor van 4 maanden heeft ontzettend last van zn hormomnen (en wij ook.. haha).

Vanmorgen ging mn man om 5u naar zn werk en heeft ie per ongeluk het clipje niet op de kooi gedaan.. toen ik dus rond half 10 beneden kwam, lag meneer uitgeput tussen twee kooien en een ontzettende ravage in... :((

Gelukkig zaten de andere twee kooien wel goed dicht, want 1 voedster is nog niet geholpen (en de ram ook niet) en de gesteriliseerde voedster is niet zo bevriend met hem

Het is haar dan ook gelukt om hem door de tralies heen te bezeren. Tsja die lange flaporen van zo'n Franse Hangoor hangen nog weleens op plekken waar ze beter niet kunnen hangen...

Er zat dus bloed aan de muur, grond en zn oren.. ze heeft hem beet gehad maar gelukkig valt het mee.

Hij heeft haar ruif 1m verhuisd en ook haar drinkfles eraf gekregen (en dat ijzertje waarmee de drinkfles vastzat lag in haar voerbak.. hoe hebben ze het gedaan??!).

Ook heeft hij een plint van ruim een meter eraf getrokken en verhuisd, stukjes behang eraf getrokken, een kabeltje van de home cinema set te pakken gehad (niet helemaal door) en had hij de internetkabel doorgebeten... gelukkig kwam manlief net alweer thuis van het werk en hadden we nog zo'n kabel op voorraad (phew.. ).

Hier wat foto's van de ravage...

HPIM0151.jpg

HPIM0152.jpg

HPIM0153.jpg

HPIM0154.jpg

HPIM0155.jpg

Pff.. wat een eigenwijsjes he! :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei!! kan me voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent!! van de ravage en het feit dat je konijn dat allemaal gedaan had en zelf ook nog eens gewond was!

ik zou zeggen, laat je man alles weer maken/ opruimen, dan zal hij de volgende keer wel 3x kijken of alles goed dicht is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is raar beneden komen als je konijn niet in zn kooi zit! Pff.. raar beneden komen, maar gelukkig valt de schade aan zn oren mee.

Helaas was ik al klaar met opruimen toen mn man terug kwam uit zn werk :$ maar die is ook wel geschrokken hoor (er waren twee kabels doorgevreten dus hij was wel bang voor een geëlektrocuteerd konijn :blink:).

Gelukkig waren het 2 dunne kabels en niet van die dikke stroomkabels.. en eigenlijk is alles makkelijk te repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja inderdaad erg he! Kvraag me ook af hoe lang ie al losliep.. vanaf 5u meteen? Of pas eventjes?

Ook vraag ik me af hoe het kan dat ik er niet wakker van ben geworden (moet vast veel herrie hebben gemaakt) haha, ze zouden dus zo mn beestjes kunnen jatten en ik slaap rustig verder! :slap:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik dacht inderdaad ff van HUH what did I miss?

Haha, gelukkig valt de schade verder mee! Zn oor is OK.. dat was al een gespleten persoonlijkheid... nu misschien een beetje geperforeerd maar denk dat dat wel dicht groeit.

Hij had trouwens ook een deur en de vloer helemaal onder gesproeid... was ik vergeten in mn verhaaltje (vandaar ook het hitsige in de titel haha).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een poeppie! Met eisen! Daar heb je heel wat mee beleefd haha. Echt geweldig.

Nooit verwacht dat ik (hondenmens) zo'n konijnenliefhebber was... ik smelt gewoon als ik naar ze kijk (trek ook een lipje, waar mn man me steeds op betrapt.. zelf heb ik het niet eens door :bounce:).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een doordachte keuze! haha.. wij werden gewoon verliefd.. :wub: belde een fokker en het weekend erna was hij er haha.

Wonen in een maissonnette maar feitelijk hetzelfde als een flat dus (geen tuin in ieder geval). Hij rent af en toe wel op het balkon en hij lijkt niets te kort te komen.. maar t ligt er wel n beetje aan hoeveel ruimte je in huis hebt (hij heeft n behoorlijke kooi + ren/loslooptijd nodig haha).

Kben benieuwd hoeveel onze nog zal groeien... hij is van begin januari.

Onze andere 2 konijnen, 2 voedsters, komen trouwens ook uit de dierenwinkel (ja ik schaam me diep...).

Bij de eerste werd ik gewoon verliefd op haar kleur (wildkleur) en zachtaardige, tamme karakter (was goed behandeld in die winkel en al super tam toen we haar kochten).. en de andere voedster was n verrassing van mn man.. ook uit de dierenwinkel (of eigenlijk nog erger: Tuinland).

Ze hebben nu in ieder geval een goed leven toch :). Heb jij 1 nijntje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat was fijn wakker worden voor jou, of niet!! Wat kunnen het soms etterbakjes zijn he. Mijn meubels etc. zijn ook niet meer wat het geweest is, ook hier gaat alles eraan:blink: Nou moet ik zeggen dat de honden daar ook wel een bijdrage aan hebben geleverd en onze poes helemaal:(( terror-kat! Maarjah als ze je dan aankijken heb je ze natuurlijk alweer alles vergeven:baby: ondertussen maak ik me er ook neit meer zo heel druk om, mijn ooit zo mooie huisje is toch al naar de maan, en de dieren zijn toch veel leuker en belangrijker:) Ik hoop dat die dondersteen van jou zich nou een beetje gedeisd houdt:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost je, je bent niet de enige. Ik word zo onderhand helemaal gek van de konijnen hier. Blijkbaar heeft de deur van de konijnenkamer zn beste tijd gehad, en sluit ie niet goed meer. Opzich niet erg maar ik heb twee hokken op de grond gemaakt en daar zit dus geen "deksel op" en ze springen erover heen.. Elke ochtend en overdag trouwens ook lopen er hier konijnen los. En dan kijken ze je aan.. hopeloos en heel vermoeiend. Hoop zo dat ik dit weekend de hokken klaar heb! Dan kunnen die donderstenen naar buiten, de ergste 3-4 in ieder geval.. :|

aangepast door Wolletje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .