Ga naar inhoud

plakpoep


boeffiemeis

Aanbevolen berichten

Wat krijgt je Konijnjte te eten???

Een konijn moet ongeveer 20 -30 gr biks (liever geen gemengd voer) per kilo lichamsgewicht per dag verdeeld over twe porsies per dag. Dat houd in bij een jong konijn ga je uit van het uiteindelijke gewicht en geef je het dubbele vanwege de groei.

Onbeperkt hooi waar ook veel van gegeten moet worden Eet je konijn niet goed hooi, minder dan eerst een beetje in brokjes.

En ze mogen indien gewent groen voer en geen plakpoep meer hebben. Niet gewent, dan langzaam opbouwen. eerst 1 soort ter grote van een suikerklontje en dan elke dag verdubelen als het goed gaat. Hier op de site heb je ook een lijst saan met alle soorten groen voer en dergelijke die konijnen wel en niet morgenhebben.

GEEN konijnen snoepjes en dergelijke uit de dieren winkel, is vel te veel suiker en dergelijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koosje krijgt alleen biks en af en toe een appeltje dat gemengde voer vindt hij helemaal niets dat raak hij niet aan en gooit demonstratief de voer bak om.

We hebben hem vanavond even met zijn kontje in de badedas gehouden en nog verder schoon gemaakt nu is alles er weer vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruidenhooi is absoluut een goede tip hoor. De onze zijn er dol op! Je moet idd een goed evenwicht vinden ivm de biks. Onze konijntjes hadden ook regelmatig last van blindedarmkeutels (trosjes plakkende poep). Een paar weken geleden ben ik dan overgeschakeld op een ander soort biks (cuni complete van Versele-Laga) en daarna heb ik dat nooit meer zien liggen in hun kooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruidenhooi is absoluut een goede tip hoor. De onze zijn er dol op!

Kan het zijn dat bepaalde kruidenhooien meer in de smaak vallen dan anderen? Want mijn Plumeau heb ik nu drie weken.. en die had binnen een week een zak kruidenhooi met kamille op.. en nu doet ze al twee weken over een zak met munt.. :( Of kan dit ook ergens anders aan liggen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hem vanavond even met zijn kontje in de badedas gehouden en nog verder schoon gemaakt nu is alles er weer vanaf.

Ennuh.. misschien een hele domme vraag.. maareh.. was jij je konijn echt in de badedas?! :snorkle:

Misschien dat iemand anders hier het antwoord op weet.. maar kan dit ook niet een extra bijdrage zijn aan de plakpoep? Wantuh.. ik was mijn nijntjes altijd met een speciale knaagdierenshampoo op plantaardige/kruiden basis.. ik had namelijk gehoord dat het helemaal niet goed is als je nijn menselijke douchegel binnenkrijgt door zichzelf bijvoorbeeld schoon te likken..... :blink: Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat bepaalde kruidenhooien meer in de smaak vallen dan anderen? Want mijn Plumeau heb ik nu drie weken.. en die had binnen een week een zak kruidenhooi met kamille op.. en nu doet ze al twee weken over een zak met munt.. :( Of kan dit ook ergens anders aan liggen??

Ja, absoluut! Ik heb al 3 soorten hooi geprobeerd omdat ik ze wat afwisseling wou geven, maar de kruidenhooi met wortelstukjes vinden ze absoluut het lekkerste! Dat merk je heel goed! Die vind ik trouwens ook het groenste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ennuh.. misschien een hele domme vraag.. maareh.. was jij je konijn echt in de badedas?! :snorkle:

Misschien dat iemand anders hier het antwoord op weet.. maar kan dit ook niet een extra bijdrage zijn aan de plakpoep? Wantuh.. ik was mijn nijntjes altijd met een speciale knaagdierenshampoo op plantaardige/kruiden basis.. ik had namelijk gehoord dat het helemaal niet goed is als je nijn menselijke douchegel binnenkrijgt door zichzelf bijvoorbeeld schoon te likken..... :blink: Klopt dit?

een konijn dat geen vieze kont of andere aandoening heeft hoef absoluut niet gewassen te worden met een of ander goedje.....

konijnen wassen zichzelf!

als een konijn plakpoep heeft wat in zijn vachtje blijft plakken kun je dit ook met gewoon water doen.

badedas(dan wel de pure) is op zich niet gek, aangezien wonden bij konijnen hier ook wel eens mee behandeld worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

badedas(dan wel de pure) is op zich niet gek, aangezien wonden bij konijnen hier ook wel eens mee behandeld worden

Joh! :blink: Weten we dat ook weer... :smart:

Maareh.. "dan wel de pure" daar bedoel je mee.. dat er verder niets op staat van met mentol of whatever?! (geen idee in wat voor geuren/kleuren e.d. dat spul te verkrijgen is...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt badedas is vele soorten en maten en geuren.

degen die je moet hebben is de donkergroene fles en heet badedas classic.....dat is een iets kleiner fles!

maar nogmaals... een konijn hoef je in principe, dus mits geen medische noodzaak, niet te wassen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nogmaals... een konijn hoef je in principe, dus mits geen medische noodzaak, niet te wassen!

Dat snap ik.. om even de onduidelijkheid uit de wereld te helpen.. (ja srry.. mijn fout!) met dat ik zei dat ik mijn nijnen altijd was met.. blablabla..

Daar bedoelde ik niet mee dat ze zich zelf nooit hoeven te wassen... en dat ik ze altijd was.. maar ALS ik was.. deed ik dat altijd met een speciaal goedje voor knaagdieren op plantaardige/kruidige basis..

Hoop dat je het nog snapt?! Mijn tweede nijn (die overigens wel het oudst is geworden) was op het laatst zo zwak dat ze niet meer met haar achterpootjes kon lopen.. haar kontje moest ik dus elke dag wassen.. en altijd met dat spul dus..

Kan wel eens navragen wat het was als je dat wil?

En mijn broertjes nijn had ook ooit eens plakpoep.. en dat heb ik toen ook daarmee schoon gemaakt.. (althans.. wat er nog van over was..)

Anders was ik m'n nijnen nooit.. ja.. ik borstel elke dag.. das ook een vorm van uiterlijke verzorging! :tease:

Maareh.. wel dank voor je goede uitleg! Mocht ik dus ooit weer in zo'n situatie komen.. dan kan badedas dus ook.. classic! :smart:

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .