Ga naar inhoud

Wat Was, Was


ZaZa

Aanbevolen berichten

verdorie...vechtpartijen tussen de konijnen, bij een poging ze terug te zetten en Zus weer bij Kobus...en toen wérd er gevochten ! en zus beet keihard in mijn voet...

zal vanavond wel ff schrijven hoe en wat...nu eerst koffie, ik baal en wil misschien te veel, te snel...en ik heb medelijden met Zus..en met Kobus, die wel wil, maar niet mag van Zus..

En zus beet zich nog helemaal vast in Bink ook, die weg probeerde te rennen met een zus die zich vast had gebeten in zijn zij....

grrrrrrr toestand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen stonden dus nog Zus en Bink, vanwege hun operatie..

Buiten: Kobus, het hokgenootje van Zus en Swiffer, ons binnenkonijn.

plan: Zus weer bij Kobus, Bink in zijn eigen hok en Swiffer kan dan weer naar binnen.

Aangezien Zus heel rustig was alle dagen leek het mij ook een goed moment om Kobus, Zus en Bink even los te laten (voor het eerst alle 3 tegelijk) in het weidje.

Ik kon ondertussen de hokken even gereed maken en de boel in de gaten houden..

Dat ging goed, in eerste instantie...

*Zus tolereerde Bink (maar bemoeide zich niet met Bink, al was ze wel in zijn buurt)

*Kobus tolereerde Bink en die waren nieuwsgierig naar elkaar ('t zijn allebei zulke goedzakken)

Achteraf denk ik wel: Zus negeerde Kobus een beetje..

Kobus schrok van Zus, volgens mij om niets of om iets wat ik niet opmerkte (ik vermoed het aloude liedje: kobus die teveel aandacht schonk aan Bink, en andersom, en Zus die jaloers is en tussen Kobus en Bink wilde springen)...En ineens vloog de vlam in de pan.....

Zus vloog Bink aan en begon te knokken, daarna vloog ze Kobus aan (of misschien andersom; eerst vloog ze Kobus aan en daarna Bink)

Zus beet zich echt achterste voren vast in Bink zijn zij, Bink probeerde weg te rennen met Zus aan hem vast...

Plukken haar over en weer en bovenal vooral Zus die iedereen aanvloog (mij dus ook)

Het lukte ons om ze even te scheiden maar zodra we even niet oplette vloog Zus op Bink of Kobus af om zich vervolgens vast te bijten.

Wat opviel was overigens dat Bink en Kobus niet samen vochten !

Toen we Bink uiteindelijk in zijn eigen hok hadden gezet..en Kobus zelf vast hadden..zat Zus heel zielig ineengedoken in een hoekje van het weidje..

Na een poosje hebben we Kobus nog even bij Zus in het weidje gezet (die 2 zaten namelijk al een half jaar bij elkaar in een hok) Maar zodra Kobus bij zus in de buurt kwam vloog Zus haar al aan...WEER knokken !

Echt rollen over de grond dus en achter elkaar aan rennen om maar weer te kunnen pakken.

Ook Kobus deed hieraan mee hoor, zij kwam ook steeds op zus af, maar het was vooral Zus die echt enorm agressief reageerde...

Ik had gisteravond gewoon hoofdpijn van het feit dat ik het zo vervelend vond dat ze zo agressief reageerde en van het denken wat ik anders moet/kan doen en hoe dit nog goed gaat komen..vond het zo zielig voor alledrie....

Bink en Kobus die totaal geen kwaad zien in elkaar.

Zus die maar niet snapt dat je beter vriendjes kan zijn dan vijanden(in mijn mensenogen dan)

Wie het weet, mag het zeggen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff wat is het toch lastig he, het koppelen van konijnen.

Het is dus duidelijk dat Zus nog steeds dominant is en niet goed de andere nijnen accepteert. De castratie is nog maar net geweest, dus het kan zijn dat haar gedrag binnen een paar weken nog zal veranderen, en dat ze rustiger zal worden.

Als dat niet zo is zal het moeilijk koppelen zijn. Ik kan je niet veel advies geven, want ik kreeg mijn 2 voedsters ook niet meer samen. Ik weet alleen hoe het niet moet ;)

Ik hoop dat ze nog zal veranderen in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies; dat gevoel dat je wel weet hoe het niet moet....heel vervelend.

Mijn man heeft inmiddels gewoon een hekel aan zus gekregen, vanwege dat gedrag..Ik blijf haar zielig vinden en zoeken naar een verklaring 'waarom'

Maar ik ga toch twijfelen óf die verklaring er überhaupt wel is..

Ik vind het niet leukkkkkkkkkkk :wall:

maar ja, wie ben 'ik'; een mens die zich ongevraagt in een konijnenwereld opdringt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja soms mogen mensen elkaar ook niet, en je zou toch maar samen met iemand in een kamertje van 3 bij 3 meter worden gestopt met iemand die je niet uit kunt staan..... Zo is het bij konijnen denk ik ook zo. Maar ja, als je nou eenmaal een aantal konijnen hebt is het natuurlijk het mooist als ze elkaar allemaal mogen. Maar helaas is dat niet altijd het geval. Gelukkig gaan bruintje en zwartje (2 rammen) bij ons prima samen, want als dat ook al niet ging zouden wij hier helemaal met veel hokken enz komen te zitten.

Daarom laat ik vanaf nu alle nijnen wel hun eigen maatjes uitzoeken bij de opvang, dan heb ik al die problemen niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij waren vandaag bij de dierenarts voor hun prikken, vandaar...

Bink kreeg hem trouwens niet..

Zijn operatiewond is wat open gegaan doordat hij de hechting eruit heeft getrokken..Nu is deze wat ontstoken en daar hebben we antibioticazalf voor gekregen omdat hij ook een beetje verhoging had..het arme beest...

Met een prik moesten we maar even wachten...

Verder heeft hij smakelijk gelachen om onze verhalen over de agressieve Zus..Hij haalde zelfs zijn collega/vrouw erbij om het te vertellen..

Afijn, ook zij vermoeden dat het in ieder geval nog wel even tijd mag hebben.....en hij gunt ons enorm een konijn wiens gedrag beter wordt, omdat we ons zo inzetten voor onze konijnen (slijmerd, denk ik dan...daar scoort ie natuurlijk mee met zulke opmerkingen haha)

Afijn, het consult voor Bink kostte ons alleen de zalf á 4 euro...

klasse, wij blijven wel komen hoor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is aardig, dat het zo goedkoop was :)

Doet mijn dierenarts ook regelmatig, voor medicijnen en behandelingen (entingen enz) moet je betalen, maar voor controles (dus het terugkomen) hoef ik echt nooit te betalen. Zo ben ik afgelopen 3 weken elke week met Vlekje geweest en alleen de eerste keer (toen was ik ook met Binky) heb ik kleindierentarief en zalf moeten betalen, de laatste 2 keren waren gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaa da's ook een stukje klantenbinding natuurlijk.

Bij onze vorige dierenarts was dat wel hoor..weekendtarief ook op zaterdag natuurlijk.

Deze heeft zaterdag gewoon spreekuur en normaal tarief en ze(tis een echtpaar) hebben altijd dienst, vind ik ook wel prettig...en de prikken zijn wat goedkoper omdat ze speciale konijnenprikmiddagen hebben..maar dat hebben meerdere dierenartsen, onze vorige overigens niet

Een dierenarts moet ook goed aanvoelen (eh....geestelijk dan natuurlijk :smart:)

Deze doet dat, dus we blijven...(zie je wel,toch door zijn opmerking) :thumbsup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De operatiewond van Bink baarde ons wat zorgen..

Afgelopen woensdag kreeg hij zijn prikken niet omdat de wond niet goed genas...BALEN !

Het was wat ontstoken, hij heeft kennelijk te vroeg zijn eigen hechting eruit getrokken met deze gevolgen.

Samen met de lichte verhoging die de dierenarts constateerde besloot deze laatste tot een antibioticazalf...

2 tot 3 keer per dag ondergaat Bink nu de genante vertoning om zijn tot al verminkte geslachtsdelen aan mij te laten zien, waarna ik zijn snee (wie had kunnen denken dat Bink nog eens een sneetje zou hebben) insmeer..

De arme schat laat het allemaal maar lijdzaam toe.....

Het moest snel beter gaan anders zou ze een kuur krijgen...

Gister zijn we toch nog maar even langs gegaan..(bellen en we konden meteen komen)

We hadden zaterdag al telefonisch contact gehad, maar aangezien Bink geen verhoging had hebben we het beleid van de antibioticazalf nog maar even voortgezet.

Gister toch nog maar even heen dus.

Marten, de dierenarts, heeft de wond behandelt, de korst erafgehaald, Bink uitgebreid onderzoch en gewogen..

Temperatuur was goed, de wond is geen abces aan het vormen, maar gezien onze intensieve zalving had hij wel iets meer verbetering verwacht...

Na een uur, we kunnen het nogal vinden met elkaar dus zaten een tijd na te kletsen tot we ineens een uur verder waren, na een uur dus stonden we buiten met nieuwe zalf én een antibioticakuur..

Eind van de week gaan we weer even buurten bij hem om Bink te laten zien.....

En Bink ? Die laat alles rustig over hem heenkomen...of hij nu op zijn rug moet liggen of een thermometer in zijn ... krijgt. Het maakt hem allemaal niets uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bink was al rustig en superlief en is dat nog...We hadden hem natuurlijk net een week toen hij onder het mes ging en daarvoor zat hij apart van de anderen, kan je ook al niet echt van zeggen hoe hij was...

Zus.....eh........tja........

Die zit nog steeds apart ...enne als ex-kamergenote Kobus los loop en bij Zus haar gaas komt...dan riskeert Kobus een knauw..

Wel is ze toegankelijker als we in haar hok komen...Dat is al een hele vooruitgang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad al iets voor Zus zeg! Ik denk niet dat haar karakter helemaal zal veranderen ook hoor, ik hoop wel voor je dat ze iets verdraagzamer en socialer zal worden. Maar zo lang geleden is de castratie nog niet dus er is nog hoop.... :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .