Ga naar inhoud

gedrag


Jeanet

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

Ik ben net nieuw op dit forum, ik heet Jeanet

en en we hebben 3 katten en sinds

zaterdag hebben we een jong konijntje van 5 weken jong,

dit is voor ons de eerste keer dat we

een konijntje hebben, ik zit nog met veel vragen

en hoop dat ik hier op de goede plek ben :bunny1:

ik had het beestje gistermiddag op de arm

en toen ging ze krabben , een soort van graven , wat houd dit in ??

groetjes van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

5 weken oud pas!?!?! jeetje mina das echt nog héél erg jong!

dat krabben is een vorm van graven! veel konijnen vinden dit geweldig om te doen.

konijn leven in het wild in burchten en graven gangen en holen en dan is graven dus een must.

mijn eigen konijnen graven ook graag! al ben ik er ook van overtuigd dat dit ook een vorm van spelen is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje menen jullie dat!!

ik heb het bij de dierenzaak weg , moest zaterdag kattenbrokken kopen

en viel gelijk als een blok voor het beestje, ik vroeg de man hoe oud ze waren hij zei 5 weken, ik vroeg hem mogen ze dan al weg, ja zegt de man geen probleem , jeetje ik schrik hier erg van

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen mogen pas bij hun moeder weg als ze acht weken oud zijn.

nu is het ook wel zo dat dierenwinkels wel eens de leeftijd jonger maken als verkooptruc....

hoe jonger, hoe kleiner, hoe beter t verkoopt.

weeg je konijn eens en plaatst eens een foto van dr!

als ze werkelijk pas vijf weken oud is zul je dr heel goed in de gaten moeten gaan houden.

maar met een gewicht en een foto kunnen welal wat meer zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ben ik blij dat ik me hier geregistreert heb zeg, wij zijn helemaal

onervaren met konijntjes , maar schrik hier erg van zeg,

het is nooit mijn bedoeling dan geweest want als dit zo is dan

roep ik de man ter verantwoording, ben nu best wel een beetje boos nu,

want het is niet goed een dier te vroeg bij de mama we te halen ,

dat is met katten niet goed en met andere dieren ook niet ..

ik ga hem nu bellen, want dit kan natuurlijk niet , heb alles nieuw bij hem gekocht

grote kooi, voer hooi alles wat het nijntje nodig heeft, maar hier schrik ik erg van

hij was ook niet goedkoop met de konijntjes moet ik zeggen, 27,50 met een bon voor

gratis inenten de eerste keer, heb voor morgenavond al een afspraak gemaakt, jeetje

ben erg beduusd ervan, want dat wist ik niet , de man zei dat de mama er net bij weg was, maar ga hem nu bellen , hou jullie op de hoogte ..

zal haar es gaan wegen , kom zo weer terug

liefs van mij en bedankt voor jullie reactie s

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh oh...enten met 5 weken is helemaal uitgesloten!!! Om konijnen te laten enten moeten ze sowieso in optimale gezondheid zijn. Jonge konijntjes worden beter pas met 3 maanden geënt. Zeker niet met 5 weken...dat kan hun dood betekenen...

Als je alles daar gekocht hebt...wedden dat hij je een hoop rommel verkocht heeft die zelfs slecht is voor je konijn...?

Bv:

-Knaagsteen: krijgen ze blaasstenen van en hun tanden slijten daar helemaal niet van af

-konijnensnoepjes? dikmakers en vreselijk ongezond

-waarschijnlijk gemengd voer ipv biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd wat caroline al zegt! dit konijtje mag absoluut niet geent worden nu!

konijnen mogen pasd vanaftwaalf weken oud geeent worden.

daarbij is naast de leeftijd nog veel belangrijker hoe de algehele gezondheid van t konijntje is en hoe zijn gewicht is!

weeg m eens voor ons!

succes jeanette!7

super dat je voor je konijntje op zoek bent gegaamn naar de juiste info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

heb net gebelt , maar de dierenzaak is gesloten

heb de dierenarts net gebelt, ze bellen mij vanmiddag terug

heb haar net gewogen, op de grote weegschaal weegt ze 0.3kg

en op de keukenweegschaal geeft het 350 gram aan

liefs

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er beduusd van kan wel janken nu,

ik voel me goed bedrogen , maar hij hoort hier meer van want dit pik ik niet, en dat terwijl ik eerlijk tegen de man had gezegt dat ik er geen verstand van heb , ik vind dit zoooooooo gemeen, dat kan je niet maken tegenover het diertje

xxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gezond konijn moet 500 gram wegen op 6 weken!!!

dus jouw konijn is simpel weg uit een groot nest en loopt achter zo bij moeders weg gerukt!!! Jij kan dat niet weten helaas zo op deze manier gaan er veel konijntjes dood.

Ik weet het ras niet maar zou er iets van dwerg in zitten zijn ze ook nog eens

gevoellig voor de eerste enting en bij dwerg konijnen word enten pas aangeraden met 4 maanden staat ook in de bijsluiter da.

Dan is je konijn bijna 1 kilo namelijk zo zie je het verschil.

Daar naast moet je konijn in goede gezondheid zijn voor de enting.

Ivm de ent reactie die ook dodelijk kan zijn.

Dus als ik je een tip mag geven zorg dat ie goed eet weeg hem haar regelmatig .

Zodat je ziet dat ie groeid.succes cindy

Daar naast heb ik nu voor dieren winkels die het wel goed willen met de nijntjes nieuw info gemaakt waar hun op kunnen letten.Dat word door bb leden in nederland erspreid onder de winkels.

Nu er veel vraag is naar konijnen zullen ze steeds jonger weer aangeboden worden.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje dus met 5 weken en 300 gram wegen is ze dus te licht , als ik het goed concludeer

jeetje wat gemeen allemaal en dat terwijl ik daar geregelt kom om kattevoer te halen..

hij heeft mij een zak Garvo alfamix verkocht, en zo n wit blokje voor te knagen daar zit geel groen en oranje spul op, jeetje..ik ben nu wel ongerust, ik heb haar nu op de borst liggen die kleine krummel, ze is zo lief ook, ben helemaal dol met haar..

maar vind dit niet kunnen hoor, waar moet ik verder nog op letten dan??

ze heeft gisteren een stukje banaan gehad is dat wel goed`

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

de knaagblok kun je best zo snle mogelijk in de container kiepen en er nooit meer naar kijken!

die knaagstenen bevatten een te veel aan mineralen en kunnen enorm schadelijk zijn voor konijnen.

ze kunnen er ernstige nier en blaasproblemen van krijgen.

wat betreft het voer; geef je konijn enkel een biks korrel. biks zijn van die bruine lamngwerpige staafjes.

dit voer bevat alles wat je konijn nodig heeft.

gemengd voer bevordert selectief eten doordat je konijn eruit zal gaan vissen wat ze lekker vind.

ga bij konijnen nooit in één keer over op een ander voer. de damrne van konijnen zijn onwijs gevoelig.

meng het nieuwe voer door het oude voer en ga zo geleidelijk over.

naast biks moet je konijn onbeperkt hooi tot zijn beschikking hebben! hooi is het belangrijkste onderdeel van het konijnen dieet!

normaliter word er uit gegaan van 25 tot 30 gram biks per kilogram lichaamsgewicht, uitgaande van het volwassen gewicht dat je konijn word.

maar aangezien dit konijntje dus veel te licht is voor zijn leeftijd kan cindy je denk ik het beste even helpen met de hoeveelheid voer en wat e haar evt extra zou kunnen geven.

wat betreft de banaan.

konijnen mogen idd groenvoer hebben. máár bouw dit altijd heel voorzichtig en langzaam aan op.

fruit en wortels zijn dikmakers en bevatten onwijs veel suikers waardoor konijnen sneller last krijgen van diarree! pas dus op met de banaan.

begin liever met een soort veilige groente, zoals bijvoorbeeld andijvi of witlof of ruccola.

kruiden vinden konijnen ook super lekker!

maar in jouw geval... meet een te jong en te licht nijntje... zou ik nog even wachten met hetstarten van groenvoer.

ze heeft deze week al; stress gehad van de verhuizing.. bij moeders weg etc.....

het gevaar van aan de diareee raken ervan is voor een te licht beestje te gevaarlijk!

als ze nu een week of twee bij je is... en alles gaat goed kun je lekker rustig aan beginnen met het geven van groen!

succes

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste nu bix staafjes hope farms halen in die dieren winkel zeg maar.Ze mag onbeperkt voer eten.Dus geef haar gewoon een bakje en desnoods weeg je dat dat je weet dat ze wel eet is ie leeg vul je hem weer aan.Ze mag zeker 50 gram per dag eten maar of ze dat red?petreselie en ruccola is lekker zacht goen dat kan ze een beetje hebben en of een blaadje wit lof en hooi natuurlijk.

isabella is een kleur zegt verder niks.

meschien even een foto plaatsen kunnen we meer zeggen.Drinken ze zal vermoed ik niet meer dan 1/ 4 van drink fles drinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je wel voor je informatie

ik heb die knaagsteen eruit gegooit en ligt in de container

maak me wel zorgen om het diertje, ik stap straks in de auto en ga wel eff bij dierenarts langs want wil niet dat het beestje het niet gaat redden natuurlijk, daarvoor heb ik het niet gekocht, ze krabt ontzettend veel net of ze wil graven

de nageltjes zijn ook erg scherp moet ik zeggen , tis toch niet te geloven dat dit gebeurt bij dierenzaken , ben er erg beduusd van ..

Vind het ook zo gemeen omdat ik er geen verstand van heb, is het oppakken enzo wel goed dan??

xxxxxxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .