Ga naar inhoud

Beesje en Nina

Breeuw

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Ik ben al een ruimte tijd bezig om een maatje te vinden voor mijn konijn(gecastreerd) genaamd Beesje hij is 3 jaar en een dwergkonijn.

Sinds kort heb ik een lief vrouwtje (Nina) van 4 maanden en ze is een hangoor.

Ze hebben al kennis gemaakt in een ruimte die ze niet kennen. Beesje is heel erg dominant en reed veel. Na een tijdje zakte dit wel weg maar zodra Nina gaat lopen gaat Beesje weer meteen heel dominant doen.

Zoals rijden, soms bijten, af en toe grommen. Nina vind beesje maar vervelend. Ookal doet ze hem niks.

Toch wassen ze zich in de buurt van elkaar. En laatst lagen ze wat onwennig tegen elkaar aan maar merkte dat Beesje het lekker vond. Nina wat minder.

Dus na een paar keer dat het wel goed ging, dacht ik dus Nina voorzichtig bij beesje in het hok te zetten. Ze werd heel gestressed en Beesje werd nog dominanter, ze mocht niet meer bewegen en niet meer eten en zodra ze nieuwsgierig was en naar beesje wou, beet hij haar.

Dat was toch wat te snel. Nu heb ik het idee dat Nina Beesje al helemaal niet aardig meer vind en dat ik van voor af aan kan beginnen.:$

Maar het gaat nogal op en af met de koppeling. Dan lijken ze het goed te hebben en dan is het mis. Is dit normaal?

Hebben jullie nog meer tips behalve dat wat hier op het forum staat?

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak het hele hok goed schoon, zodat de geur van Beesje er niet meer in zit. Het is logisch dat hij dominant is in zijn eigen hok, hij kent het door en door.

Als het hok goed schoon is, zet dan eerst Nina in dat hok. Laat haar eventjes snuffelen en kijken wat er allemaal te vinden is. Dan zet je Beesje erbij. Laat ze samen zolang het gaat. Wat rijden, eens een beet, dat geeft allemaal niet. Controleer regelmatig even goed op wonden, maar het kan soms eventjes wat fel er aan toe gaan bij een koppeling. Daar moeten ze gewoon eventjes doorheen wil het daarna wel goed gaan samen. Volhouden en niet al te snel ingrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker normaal voor een moeilijke koppeling.

Wij hebben een koppeling gehad waar dit zelfde soort gedrag 3 dagen duurde voordat het over was.

Wat bij ons goed heeft gewerkt is het nieuwe konijn een paar maanden in het zelfde hok afgeschermd of in een hok ernaast te plaatsen (bij ons was het een hok in dezelfde ren als waar de andere twee konijnen zaten) zodat ze goed contact hebben samen. En dan na verloop van tijd onder toezicht af en toe de deurtjes eruit en ze dus samen te houden.

Lees dit artikel maar eens goed door:

Koppelen van konijnen

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor de reactie,

Momenteel heb ik ze bij elkaar in het toilet. En het gaat goed, ookal zie ik nu dat Nina ook heel dominant doet. Ze laat Beesje niet met rust en rent er als een gek om heen, en af en toe geeft beesje een snauw. Dan zitten ze weer bij elkaar, en snuffelen aan elkaar en lijkt het liefde te zijn en dan slaat de humeur van beide weer om....

Maar het is wel leuk om te zien wat ze allemaal uit de kast halen om elkaar de baas te zijn. Ik zie dat ze qua dominantie aan elkaar gewaagt zijn, dus ik vraag me af wie er de leider gaat worden als één van beide dit toestaat tenminste.

Ik zal je tip volgen Evee en als dit nog niet werkt ga ik over op de tip van Legar.

Nog maals.

Bedankt,

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hey hey,

Bedankt voor de reacties. Vanwege de drukte had ik nog niet kunnen reageren.

Ik heb beesje en Nina bij elkaar gezet als 4 mnd en Beesje 3 jaar.

En....ze zitten nu al 2 weken bij elkaar. Zonder elkaar af te maken gelukkig. Ik merk alleen wel spanning.

Ze accepteren elkaar wel, alleen zijn niet elkaar maatjes. Ze liggen niet lief tegen elkaar aan ofzo. Als de ene boven in het hok is, is de ander beneden. Ze hebben duidelijk hun ruimte nodig.

Ik had al een doos in het hok gezet zodat één van beide zich daar in kon terug trekken. Maar helaas heeft die doos het moeten ontgelden haha. Dus ga iets anders verzinnnen wat steviger is. Verder is er nog een ruimte waar ze zich in terug kunnen trekken

Ze rennen wel achter elkaar aan, en grommen soms. Maar ze eten wel samen. Maar toch vind ik ze beide wat gespannen.

Hebben jullie nog tips voor mij die ik zou kunnen toepassen. Aangezien jullie me al zo goed hebben geholpen:king:

Groetjes,

Breeuw

aangepast door Breeuw
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Hoi Hoi,

Het gaat ontzettend goed met de 2 konijntjes. Koppeling is voltooid.

Na 2 weken achter elkaar aangeren liggen ze veel bij elkaar, wassen ze elkaar. Huppelen ze om elkaar heen en eten ze samen. liggen samen in het zonnetje en spelen samen...

Ik zou dolgraag nog een foto'tje willen toevoegen maar helaas weet ik niet hoe dit moet.

Bedankt,

Liefs Breeuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig! Gefeliciteerd zullen we maar zeggen :) Veel plezier nog met de nijntjes.

p.s. volgens mij kan je FAQ vinden hoe je een foto kunt uploaden (bovenaan de pagina kan je FAQ vinden) Je moet in ieder geval de foto's op een externe website zetten zoals photobucket (account gratis aanmaken en uploaden maar) daarna kan je vanaf photobucket de link van de foto kopieren in je bericht (IMG link) en voila!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .