Ga naar inhoud

aggressief konijn


bunnybeest

Aanbevolen berichten

hallo allemaal.

Ik ben benieuwd hoe jullie aggressieve konijnen benaderen.

Sinds gisteren heb ik weer konijnen, drie stuks maar liefst. Het zijn voedsters tussen de 4 en 5 jaar oud. Ze komen bij een oud-fokker vandaan en zitten nu in een buitenren van ongeveer 10m2.

Ik heb al vaker konijnen gehad (al is dat weer zo'n drie jaar geleden) maar deze konijnen zijn vrij aggressief naar mij toe en ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen. Ze grommen en happen (bijten hebben ze de kans niet voor gehad).

Of ze onderling ook ruzieen ben ik nog niet echt uit. gevochten hebben ze zeker nog niet, maar ik heb wel het vermoeden dat er 1 konijn echt buiten valt (want ze durfde in de stromende regen het binnenhok niet in waar de anderen zaten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja erg zeg!! het maakt niet uit wat je heb ook 3 voedsters kan goed gaan, ik ken het verhaal, ik had Sam een gecastreerde vlaamse reus die ik van 5 weken al in me huis had

en op een dag werd hij zo aggressief dat hij me aanviel tot bloedens toe, hij leek op een wilde hond terwijl hij gecastreerd was, het was zo eng om in zijn ren te komen omdat hij op de uitkijk keek op hardhandig aan te vallen, EN BIJTEN DAT HIJ DEED!!!

de dieren arts vertelde me, dat je hem moet laten voelen dat jij de baas bent, met een hand in zijn nekvel en met je andere hand klop je zachtjes op mijn kontje dan weet hij dat jij de baas bent, maar zelfs dat liep uit tot wonden van zijn gebijt

ik heb toen andere konijnen erbij gedaan maar dat liep helemaal op ramp uit

Toen heb ik een vrouwtjes konijn erbij gedaan en ze samen in de badkamer gezet voor een nacht, Sam viel meteen aan en elke keer dat hij me bloedens toe beet of het niewe konijn zette ik de stofzuiger aan,,,

en daar schrok hij van, de volgende dag smane in de ren gezet

en het wonder was geschiet, hij beet mij en zijn vriendinnetje Sarah niet meer en werd weer die sam die ik kende.

Het kan zijn dat je konijnen geen mensen gewend zijn, maar laat je hoop nooit vallen

door je angst!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn ventje was 'niet lief' toen ik hem heb gekocht, alleen ik weet niet of hij net zo aggressief was als dat die van jou zijn. Dille heeft een paar keer gebeten, maar niet tot bloedens aan toe. Hij was voornamelijk bang in het begin, nu gaat het een heel stuk beter. Dit komt voornamelijk doordat we (m'n vader en ik) vaak voor het hok gaan zitten, op oog hoogte en dan tegen hem praten (hoe gek het ook klinkt) en een aai geven door het gaas heen en dan pas wat lekkers. Maar vooral ook met rust laten, als hij er geen zin in heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik praat ok de hele dag door tegen de dieren ,zelfs tegen de spinnen hahahhahahahaha,hoe gek kan je zijn he

maar buiten de spinnen dan denk ik dat het zeer zeer veel effect heeft ,dieren leren je kennen ,en gaan weten en door hebben dat erbij die stem en aardig persoon hoort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met Anouk eens. Zo raken ze gewend aan je stem en weten ze dat jij degene bent die ze aandacht geeft en ze wat lekkers geeft. Slof (Franse Hangoor) is wel nog verlegen. Echt schuw is ze nu ook weer niet. Maar dat zal wel beter worden. Ze is net 5 maanden en we hebben haar 2 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

het zijn zeker weten drie voedsters want ze hebben allemaal ooit eens een nestje gehad ;)

Het gaat nu al iets beter. Geen gegrom meer, maar ik laat ze dan ook erg met rust (afgelopen dagen alleen tegen ze gepraat tijdens hooi geven etc. maar verder gedaan alsof ik ze niet zag).

Inmiddels komen ze wel al snuffelen maar je merkt dat ze nog erg bang zijn. Ik heb ook het idee dat er eentje dominant is, want als zij eraan komt gaan de anderen er vandoor.

Over een paar dagen kijken we nog eens hoe het gaat, want als echt blijkt dat ze niet samen kunnen en ook niet samen met mij dan moeten we ze misschien weg doen. Niet dat ik dat leuk vind, maar ik heb ook andere dieren waar ik aan moet denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .