Spring naar bijdragen
chica

even voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Dit is voor mij de eerste keer dat ik op een forum ben.

Ik moet dus nog even uitvinden hoe alles werkt enzo.

Ik ben sinds een week de gelukkige eigenaar van 2 schattige nederlandse dwerghangoortjes. Zij huppelen al vrolijk rond in hun hok en beginnen nu net het trappetje naar de onderren te ontdekken.

Zij zitten in een redelijk ruime kooi met ren gedeelte eronder en als ze gewend zijn aan gras en het gras in de uitloopren helemaal goed is mogen zij daar ook op.

Nou ben ik op vershillende sites geweest en dan krijg je allerlei info.

Zo las ik dat zaagsel erg slecht is. Nu wil ik graag biobase of Aubiosa of zoiets dergelijks met daaroverheen stro gaan gebruiken.

Het probleem is alleen dat ik nergens een verkooppunt van dit materiaal kan vinden in mijn regio.

Dus als iemand tips heeft waar ik dit in de regio Helmond kan halen zou dat fijn zijn. Of andere tips voor goed vochtopnemende bodembedekking.

Nou dat was ie dan,

Groetjes an en de huppeltjes chica en aïsha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, welkom op de site...

Problemen met zaagsel, ik zie nergens iets anders.

Ik weet wet dat er andere alternatieven zijn, bij onze dierenspeciaalzaak worden een soort (rose) korrels verkocht als alternaties... Thans ze staan daar te koop wetende dat er bijna geen vraag naar is. Waarom zal zaagsel slecht zijn, klinkt eerder als een goedkope verkoop truc om mensen aan te sporen iets anders (duurders) te kopen.

Zorg in iedergeval inerdaad voor voldoende stro.

Trouwens als je foto's hebt van die leive hangoortjes... Graag, altjd leuk om te zien...

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

het is volgens de wet al verboden om zaagsel te gebruiken bij laboratoriumdieren, omdat het dus schadelijk is voor hun gezondheid. Het is ook gewoon slecht, ga zelf maar eens een maand in een huis vol zaagsel wonen, dan heb je ook luchtwegproblemen hoor.

Maar goed, Welkom hier!! Wij wachten op foto's hoor, van je nijntjes!

Maar je kunt het anders misschien via internet bestellen?

Is er geen stro te krijgen bij jou in de buurt, of vraag het anders bij boeren in de buurt die hebben dat zeker en willen jou vast wel wat verkopen er van :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas zijn er nog geen foto's die ik kan plaatsen maar zodra die er zijn zet ik ze er meteen op.

Over dat zaagsel heb ik op meerdere sites over konijnen gelezen en in een boekje over het dwergkonijn. Het ging dan voornamelijk over de hoeveelheid aanwezig stof in het zaagsel. Maar het zou kunnen dat het inderdaad een praatje is om duurder materiaal te kunnen verkopen. Ik weet het niet.

groetjes an en de huppeltjes chica en aïsha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

trouwens, kattenbakkorrels van hout (houtkorrels) zijn ook prima geschikt als onderlaag of toiletopvulling voor konijnen :) Die verkopen ze in dierspeciaalzaken en vaak ook in supermarkten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hai,

Er is wel stro. Maar mijn nijntjes hebben hun slaaphok als plasplaats gekozen en met alleen stro erin loopt dat zo ongeveer onder het deurtje langs de balkjes naar beneden. Dus wil ik graag iets anders dan zaagsel wat wel goed absorbeert.

groetjes an en de huppeltjes chica en aïsha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

voor toiletjes en poepplekjes gebruik ik nog wel gewoon zaagsel hoor :) Maar niet als bodembedekker voor heel de bodem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik gebruik inderdaad ook die houtkorrels Evee, en vind t prima werken. Inderdaad zaagsel zal ik zeker niet gebruiken. Zelf ruik je het al goed, dus zeker je konijn die er in ligt!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey welkom op de site! :) leuk dat je er bij bent!

Zoals iedereen al zegt, stro/houtsnippers etc als normaal, en zaagsel in de toiletjes, dat gaat prima.

aubiose kan ook, maar ik zou het alleen doen als ze het echt nodig hebben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Speciaal voor jou ;)

aubiose-original-hemp-bedding.jpg

The Natural Alternative

Aubiose is derived from the soft core of the hemp plant - a fast growing annual, cultivated principally for the manufacture of paper. The hemp is grown organically in the Champagne Region of France, in an ideal climate, and monitored by experts. Once the hemp is harvested, its by-product is graded and thoroughly dust extracted.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

aubiose is een bodembedekker die stofvrij is en op basis van hennep word gemaakt. Het zijn kleine stokjes zeg maar, en het neemt goed vocht op. Het is best een prettige bodembedekker hoor :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Chica, ook van mij welkom! ik ben hier zelf ook nog maar pas lid!

Sinds een paar dagen gebruik ik "woody cat" voor mijn nijntjes en voorlopig ben ik daar nog erg tevreden over. Het is eigenlijk kattenbakvulling, maar ik vind het prima voor de nijntjes ook. Er staat ook op de site van konijnen.nl iets over geschreven (http://www.konijnen.nl/zijsprong/organivulling.htm) Ik heb, geloof ik, 8 euro betaald voor een grote zak. Al denk ik niet dat die erg lang zal meegaan... Hooguit een week of drie. Of is dat al lang? :)

Groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ehmm, ik zei in het begin al ik moet nog ff uitvinden hoe alles werkt. Ik heb nu eindelijk foto's. Maar ik krijg er alleen een ingesteld als avatar. Hoe ik ze in een berichtje moet krijgen daar snap ik dus niks van. dan vraagt ie om er url??? Bij avatar kun je bladeren in je eigen comp. dat snap ik nog. En ik wil ze toch zo graag laten zien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi chica,

je moet een album aanmaken op internet, en dan kan je de url's van je foto's kopiëren. Je kan gaan via www.mijnalbum.nl of via www.photobucket.com. Bij mijnalbum moet je via eigenschappen de url kopiëren, denk ik - althans zo doe ik het, en bij photobucket krijg je onder je foto een aantal opties, waaronder een url die je kan overzetten.

succes! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou daar gaat ie dan, hoop ik.

minifoto=MJE3POAU Nou dit is chica

Beetje kleine foto maar hij komt van een telefoon af dus misschien is dat de reden. De foto van Aïsha doet het helaas niet. Dus op die is het nog even wachten.

Wel nog foto's van mijn lieve poezen Noa en Erasmus.

minifoto=LES6CTOS Erasmus minifoto=8EZGM4R7 Noa Joepie gelukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

inderdaad kleine foto's maar we kunnen ze wel al een beetje zien!!!

Lief nijntje zeg, en erg leuke katten! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .