Spring naar bijdragen
Miss_Bunny

Iemand een idee waar NHD in Utrecht te koop?

Recommended Posts

Goedenmiddag, via een vriendin ben ik op dit forum terrecht gekomen.

Ik wil namelijk héél graag een Nederlandse HangoorDwergje kopen, maar dan natuurlijk wel bij een fokker.

Ikzelf woon in Utrecht en heb geen rijbewijs, dus als er ergens een fokker zit in die omgeving zou dat geweldig zijn.

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naam: cindy scheenaart

Provincie en woonplaats: Utrecht, Mijdrecht

Email-adres: sch80817@planet.nl

Website: hobby fokster nederlandse dwerghangoren | hobby fokster nhd

Rassen: Franse hangoor en Nederlandse Hangoordwerg

Kleurslagen: Franse hangoren in konijngrijs en blauwgrijs, NHD's in madagascar en madagascarbont

Aantal nesten per jaar: per voedster maximaal 2 (12 nesten)

Aantal konijnen in fokkerij: 18

Lid van: NKB, Konijnenclub onze langoren de Hoef e.o.

Belangrijkste aandachtspunten: Gezond heid staat op nummer een!!! En het ras in stand houden en verbeteren. En kleur zuiver fokken. Ik fok ook lionhead lops en teddy widders, deze rassen zijn niet erkend.

Naam: Kirsten Pit

Provincie en woonplaats: Utrecht, Soest

Email-adres: bobvanruitenbeek@casema.nl

Website: Nederlandse hangoor dwergjes | Fokster van Nederlandse hangoor dwergjes in Blauw en Blauwbont

Rassen: Nederlandse hangoor dwergjes

Kleurslagen: Blauw en Blauwbont

Aantal nesten per jaar: 12

Aantal konijnen in fokkerij: 8

Lid van: NKB (Nederlandse konijnenfokkers bond) BKV Eemland (plaatselijke kleindiervereniging, De Nederlandse hangoor dwergen fokkers club.

Belangrijkste aandachtspunten: Voor mij als fokster vind ik een goed karakter van een konijn belangrijk. Zo beleef ik ook meer plezier aan mijn hobby. Ook de gezondheid van mijn dieren staat hoog bovenaan mijn lijstje. Voor de rest steef ik ernaar om zo dicht mogelijk bij de rasstandaard te komen van mijn ras.

Naam: Dennis Vrooland

Provincie en woonplaats: Utrecht, Veenendaal

Email-adres: bdennis_vrooland@hotmail.com

Website: www.freewebs.com/nederlandsehangoordwergen

Rassen: Nederlandse hangoor dwergjes

Kleurslagen: Ik fok de kleurslag rus en heb daarnaast nog enkele andere marter kleurige dieren, oa middenblauw marter

Aantal nesten per jaar: 10

Aantal konijnen in fokkerij: 12

Lid van: Ik ben lid van de nkb, nederlandsehangoordwergen club en de plaatselijke vereniging, VKPV.

Belangrijkste aandachtspunten: Het belangrijkste vind ik het verbeteren van het ras en specifiek de kleurslag rus, een voorlopig erkende kleurslag, die op enkele punten nog verbeterend kan worden, een subdoel is het verkleinen van de rus nhd binnen het max gewicht fokken. Maar ook het verbeteren van bouw en type, als mede de kleur op extremiteiten. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de diertjes kindvriendelijk en zachtaardig van karakter zijn.

(*Dit komt van de fokkerslijst van Bunnybunch)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .