Ga naar inhoud

Rondjes draaien


Deb

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

sindskort heb ik een konijn en sinds een paar weken draait mijn ram steeds rondjes om m'n voeten en zoemt of knort hierbij. Uit het boekje dat ik van mijn DA heb gekregen staat dat konijnen dit doen omdat ze dan sexueel opgewonden zijn. Hebben jullie enig idee hoe lang dit duurt.?eerst deed ie dit namelijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook vragen om aandacht zijn, Mosterd doet dat nu een stuk minder dan voor zijn castratie maar ik weet niet of dat door het castreren komt of doordat hij daarna aan Kaat gekoppeld is. Hij doet het nog steeds af en toe als hij te weinig aandacht krijgt, dan wil hij geaaid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep mijn ram deed precies hetzelfde, hij wilde steeds op mijn ellebogen rijden en bijten als hij bij me op de bank was haha...dat zoemen betekend, zover ik weet, dat hij helemaal verliefd is! Ik heb hem laten castreren en nu doet hij het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik ben hier pas nieuw, leuk form seg.

Ik heb dus net hetzelfde probleem als deb.

Ik heb een vrouwtjes konijn van bijna 7 jaar oud. zij loopt altijd van 16.00u tot 22.00u los door het huis.

Ze komt vaak in de woonkamer bij mij in de zetel. Maar als ze mij ziet word ze bijna zot begint ze rondjes te lope en te zoeme, komt ze op mijn schoot zitten en springt ze in en uit de zetel als een gekke.

Dit doet ze alleen bij mij, ik ben dan ook altijd met haar bezig.

Wat moet ik doen?

knuffelbeertjes helpen niet veel want daar heeft ze geen aandacht na.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah ja, het is wel een beetje dezelfde vraag..mét hetzelfde antwoord:

Het is opwinding of gebrek aan aandacht...

Dat hangt een beetje af hóe dwangmatig je konijn er in is..

Loopt hij gewoon gezellig met je mee, is het aandacht..is het zó erg dat je op moet letten om niet te vallen en bijt hij erbij in je broek of sokken of proberen ze te rijden op je, dan is het opwinding.

Soms werkt aandacht geven (voelt voor het konijn als reactie op die opwinding), maar laten castreren is eigenlijk de beste remedie..Al kunnen ze het daarna nog wel doen als het echt opwinding is, maar minder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .