JoBoris76 15 Geplaatst: 12 augustus 2006 Delen Geplaatst: 12 augustus 2006 Hoi allemaal. Flappy heeft al een tijdje last van traanoogjes. Ben het al een tijdje aan het deppen met gekookt water maar nu heb ik gehoord dat kamillethee ook wel helpt. Is dat zo??? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Cynne 12 Geplaatst: 12 augustus 2006 Delen Geplaatst: 12 augustus 2006 geen idee! heb ik nog nooit van gehoord! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Evee 6548 Geplaatst: 12 augustus 2006 Delen Geplaatst: 12 augustus 2006 hmm ik zou het niet met zekerheid durven zeggen. Wel weet ik dat chronische traanoogjes vaker voorkomen bij ouder wordende konijnen, ouderdomskwaaltje denk ik. Probeer het gewoon goed schoon te houden. Op mijn stage hebben de oude konijnen ook van die kwaaltjes: smetvlekken (gelige, vettige plekken op de huid), traanoogjes, en er was er eentje met een soort roos (geen schurft of wat dan ook, heeft de dierenarts al wel eens naar gekeken, maar het is een soort roos, wat mensen ook kunnen hebben). Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Edwin Groen 10 Geplaatst: 12 augustus 2006 Delen Geplaatst: 12 augustus 2006 Ik heb hier wel vaker over gehoord, maar volgens mij is dit typisch zo'n grootmoeders weetje. Zolang het niet komt door een ontsteking zou ik het niet met thee proberen. Als er wel iets van pus bij gepaard is of de ogen er troebel uitzien zou ik eerder langs de dierenarts gaan... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
charlie 10 Geplaatst: 12 augustus 2006 Delen Geplaatst: 12 augustus 2006 hallo allemaal, kamille thee is ontstekingsremmend en kan je inderdaad gebruiken voor de oogjes van de konijnen. Ons konijn had het laatst ook, en de dierenarts raadde dit aan. Water koken, theezakje erin, en wachten tot het is afgekoeld! Makkie Quote Link naar bericht Delen op andere sites
JoBoris76 15 Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 Ik ben lid van meerdere konijnenfora en bij eentje werd mij verteld dat het met kamillethee kan. Het komt dan vast door de ouderdom want Flappy is de 10 al gepasseerd. Gelukkig komt er geen pus mee dus het is niet ontstoken. Ik zal het vanmiddag eens gaan proberen. Ik had het zaterdag al gehaald maar wilde eerst zeker weten of het wel kon. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
admin 9 Geplaatst: 14 augustus 2006 Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 Mooie tip weer wat geleerd! Quote Link naar bericht Delen op andere sites
ZaZa 134 Geplaatst: 14 augustus 2006 Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 :baby: Dat komt door de regen......... Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Grumphy 10 Geplaatst: 14 augustus 2006 Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 hahaha ja ik heb ook last van vochtige oogjes door de regen Quote Link naar bericht Delen op andere sites
ZaZa 134 Geplaatst: 14 augustus 2006 Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 jij snapt em.... ik was al bang dat het serieus opgepakt zou worden.... Kamillethee werkt verzachtend en ontstekingsremmend, dus dat dat helpt is wel voor te stellen....Of de raadgever dacht dat je het konijn....eh...:baby: ...en bedoelde kamille meer als smaakversterker...Was het een Belgisch forum ??????? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Cynne 12 Geplaatst: 14 augustus 2006 Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 oh zazaaaa! wil je daar iets mee zeggen haha Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Grumphy 10 Geplaatst: 14 augustus 2006 Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 hahahahaha Quote Link naar bericht Delen op andere sites
JoBoris76 15 Geplaatst: 14 augustus 2006 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2006 jij snapt em.... ik was al bang dat het serieus opgepakt zou worden.... Kamillethee werkt verzachtend en ontstekingsremmend, dus dat dat helpt is wel voor te stellen....Of de raadgever dacht dat je het konijn....eh...:baby: ...en bedoelde kamille meer als smaakversterker...Was het een Belgisch forum ??????? Nee hoor een Nederlands forum. Quote Link naar bericht Delen op andere sites
snoepje_loesje 10 Geplaatst: 15 augustus 2006 Delen Geplaatst: 15 augustus 2006 ik zou het niet weten maar anders probeer je het tog?? Quote Link naar bericht Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.