Spring naar bijdragen
nijnliefhebber

kaal tijdens rui ?

Recommended Posts

Hallo ,

Mijn franse hangoor BamBam zit in de rui.

Nou denk je misschien ja en ?

Maar hij verliest zoveel dat als ik hem pluk hij gewoon kaal wordt op die plek.

En , nee , ik trek niet te hard want het haar zit gewoon los.

Sommige stukken is ie echt kaal (zie roze huid) en andere plekken heeft ie stekels.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Hij raakt namelijk verstopt van al dat haar in zijn darmen.

Misschien dat het aan de kleurvariant ligt ik heb namelijk wel eens iets gehoord over de kleur blauw.

Oh ja ik ben bij een konijnenarts geweest en die zei dat het wel eens vaker voor kwam kaal tijdens rui.

Iemand een oplossing misschien?

Bedankt Jolanda en :bunny:BamBam & :bunny:Nosey

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik was hier ook bang dat mijn rammetje kaal zou worden zo hevig verhaarde hij

en had ook stekeltjes ,maar was en bleek toch gewoon een normale verharing ,en die haartjes groeien weer ,

echt kaal dus dat je echt huid ziet weet ik ?lijkt me niet echt de bedoeling .

als je bang bent voor een verstopping kan je hem wat vers (niet uit pak)ananas sap geven ,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi ,

Ik heb i.d.d. verse ananassap geprobeerd maar als die er lucht van krijgt rent ie al weg.

Mijn andere konijn Nosey eet zelfs gewoon ananas.

Dus ik geef in het water tractonorm lax.

Maar kun je de rui versnellen?

Ik zit namelijk midden in een verbouwing cq verhuizing en heb dus even niet veel tijd voor ze.

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi ik zou als ik jou was even prozyme bestellen via internet bij maryo konijnen.

dit helpt namelijk echt hoor heb hier namelijk hetzelfde met mijn blauwe ram ook een fransoos helemaal kaal was die bij zijn achterste.

groetjes en succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites