Spring naar bijdragen
nijnliefhebber

kaal tijdens rui ?

Recommended Posts

Hallo ,

Mijn franse hangoor BamBam zit in de rui.

Nou denk je misschien ja en ?

Maar hij verliest zoveel dat als ik hem pluk hij gewoon kaal wordt op die plek.

En , nee , ik trek niet te hard want het haar zit gewoon los.

Sommige stukken is ie echt kaal (zie roze huid) en andere plekken heeft ie stekels.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Hij raakt namelijk verstopt van al dat haar in zijn darmen.

Misschien dat het aan de kleurvariant ligt ik heb namelijk wel eens iets gehoord over de kleur blauw.

Oh ja ik ben bij een konijnenarts geweest en die zei dat het wel eens vaker voor kwam kaal tijdens rui.

Iemand een oplossing misschien?

Bedankt Jolanda en :bunny:BamBam & :bunny:Nosey

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik was hier ook bang dat mijn rammetje kaal zou worden zo hevig verhaarde hij

en had ook stekeltjes ,maar was en bleek toch gewoon een normale verharing ,en die haartjes groeien weer ,

echt kaal dus dat je echt huid ziet weet ik ?lijkt me niet echt de bedoeling .

als je bang bent voor een verstopping kan je hem wat vers (niet uit pak)ananas sap geven ,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi ,

Ik heb i.d.d. verse ananassap geprobeerd maar als die er lucht van krijgt rent ie al weg.

Mijn andere konijn Nosey eet zelfs gewoon ananas.

Dus ik geef in het water tractonorm lax.

Maar kun je de rui versnellen?

Ik zit namelijk midden in een verbouwing cq verhuizing en heb dus even niet veel tijd voor ze.

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi ik zou als ik jou was even prozyme bestellen via internet bij maryo konijnen.

dit helpt namelijk echt hoor heb hier namelijk hetzelfde met mijn blauwe ram ook een fransoos helemaal kaal was die bij zijn achterste.

groetjes en succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dit zelf ook gehad met een konijn, ben er zelfs nog mee naar de dierenarts geweest. De dierenarts zei dat hij overmatig last had van de rui en dat hij daarom zo kaal was maar dat het niets was om je zorgen over te maken. Hij had het nog zo in ernstige mate gezien als bij mij konijn :P. Dus ik denk dat jij hier ook last van hebt. Geen zorgen maken! Gewoon goed plukken zodat hij niet te veel binnen krijgt en zodat verstoppingen zoveel mogelijk worden voorkomen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan eventueel kruiden geven bij hun groenteschotel. Daar krijgen ze vaak een vollere pels van en ik heb de indruk (maar kan bedrog zijn) dat sinds ik dat geef, mijn binnenkonijnen veel minder haar verliezen.

Ik ben er wel van overtuigd dat voeding er een rol in kan spelen. Mijn eerste konijn had hetzelfde wat jij beschreef en dat was voor BB en voor ik beter wist wat nu precies goed en slecht is voor konijnen. Natuurlijk kan het ook aanleg zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .